What Fuck The? Snö??

Spring, spring, spring. Släpp hästarna fria!

Japp, ihelgen har JAG spelat på hästar. V75.

Ingen fuskig Harryboy här inte. Utan jag har noga valt ut hästkrakarna, en efter en. Med mycket tanke och omsorg bakom. Eller ja, det sista kanske inte var riktigt sant. Jag valde hästarna efter vilka kuskar de hade. =)





Mattias och pappa spelar ihop varje lördag, så nu var ju jag tvungen att visa dem att jag oxå har fattat galoppen. (Sorry, typiskt min humor).

Hur det gick för mej då? Hmm..jodå! Jag fick ju några rätt iallafall. TRE! Utav 7 möjliga. Inte så illa pinkat ändå, för att vara min första gång?

Men hade jag och Mattias slagit ihop våra kloka (?) huvuden hade vi fått 6 rätt.
Första loppet hade vi båda fel, sen "gick min häst in" när hans inte gjorde och så tvärtom.

Jaja, lätt å vara efterklok ju!


Fredagskvällen var cosy. Vi åt vår thaimat, men dock blev det bara ett glas vin för det som jag hade köpt var för jäkla äckligt. Hua! Stackars mej!

Alex nattade vi kl 20 och sedan höll han sej lugn natten igenom, förutom ett vredesutbrott då han tappat nappen. Men med Mr. Napp i mun igen, somnade han om gott.


Jag njöt av chips, dip, dricka å godis! Oh paradise!
Och av Mattias sällskap, of course. Lätt att man glömmer av honom bland de andra godsakerna =P


Lördagens bravader då:

På lördagsmorgonen vaknade jag å Alex upp själva i huset, Herren i huset var borta. Helt väck. Gone.

Kidnappad?? hann jag tänka innan jag kom på att han skulle ju en sväng till jobbet tidigt i ottan.

Sedan hade han, Lulla å Larsson beslagtagit garaget med sina mopeder. Sista mecket innan the Chickenrace.

För er som inte vet vad "Chickenrace" innebär, kommer här en kort förklaring:


"Det är ett årligt mopedlopp som anordnas här i stan, varje långfredag. Enda "kraven" är att man ska ha en veteranmoped (dvs. äldre än 30 år) och att man ska vara nykter (vilket kan och BÖR kontrolleras efter vägen).

Det är gubbar i alla åldrar som kör, ung som gammal - gammal som ung. Racet (om man nu kan kalla ett gäng rallykallar på moped för ett race) är runt 7 mil långt (!).

Och fftersom "racet" går av stapeln i påskens tecken, har någon bright one givit det det fyndiga (!) namnet "Chickenrace".


Eftersom Mattias var upptagen på annat håll, med sitt moppemeck, var jag å Alex tvungna att hitta på något själva.

Jag bestämde mej för att jag å Alex skulle ta en ride på stan. Själva, tråkigt nog. Innan jag for iväg till stan var jag tvungen att se om jag hade några pengar kvar på mitt ack så fattiga konto, så jag loggade in på nordea.se. Å se där minsann, några "kulor" hade jag allt kvar.  Sweet!

Passade på att hälsa Frida välkommen hem oxå, hon var online på msn. Natten till lördagen hade hon (äntligen) kommit hem från Thailand, efter att planet hem varit 20 timmar försenat. Segt!

Men som sagt, hälsade henne hjärtligt välkommen hem å ett tu tre så hade jag mej en dejt. Hon ville med oss till stan. Jääääj! Me love impulsdejter!

Halv 12 möttes vi utanför JC. Strosade iväg till systemet. Köpte mej ett par cider, bland annat den nya Spring collection, med ljuvligt fin rosa kork.



                   



Därefter var det dags för fika tyckte vi. Så vi tog ett stråk förbi DIVA, men där var det fullt =( Så vi drog oss bort till mitt jobb istället.

Kaffe å semla fick det bli - me like!


Och ve och fasa! Vi har börjat med "hatt" på jobbet! What fuck the liksom? I don't want to! Screw the hälsomiljö!

En liten "hatt" längst upp på knoppen hjälper väl inte mot eventuella håravfall? Skulle ju förstå om det var hårnät vi skulle börja använda (även om det inte är bättre utseendemässigt) men, hatt liksom?

Jag blev alldeles bedrövad. Så när jag slokörat kom hem igen sa jag till Mattias att vi får ta å satsa på ett syskon till Alex så att jag slipper "hatten" =D




Vem vill se ut som apan i Aladdin liksom?


Jäjä, whatever..efter vår fika begav vi oss till Kappahl - kunde ju liksom inte komma tomhänt hem. Något måste ju Alex få! Å jodå, en fin fleecetröja fick han. Blå med vita stjärnor på. Najs!





"Efter sol kommer.. spöregn" (??) ;-) var det i lördags iallafall. Solen sken å allt var frid å fröjd tills himlen bara öppnade sej å sprydde ner massa regn på oss oskyldiga stadsvandrare. =(
Det blev ett snabbt farväl av Fridisen medan vi sprang åt varsitt håll till vår enda räddning: our cars!


Hemma igen möttes jag av solen (?) och tre gasglada 15 åringar på moppe. (Läs: tre gasglada i 25 års åldern). Dom stod på grusplanen å gasade, börnade, snusade å var allmänt fräcka. Eller inte.
Jaja, Boys will be boys!


Kvällen närmade sej snabbt å när Mattias var klar med sitt meckande var kl redan 17,30.

Vi granskade huset för att se om det dög för våra kommande gäster. Och jodå, med ett litet sugande här å var så skulle väl det göra susen!




