Emma Scissorhands..

..Ja, det är sant! Alex lockar är nu fallna!

I söndags skedde den dramatiska förvandlingen av sonen. Alex Jellryd - numera korthårig.

Oh Gosh! Vilken ändring det blev! Han ser genast så mycket vuxnare ut. Känner knappt igen honom nu. :S

"Emma Scissorhands" är väl egentligen lite att ta i, då jag bara vågade mej på luggen hans och ansa bort lite vid öronen. Därefter fick morfar (!) ta fram sin dolda - och oanade - talang och klippa resten av det vildvuxna i nacken.


 

Bilder före



         


Efter-bilderna:



         

                                   Who are you?



Åh! Lille kille! Jag tror nog att jag gillade det långhåriga mer.. Eller så är det bara att jag inte är van?!

Anyway..jag tänkte att jag får försöka mej på en lite längre blogg än den jag plitade ner sist. Nu vet ni ju att jag lever, så jag får väl fortsätta att hålla mej hörd.


Efter denna makabra klippningen av sonen, åkte vi (jag, Mattias å Alex) till simhallen för lite trevligt "familjebad". Å visst var det trevligt - med undantaget att Alex var helt lyrisk av rutschkanan å ville åka HELA tiden. Men det bästa av allt var naturligtvis fikan efteråt.





Väl sittandes där i cafeterian - där jag lugnt å sansat satt å jämförde priser mellan mitt jobb och detta simhallscafe (vågar inte ens berätta hur resultatet blev) - hände det en olycka på andra sidan glaset. Inne i badhallen hade en kille på typ 10 år försökt sej på en volt, men slagit i huvudet på bassängkanten istället för i vattnet.
There was blood everywhere!! Stackarn! Hela han var röd av allt blod. Å ändå dröjde det nog säkerligen 20 min innan badvakterna ens ringde ambulans (!) å därefter ytterligare 10 min innan ambulanspersonalen kom. Herregud!
Jag hann ju bli alldeles uppskakad flera gånger om, å då var jag ändå på andra sidan glaset och oanhörig. Jösses!!


Efteråt drog Mattias slutsatsen att han aldrig vill skada sej i simhallen, för att det tog så lång tid att få hjälp. Jag däremot drog den smarta slutsatsen att jag aldrig vill skada mej överhuvudtaget oavsett plats :P


I lördags hade vi förresten mingelkväll för släkten på Alingsås bilskadecenter. Syftet var att fira nya ägarn å det blev en mycket trevlig och lyckad kväll. Det bjöds på snitsiga snittar - made by moi - vin, öl, kaffe, kex, ostar, godis mm.



                   


                   



Mattias fick jättemycket fina presenter och blommor. Å det är han ju trots allt värd. Han jobbar ju nästan dygnet runt. Är bara hemma å sover lite emellanåt. Detta medför att jag praktiskt taget är singel numera. Ensamstående mamma i sina bästa år ;-) Vilket ju innebär att jag (typ) har all tid i världen för diverse dejter på eftermiddagarna.
Denna vecka är jag uppraggningsledig hela veckan förutom torsdag.

A walk in the park, shopping eller fika? Me like!


Helgerna framöver är jag dock strängt upptagen med massa kul jox.

På fredag ska jag, Åsa och Frida käka på Stures och sedan ta oss en bowlingmatch.
Dagen efter, på lördagen, ska jag först jobba å apropå det så har vi på Ekstedts tagit steget in i 2000-talet och följt strömmen (dvs. Storken-huset) och ändrat våra lördagsöppettider till 8-15, istället för 7-14. Skrämmande stor förändring, icke sant? ;-)

I alla fall, efter att ha jobbat denna revolutionerade tidsomställning, ska vi träffas alla från jobbet på kvällen hos Marie, för vår "årliga" glöggkväll. Å om det blir hotellet efteråt, det får tiden utvisa ;-)





Helgen efter det är det ju redan första advent å därmed dags för både pyntning av hus och hem och även hög tid för vår traditionella "första-advents-fika". Cosy!

