Mina bravader..

...Jaha, då var det dags att skriva om mina bravader denna veckan. Ständigt nya äventyr .. ;-)
Duktiga jag, har ju änna kommit igång med det här med blogging igen ju!
Är ju inte i samma klass som Jessika, men det kan ju ingen va ;-)


I onsdags morse cruisade jag, Alex och mor min till metropolen Nossebro. Dags för den årliga turen till Nossebro marknad. Måste ju ut å rasta mammsen nångång liksom. Å där trivs hon, bland alla blommor. Bilen är alltid fullpackad med blommor när vi lämnar bygda. She's crazy!

Jag håller med Wilmas visa ord: "men mormor har massa blommor redan".


Anyway..det blev en snabb visit, men vad ska man göra där mer liksom? Nossebro bjuder ju inte riktigt på så mycket mer än marknaden. Jag köpte 3
t-shirtar till Alex:





Väl hemma igen fikade vi med Mattias som var hemma å var pappaledig, dvs. snickrade altan. Sedan åkte mammsen hem å jag gjorde iordning mej inför nästa fika. Livet som mammaledig är allt bra! ;-)

Kl 13 var det dags för "familjelivsfika" i Nolhaga, som Jessika så listigt hade knåpat ihop. Det var trevligt!



                   



Bad Jessika posera fint framför kameran, å det gjorde hon glatt (med sin bästa sida):



Top Model, nästa?!


På torsdagen gick jag till stan med systeryster å hennes 2 vilddjur. Fick handlat mej lite kläder. Impulsshopping är den shopping jag gillar allra bäst. Det är ju den man blir gladast över, eftersom man inte haft några förväntningar. Mycket bah! =) Jag skulle ju faktiskt inte köpa något egentligen, men 3 linnen å 1 tröja fick jag med mej hem i alla fall. Nice!


Igår, fredags, tillbringade jag å Alex hela dagen ute i trädgården.

Jag försökte få lite sol på min kropp, medan Alex lekte snällt (?) i skuggan.


                   


                   


Övade på att gå gjorde vi också, han tycker att det är mycket roligare att gå ute än inne. Mjukare att ramla i gräset ju. Smart grabb! Intelligensen måste han ju definitivt ha ärvt efter sin mor ;-)



                   


Ett annat smart påhitt han har börjat med är att krypa på händer och tår utomhus. Det kittlas väl antagligen på knäna när han kryper vanligt så då "kryper" han på händer å fötter istället. Men han ser förbannat dum ut när han kryper omkring. =)





Nått han däremot, med all säkerhet, har ärvt av mej är mitt humör. Å det kan jag erkänna inte alltid är så bah! Jag har inget tålamod. Det har inte Alex heller. Jag har kort stubin - å Alex likaså.


       Här klättrar han på mej, i hopp om att jag ska lyfta upp honom..


..å här är 3 sekunder senare, för att jag inte lyfte upp honom:        


På fredagskvällen fick vi besök....av mina kära föräldrar! Det var också en impulsgrej, vi bjöd hit dom på mat. Å dum som jag är (eller älskvärd) insisterade jag på att åka å hämta dom så att dom kunde unna sej lite gott å dricka. Detta innebar ju dock att inte jag fick nått gott å dricka. Menmen, vad gör man inte för sina nära å kära?! ;-)

Vi hann med både grillning å några kubbrundor innan gamlingarna ville hem strax efter 23.


Idag har vi också tillbringat hela dagen i trädgården. Mattias å Alex på en filt i skuggan å jag i solstolen. Himla bah! =)

Alex var inte still en sekund utan skulle hålla på å klätta på sin vagn..


                   


..så vi fick dumpat honom i baljan, där han satt still i några sekunder iallafall, innan han började hoppa upp å ner. 
 

                   


På eftermiddagen kom Joakim å 2 av hans kompisar å hälsade på. Trevligt! Freddan hade köpt sej en c70 cab - antar att det var den dom ville visa upp med sitt besök. Den va fin!

Så nu vill Mattias oxå ha en sån, eller en Bmw cab "kunde han tänka sej oxå".  Vad är det med killar, som gör att dom alltid vill ha allting som alla andra har? Å framförallt, tror att dom har råd? 

"Den kostar ju "baaaara" 80 000, Emma. Å se här, här är en för 65 000. Bara." 
Que, liksom?