Fick lite bråttom med att förbereda maten. Men sedan kom vi på att Michael å Sara ALLTID har en tendens att komma ca 30 min efter utsatt tid. ;-) Så då slog vi av på takten.
Å mycket riktigt så kom dom strax efter 19, ca 40 min senare än vad de sagt från början. =P


Till melodifestivalen åt vi gott å drack ännu godare ;-) Sara hade tagit med sej ett gott vin till den underbara värdinnan (me!) å Michael gav Mattias ett flak öl som bara hade 1månad kvar att leva (utgångsdatumet är nästa månad). Han sa att han inte skulle hinna dricka upp det. Sara skojade om att Mattias säkert dricker upp det på en vecka. Å vadå, tänkte jag. Är inte det normalt? ;-)
Dessutom får man ju tänka på att det snart är påsk oxå, så det lär väl gå åt en hel del mer än ett flak, skulle ja tro. Riiight?


Melodifestivalens stora grande finale was da shit! Helt UNDERBART att Charlotte Perelli vann. Låten är ju såå superbra!
Från en BRA låt till en DÅLIG låt. Den sämsta låten ever är ju lätt Eric Gadds: 200 000.
HAHAHA! Den suger ju! "200 000..å lite till, la la la la"  Varje gång jag hör den på 3:s reklamsnutt på tv:n viker jag mej av skratt. Vet han inte om att den är skrattretande dålig? Då är det ju lika synd om honom som det är om dom stackarna som söker till Idol, som sjunger USELT å sen får sej en rejäl dänga av juryn.

Åh Björn..åh min Björn! *älska*

Hur ska jag klara mej utan honom på lördagarna framöver?





Söndagen tillbringades mesta dels ute i det vackra vädret! Vi (kanske är att ta i, rättare sagt: Mattias) satte bland annat upp vår nya fina brevlåda som vi fått i julklapp - bättre sent än aldrig - å 2:an på huset (slängde den gamla när vi målade om huset i somras). Blev så fint så =)



                   



Jag gick mest å kikade in våra fina blommor som vi har i trädgården. Å Alex hade inget val, han fick följa med morsan på blomjakt.



                   


Synade huset våra ägor oxå. Klart godkänt =)


                   


Sedan fikade vi i solen på altanen å Alex fick äta lunch utomhus.

I löööve Springtime! Love is in the air, la la la la la la la...



                   



Vaknar upp på måndagen. Tittar ut genom fönstret. Och vad ser jag? Ja, inte är det mina fina blommor i rabatterna iallafall. Det är väldigt vitt överallt, tänkte jag nyvaket. Gnuggade mej i ögonen, men det vita försvann inte! Har jag blivit blind??

Eller nej..för det kan väl inte vara...joo...SNÖ!! What fuck the?

How can this be? Vill inte! Helt ofattbart att det kan ske en sån stor förändring bara över en natt.



                    



Dude where's my car?





Nu krånglar allt känns det som: hjärna, text å inläggning av bilder - so I am out of here!


C ya folks!


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Äntligen uppdatering! =) Var också helt förvånad i morses, trodde jag blivit galen när jag såg snö överallt! Förresten, vems e den röda fårrden? Å Emma, de e inte BARA gubbar som kör Chickenrace. Jag kanske tar mig ett varv jag oxå! ;-)

2008-03-17 @ 21:14:04
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Emma

Jessika: Det är Lullas fårrd!
Å ja du, skulle allt vilja se mej dej på en veteranmoppe med Alwin livrädd där bak. HAHA!!

2008-03-17 @ 21:17:10
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se
Postat av: Bella

Haha var d därför du fråga om hatten..haha.. :)vill oxå äta ute i solen..när den väl bestämmer sej för att komma tillbaka!!
Visste ej att dom kommit ut me nån ny cider?god el?vill oxå smaka..o lär mej nu dricka vin..bara jag kvar som ska lära mej d ju...fin jacka du köpt till lille sötisen!!

2008-03-17 @ 21:26:14
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Joel & Camilla

Vad fint ni bor
Usch ja vilket jäkla väder, min pappa har nu hämtat mej och Joel, vi skall sova här ett par nätter, måste låna deras ena bil, för vi klantar har satt på sommardäck på sambons bil och det passar ju inte nu, skall till kompisar i Borås imorgon, ska bli kul

Ha det gott
Camilla med Joel

2008-03-17 @ 21:49:50
Postat av: MALIN

Kul me blogg som alltid.
LÄNGTAR tills du börjar jobba så du ser ut som ABO/APU(?)(apan i Alladin) Jag tyckte det var en smart idé av chefen din att skaffa mössa till er..*hehe*
Idag ska jag jobba natt, kul med klirrr i kassan. Jag o Daniel ska jobba, ännu roligare!
Fattar att du blev förskrämd när du såg vitt vitt vitt överallt när du vaknade i måndags. Wilma blev överlycklig(6.20): Mamma, NÖ UTE. Mamma Nöat ute nu!!(Mamman: Nej, det är natten nu) Dottern: Nej, ljust ute. UPP!! ;-) Vänta bara tills Alle Bralle är stor nog att fatta att du ljuger..*hehe*
Spring cidern på systemet rules =) SUPER GOD!
Kramiz

2008-03-18 @ 09:05:48
Postat av: Camilla

Jag vill se Emma i hatt!! :)
Och du valde helt klart rätt cider! Den är mumma! Du sparade väl några flaskor till mej på systemet?! ;)

Puss!

2008-03-18 @ 11:49:07
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Carro

Ja vad menar de med snö nu??...
Hatt på jobbet, kanske inte så kul... =)

2008-03-18 @ 16:58:07
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Karin

Ja usch, katastof med snö nu! Så dags.. nä, vår vill vi ha! Ha det så bra!

2008-03-18 @ 20:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0