Å i år kan vi ju inte strunta i tomteparaden heller. Alex vill nog gärna se alla tomtar å allt ståhej i staden.





Helgen efter det är det dags för partaj hos Jessika & Timmy, med hotellet som mål. Lillflickan blir ju stor - hela 23 fagra år! Congrats in the förskott!


Fredagen efter det, den 12 december, ska jag, Mattias, Malin å Matte bli bjudna på julbord av mamma å pappa. Då bär det in i de djupaste bergen, Lejonkulan ska vi till. Exciting!!

http://www.alingsastidning.se/puff_visa.asp?id=3058&sidnamn=ALINGS%C3%85S


Å efter alla dessa helger är vi ju redan inne i juletid. Kul att ha så mycket skoj att se framemot!


Igår - min heliga lediga måndag - tillbringade jag tillsammans med Brallen (givetvis) och min kära mor på Allum. Shopping är ju da shit!

Men denna shopping kan faktiskt helt å hållet skyllas på Malin, min pudding till syster, som svansade in på mingelkvällen i lördags het som få! Ursnygga nya jeans, ny jacka å (äntligen) nya stövlar.

I want too, tänkte jag å därav gårdagens Allum-tripp.


Jag köpte ett par jeans, ännu ett par stövlar (Mattias undrar hur många jag egentligen behöver), en t-shirt och ett halsband.
Vet inte om jag egentligen borde skriva detta, men halsbandköpet stod Mattias farmor som inspirationskälla för. Hon hade nämligen ett sådant sist vi sågs.

Edith 86 år vs. Emma 24 år liksom. Haha!!

Men what the hell, åldern spelar ju ingen roll, säjs det ju ;-)


Usch! Nu har nog Alex gått å blivit förkyld igen, hostan har i alla fall kommit tillbaka =(

Inget kul alls..Hoppas det går över lika fort som det kom.


Tjing tjong!


Kommentarer
Postat av: Frida

woohooo!

2008-11-18 @ 19:23:27
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Jessika!!

Lång blogg med bilder!! Bättre kan de inte bli. Å tur att du nämnde mitt partaj här med... Ifall någon missat de i min blogg! Hahaha!

2008-11-18 @ 21:24:04
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: emma

way to go =) å hm jag är oxå smått ledig alla dagar denna veckan utom torsdag så undrar om man kanske skulle ta sig i kragen å kolla till er andra =P

2008-11-18 @ 23:28:42
Postat av: Bella

Ja det va ingen dålig blogg du har fått ner!! kul kul =))

får ta o gratta Tiisis här till hans nya företag!!:)

Ja alla e nog lediga i veckan förrutom Millan men d skulle va kul o ses igen efter att vi alla har en lång tid ifrån varandra!! =)

2008-11-19 @ 12:25:26
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag tycker allt att Alex var fin i håret både före och efter klippningen! Han är ju jättesöt! Kul med shopping också!!

2008-11-19 @ 20:30:05
Postat av: Hanna

Å va skönt att se att du lever emma! Ja e väldigt upptagen denna veckan tyvärr. kanske nästa :P??

2008-11-19 @ 23:23:51
Postat av: MALIN (Your beloved sister)

Tjing!

Tycker allt att Allis är en himla gullig kille oavsett om han har sitt lejonhår eller ser ut som en pojkvasker..;-) Wilma tyckte iallafall att han var söt:" Allis- en söt pojke.." Mer berömm kan man knappast få..

hehe Inte lätt att ha en HOT sister..;-) Varesig för självförtroendet eller plånboken...Mohahaha blink blink

Ska bli himla roligt iallafall att dra till lejonkulans julbord...:D

Pussis

2008-11-20 @ 19:38:46
Postat av: Camilla

Åhh!! Lilla myran. I miss him! And his lovely mama såklart ;)

Väldans upptagen denna veckan dock :S

2008-11-21 @ 18:43:41
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se/
Postat av: Carro

KUL med ny blogg!!!

Lika fullt upp som vanligt =)

Kram

2008-11-22 @ 10:28:14
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0