Helt sjuuuukt..

..vad jag är dålig på att blogga nuförtiden!

Mycket har hänt sen sist. Of course, mitt händelserika liv är ju inte att leka med. Typ.


Idag fyller lille Max 1 år! Mosters andra stolthet!




Happy birthday Max!


Så igår var jag å Alex på barnkalas. Mycket trevligt å mycket söta barn. Å idag var det dags för kalas igen, for the family liksom. Sweet! Kalas är bra. Det är kul. Man träffar massa folk, pratar å äter gott. I like it.. Fast det beror ju iförsej på vem det är som fyller år å vilka som kommer dit. Så jag kanske inte är ett stort fan av kalas ändå. =/ Kluvna känslor det där!


Lite kalasbilder:


                   


                   


Shit! Det är först nu som jag har insett att om ca 6 veckor är det min tur att anordna massa kalas. Helt sjuuukt! Min lille grabb är också snart 1 år redan. Sjukt! Å va fan ska man skylla på nu varför man ser ut som man gör? Går ju inte riktigt att skylla på graviditeten nu. Och detta faktum att man snart ska börja jobba igen, också helt sjukt! Ska jag lämna bort min lille älskling till en vilt främmande människa som ska få vara med honom på dagarna istället för mej?.. Medan jag står å säljer bullar?

Livet är allt bra orättvist!

Så.. av många anledningar önskar jag att tiden inte går så jäkla fort. =/



image935



Ähh..ehh..bloggtorka!

När man inte vet vad man ska prata om, så finns det ju alltid "väder-och-vind-diskussionen" att ta till. Gäller det när man skriver också?

...För i alla fall, så har ju vädret varit kanon den senaste veckan!






                   


                      


Under helgen har vi mer eller mindre fått en inneboende: Bella.


I fredags kväll var det väl egentligen tänkt att tjejligan skulle ut å slå klackarna i taket. Men mycket satte stopp för detta, bland annat magkatarr, pollenallergi, jobb, brist på pengar å en bortrest människa. (Kul att metropolen Vedum lockade mer än oss, Emma ;-) )

Bella, min trogna vän i alla väder, kom hem till mej i alla fall med massa cider. Å efter att ha tagit några klunkar insåg vi att här kan vi ju inte bara sitta när det är sååå fint väder. Så vi ringde in förstärkning, vilket bestod av Mattias lillebror och hans kompis. Här skulle spelas kubb!


Ciderna flödade, solen gassade och stämningen var på topp!


Klockan 20 gav vi Alex välling i sin barnvagn, eftersom vi inte har införskaffat oss någon bra babywatcher så fick han vara med oss ute ifall han skulle vakna. När vällingen var uppdrucken somnade han gott i vagnen till vårt glada tjo å tjim ute i trädgården. Fattar inte hur, men somnade gjorde han iallafall.

När vi väl begav oss in igen, bar vi in honom å la honom i sängen å så sov han hela natten igenom. Mammas pojk det där!


Tyvärr fick jag veta på söndagen sedan att jag inte hade vunnit kubben vilket jag trott hela tiden.

Menmen, life suchs sometimes ;-)


På lördagen kom Bella (igen). Vi skulle ge solbrännan en chans, hade vi tänkt. Å det blev det..för min del i alla fall! Bella blev både snickare å tältbyggare där ett tag ;-)

Farmor Christine kom nämligen förbi en sväng med en present till Alex. Den bestod av ett indiantält å ett litet vanligt tält, med en cylinder (säjer man så?) mellan, så man kunde krypa i den emellan de båda tälten. Mycket uppskattat av sonen...och mamman osså! Förutom att jag fastnade i "rullen" halvvägs å hade ett helvete å försöka ta mej ur.  



                   



Under dagen kom Henke å hjälpte Mattias med altanbygget å sedan fick vi även långväga besök från Göteborg, Michael & Sara. Så på kvällen blev det grillning. Dott!
Å Alex somnade åter igen ute i barnvagnen, precis lika lugnt å snällt som kvällen innan. Mönsterbarn!


Söndagen bestod av ytterligare lite Bella och solning. Jag å Bella återtog kubbspelet å jag utklassade henne totalt. I'm good! Vaknade dock upp på måndagen med världens träningsvärk överallt där jag inte ens visste att man kunde ha muskler. Tragiskt! Det var ju faktiskt bara lite kubbspel.  


