Am I so old?!

Okej, en kort liten blogg, i brist på annat tidsfördriv.


Denna vecka har varit både rolig, samt lite tråkig.

Å man börjar väl alltid berätta det tråkiga först..eller!?

Anyway..Tråkigt har det vart därför att Hanna, min pärla på jobbet, varit sjuk.
Who to talk dirt with?! Å dessutom har jag, pga det roliga i veckan, känt mej allmänt stressad för att jag knappt hunnit vara hemma på kvällarna. I söndags kväll jobbade jag mellan 17-23, i måndags kväll gick jag å flickorna mina (Camilla, Jessika å Bella) på ljuspromenad å sedan hade vi fikastund på jobbet. Trevligt värre. Tisdags kväll ryckte jag in å jobbade, pga Hannas hälsotillstånd. Den dagen jobbade jag mellan 7-15, 17-23. Å i onsdags kväll var det åter igen dags för ljuspromenad å fika på jobbet, fast med mina jobbflickor denna gång (Marie, Emma, Anna, Arielle å Lena). Riktigt trevligt vart det! Måste träffas igen SNARAST!


Men idag, åh härliga torsdag kväll, har jag vart hemma hela långa kvällen. Alldeles själv osså! Really nice! Alex somnade 18,30 å Mattias är iväg hos Henke. Å jag har minsann bara legat i soffan, suttit vid datorn å "hushållat" lite här hemma. Tyckte tillåmed att det var roligt att tvätta å ta disken idag. (??)
Hur är jag funtad egentligen?! Jag är väl kanske inte riktigt som jag ska, men det säjs väl att det är bra att vara unik? ;-)

NU känns det iallafall som att jag är back on track igen; ordning å reda i hemmet å jag är så gott som utvilad. Dessutom är jag ju långledig ihelgen.
Me like even more!






Å appropå nått helt annat: är det nån mer än jag som kommer ihåg 10-öringen?!

Nämnde nått om det på jobbet, då spärrade Hanna upp ögonen å vrålade:

- VA?! 10-ÖRINGEN!?! FANNS DU NÄR DEN FANNS?!?

- Öhh, hello, svarade jag. Jag är faktiskt bara 2 år äldre än dej. Faktiskt.


Kände mej som värsta grottmänniskan. Typ 100 år gammal. Tydligen inte bara Ulla på jobbet som fått för sej att jag är 60+ :S

Måste nog förbättra mitt rykte.

( För vidare info iallafall, så försvann 10 öringen år 1992, å då var både jag och Hanna födda =P )


                        



So long!


Kommentarer
Postat av: Carro

Kul med blogg!!! =)

2008-10-16 @ 22:08:00
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07
Postat av: Jessika!!

Självklart minns ja 10-öringen. Man kunde ju köpa godis som kostade 10 öre. Men minns du 10-kronorssedeln?? =)

2008-10-16 @ 22:09:52
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Frida

Guud, nu vet jag iaf att du lever! Varken bloggat eller vart på msn på flera flera dagar!! skönt, nu kan man lugna ner sig :)

2008-10-16 @ 22:27:11
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: emma

skönt att ni klarade promenaden utan mig i måndags, motivationen drunknade nånstans i regnet på dagen nämnligen =)

2008-10-17 @ 00:02:32
Postat av: Camilla

Åhh!!! Den fina tioöringen!

2008-10-18 @ 13:54:42
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se/
Postat av: Hanna your workingfriend

Nu när jag ser den där 10öringen måste jag erkänna att jag känner igen den =)

2008-10-18 @ 16:21:06
Postat av: Bella

Klart man minns både tioöringen o tiokronorsedeln!!så gamla e vi inte tjejen!!=)hihi

Hoppas du får en bra helg...får la ta o ses igen snart..eller???=)

2008-10-18 @ 19:00:50
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: LiNdA

Så du har sån tur att din gubbe åker iväg för å fixa ngt gott till dig... själv får man ju göra det själv ;) Hoppas allt är bra med er!

2008-10-22 @ 15:23:04
URL: http://linda1985.blogg.se/
Postat av: MALIN (Your beloved sister)

Helo Oldie! ;-)

Hoppas att du inte har saknat mig FÖR mycket..Har faktiskt saknar dig o familjen trots att man har haft mycke sol o alkohol...:-D

Jasså, du känner dig gammel nu också..jo, du fyller ju trots 25år snart..blink blink

ses snart eller?

Pussis

2008-10-23 @ 19:19:39
Postat av: Karin

Haha, ja klart jag kommer ihåg 10-öringen :)

2008-10-27 @ 14:24:03
Postat av: Frida

MER BLOGG ÅT FOLKET!!!

2008-11-05 @ 20:58:19
URL: http://fridz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0