Imorgon är jag minsann bjuden på middag hos Bella. Ska bli nice! Ett litet dinnerparty! Me and her liksom! Cosy! Hon är snäll hon. Men det borde hon va mot mej nu, ska ju passa både hennes katt å blommor medans hon är i Kroatien i 10 dagar. Ska bli intressant å se om något lever när hon kommer tillbaks ;-) Jag har ju inte riktigt oddsen på min sida, om man säjer så.
Menmen, lugn bara lugn, Baloo! Jag fixar!
=)


Åh! Jag är verkligen helt KÄR i min nya skiva som jag brännt. Sååå sjukt bra! Tänk att jag kunnat åstadkomma något så bra!? Det kunde man aldrig tro..

Eller jo, förresten. Min bralle är ju ett livslevande exempel på att jag faktiskt kan, ibland.


Å nu närmar sej Alex 1 års dag med stormsteg å planeringen är i full gång. Eller inte.

Funderar på vad vi ska köpa till honom, har ju redan köpt ett nytt vrålåk till honom, vilket var tänkt som en 1 års present från början, men..

Skulle nog vilja köpa en ruschkana till honom. Fast frågan är ju vem som kommer använda den mest, han eller jag? Haha! Nää, jag är nog mer för att gunga än åka ruschkana.

Lille jag blir nog aldrig stor =)


ÄLSKA fint väder!! Men att det typ är 30 grader inne på kvällen SUGER!
Strosade fortfarande omkring i min bikini tills Lulla kom. Till Lullas stora chock. Dörren öppnades å Mattias å Lulla kom in, å sällskapssjuk som jag är knallade jag glatt bort till dörren. 
Lulla var på väg in genom dörren, men ramlade fort ut igen, när jag kom, med ett generat: "Oj".

Va fan, aldrig sett en kvinna i bikini förr? ;-)



Ha det gott!!



Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Först å främst, vilken het röv jag har! Not. Varning för bred last borde stå på mina bralls!!

Snygg tshirt Alle har, Alwin har en likadan typ. Fast svart! Love Ullared! ;-)

Å ap-krypningen gör Alwin med ute... Dom ser ju helknäppa ut... Tokbarnen! =) Våra snart 1-åriga tokbarn!!

2008-06-01 @ 00:06:54
Postat av: emma

du är duktig dsu dom uppdatrerar. men jag är inte nykter å förstår inte allt. men jag läser i morrnigen. skönt att du berättar om ditt liv iaf =)

2008-06-01 @ 00:26:31
Postat av: Frida

härlig bloggning som vanligt! :))

2008-06-01 @ 01:54:48
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: Karin

Fina bilder o kul blogg som valigt! :) Ha det så bra i solen!!

2008-06-01 @ 10:24:30
Postat av: Camilla

Wiiiiiiie!!!
Äntligen är Emma back on track!!!
Har vi tid att ses i veckan kanske?!
Tisdag?!

PUSS!

2008-06-01 @ 10:31:08
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se
Postat av: Bella

Ja gud va duktig du e som bloggar igen..ska försöka hålla mej på den stigen jag med..får se om d går ba!!=)

snygg klättring av pluttisen..såå söt han e o bra att han blev glad i alla fall när han träffade mej ikväll..han kan!!!:)

tack igen för trevligt sällskap ikväll..får göras om!!=)

2008-06-01 @ 22:34:37
URL: http://issabellas.blogg.se
Postat av: Carro

Kul med ny blogg!! Bra Emma =)
Vilka fina kort på Alex!
Ja det är mindre kul med 30 grader inne, har
vi med..... Får nog svalka sig ikväll i nån mysig sjö när Johan kommer hem!
Kram!

2008-06-02 @ 14:22:36
Postat av: Frida

haha,ja visst, Gammel-Frida.. hahahah!

2008-06-03 @ 16:33:17
URL: http://fridz.blogg.se
Postat av: MALIN

hej..

skulle nyss skicka dig en mega kommentar, men du verkar ha skaffat dig en MEGA "portvakt" innan man kan skicka iväg det(det där när man ska kopiera bokstäver typ..)

Ska testa igen,

ANnars, bra bloggat som vanligt

2008-06-09 @ 12:38:01
Postat av: MALIN

Ska du inte skriva om de bravader som du varit med om de senaste tiden? Kanske roligare för folk att läsa om. ;-)

Pussis

2008-06-17 @ 14:19:19
Postat av: Bella

Men hallåå tjejen..till o med jag har uppdaterat..då får du oxå ta o göra det nu!!!=)

2008-06-21 @ 13:35:52
URL: http://issabellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0