Igår var jag på VIP-kväll. I Vårgårda. Haha! Låter mycket skumt, men så var det.

Ulla, min arbetskompis, dotter har en klädaffär där. Your Choice heter den. Mycket mycket fina kläder, typ lite Vero Moda-aktigt - and I love Vero Moda ju!

Så jag, Anna, Hanna å Marie åkte dit. Äventyr i Vårgårda - inte varje dag. Marie hade aldrig vart där i sitt 35 åriga liv, så hon var fylld med förväntan (eller inte), Hanna var där för andra gången å Anna för tredje. Jag har tyvärr vart där lite oftare. 


Anyway, igår efter stängningsdags fick dom allra viktigaste kunderna (dvs jag å mina homies å några fler) komma å titta på kläderna, äta lite gott tilltugg å till min stora förtjusning - dricka vin!

Dessutom fick vi 20% rabatt på det vi handlade. Tyvärr är ju inte plånboken så fet nuförtiden, men en gul fin Esprit-tröja fick jag köpt mej i alla fall. Man får ta sej råd för kläder helt enkelt =)


Mattias sa häromdagen att han längtade tills jag började jobba så ekonomin blir som vanligt igen. Kände mej nästan som en högavlönad kvinna där ett tag..





..tills jag kom på mitt rätta jag. En lågavlönad cafebiträde. Som DESSUTOM ska tvingas ha på sej en jävla hatt på huvudet, som inte gör nån skillnad.

Jaja, får la bjuda på det..oxå!


Ja det var väl inte illa pinkat att äntligen få knåpat ihop en blogg så här på torsdagskvällen?

Så nu förväntar jag mej mååånga vackra fina kommentarer ;-)


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Äntligen... Som alla mina kommentarer till dig börjar! Gör detta till en vana nu... en blogg i veckan iaf!! =) Fina bilder!! Å jag längtar tills du ska stå i din lilla mössa o sälja bullar!! Hehe!

2008-05-15 @ 20:16:04
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Bella

Självklart kommer du att få en massa fina kommentarer till din braiga blogg!!!=)
Och off course så ställer jag upp som en vän ska i alla väder!!:)

och måste VERKLIGEN kommentera jordgubbas-och blåbärs barnen...sååå sjukt söta!!!=)hihi

2008-05-15 @ 21:00:55
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Frida

gött med blogg, äntligen! :D

2008-05-15 @ 21:40:12
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: emma

ja due vad ska man säga, er eller vedum, valet var svårt, ehh inte, visst att ni lockade va, men näee i love that place så jag får juh njuta av det medans jag kan, sen kan jag njuta av er. haha

2008-05-16 @ 00:18:56
Postat av: MALIN

ojoj, va är detta? Äntligen bloggning..
Söt bild på Maxen, mindre söt på mig, menmen ser man ut så så gör man..
kramiz
Ps. Barnen väntar på en inbjudan till Alex lektält

2008-05-16 @ 09:36:44
Postat av: Carro

Kul med ny blogg, håller med Jessika, EN blogg i veckan kan det väl bli iallafall =)
Fina bilder! Ja snart blir våra "små bebisar" 1 år!!!

2008-05-16 @ 15:43:27
URL: http://carro8007.blogg.se
Postat av: Hanna

Du jag har faktiskt aldrig vart i vårgårda, s¨å de va min första gång med. Men de visst väl du, måst blivit något tryckfel ;) älskar att läsa din blogg! kram

2008-05-16 @ 21:45:28
Postat av: Camilla

Äntligen Emma!
Det var på tiden. Har ju saknat din poesi massvis!
Och jag längtar snart ihjäl mej tills vi ses!

2008-05-18 @ 13:07:37
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Frida

hehe, den som lever får se ;) hahah! jag har köpt en liten 1årspresent till Alex som jag tar med mig på tors! :)) Kramkram

2008-05-18 @ 22:48:35
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Karin

Så många söta bilder! :) Kul med lektält också! Ha det så bra!

2008-05-20 @ 22:18:22
Postat av: Frida

joo, men den är ju störtskön!! :)))

2008-05-25 @ 20:00:22
URL: http://fridz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0