Borta bra, men hemma bäst..?

Ja, nu är vi hemflugna igen. Tillbaks i kalla Sverige, här måste man ju tillåmed ha på sej LÅNGÄRMAT! *hua*





Allt har varit suveränt! Det gick jättebra att flyga med Alex, inga problem whatsoever. Han tyckte det var jättekul, å raggade tillåmed upp en tjej, Stella, - även om han dock var mer intresserad av flickans mamma på 35+.
(10 000 m klubben?)

Dessutom var planet inte fullt varken dit eller på hemresan, så Alex hade en egen stol att sitta å titta ut genom på...molnen (?)


                   


                   



Spanien var verkligen helt underbart! Sååå gott med solsemester och bad.
Å att alkoholen var GÖR-BILLIG gjorde ju inte saken sämre. Prisex: 24 st San Miguel öl kostade 40 svenska kr. Å vinet vi drack gick på allt mellan 5-15 svenska kr. Precis i vår prisklass! =)



                   


                   


                   


                   



                   


Huset Mattias faster å hennes man har är bara sååå fint! Men det har ju faktiskt bara några få år på nacken så det kanske inte är så konstigt? 
Beläget vid byn Benitatxell, långt upp på ett STORT berg som hette Cumbre del Sol, vilket betyder "Solberget".
Vi bodde på nedervåningen som var ca 100 kvm stort, å som hade kök å badrum mm.



                   


                 



Utsikten från huset:



                   


Jocke trivdes väl mindre bra, i allafall andra halva delen av veckan då han fick öroninflammation och låg inne å jämrade sej hela tiden.



         



Ja, vad har hänt mer i mitt liv?


* Dagen innan Spanien-resan, på fredagen, var jag och Bella på hotellet. GÖTT TRÅKIGT! Har nog aldrig haft så tråkigt på hotellet in my whole life! ALDRIG mer hotellet från 18. (Tror jag)  ;-)

Kände inte en käft där inne, förutom min kusin som precis fyllt 18. Alla var nyss fyllda 18 eller tillåmed ännu yngre. Vi kunde ju faktiskt vart smarta å lyssnat på varningsklockorna då vi frågade vakten när vi stod i kön, om det fanns några äldre än 18 där inne. När han då sa att vi var äldst så hade väl vi kunnat vara lite brighta å förstått att vi skulle gå? Men näääj då, vi traskade muntert in ändå, i jakt på billig öl å cider. SUCK! Alkohol är ju faktiskt inte allt ;-)

Nog för att det kom nån enstaka i vår ålder senare under kvällen, så var det ju ändå inga vi kände, så det kvittade ju.


* Min gullunge har helt plötsligt blivit så stor att han har slutat använda napp (!). Han vägrar ta den numera. Vilket ju bara är bra, eftersom vi slipper "avvänjningen" sedan. Jiihoo! Han gör då allt lätt för sin mor och far. Toppen-kille! Men jag tycker ändå att det är konstigt att bara sluta så tvärt. Barnet är ju faktiskt inte ens 15 månader.


Dessutom verkar han ha funnit kärleken på dagis, en jättesöt tjej vid namn Alicia. Dessvärre har han även kommit på uttrycket "kärlek börjar alltid med bråk", vilket han visar genom att dra henne i håret å bita henne =/

Inte bah!

* På jobbet fortsätter jag som hårt arbetande småbarnsmor. Känns ju både i kropp å själ att det var ett tag sen man arbetade. Är fullkomligt slut vid 19 när Alex lagt sej. Men jobbet är faktiskt ganska kul, just nu iallfall. Superroligt att träffa mina lovely arbetskamrater igen å kunderna också. Särskilt dom som har saknat mej ;-)


* Nu är det äntligen officiellt oxå att Mattias ska bli egen företagare. Han ska ta över Alingsås bilskadecenter, troligtvis redan i slutet av oktober.
Därmed blir väl jag Fru Plåtslagare?!


Ja, det var väl allt för mej denna gång!
På återseende! 

Kommentarer
Postat av: Carro

Jättefina kort!!! Ser inte alls fel ut....=)

2008-09-17 @ 21:17:05
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07
Postat av: MALIN (Your beloved sister)

Gött att ha dig tebax! Hade saknat dig massa, men jag är juh lika blödig som vår mor- så va hade du trott?!?!(Så nu hoppas jag att du längtar lika mycke efter mig när det är dax för min resa till solen- MEN UTAN BARN!)

Jasså- lill killen- mosters älskling har slutat med napp. de visste jag inte..Duktig kille..

Hörs o ses ang måndag kanske. Eller så får mamma eller mattias hjälpa mig.

Pussis o Kramis

från

2008-09-17 @ 22:08:14
Postat av: Hanna

Åååå så skönt ni verkar ha haft de.

Men då får ja ju gratulera fru plåtslagare :P själv e ja ju dotter plåtslagare. Hihi.. Ha de så bra så hoppas ja vi syns snart! Kram kram

2008-09-17 @ 22:50:31
Postat av: Bella

Ja det var väldans att han har slutat med napp..inget du har sagt till mej!!man missar mycke nu när vi inte ses så ofta så d e bra då att du uppdaterar här!!!=)

2008-09-18 @ 15:27:48
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Frida

ni verkar också ha haft en skön semester!

2008-09-18 @ 16:00:37
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Anna

vad härligt det ser ut... hoppas att ni har haft en underbar semester! tänkte jag skulle komma och kolla om ni sköter er på jobbet när inte jag är där i morgon kanske..

2008-09-18 @ 22:38:13
Postat av: Camilla

Åhhh!! Vilka underbara bilder Emma!

Imånn är det min tur att åka iväg! Ska bli så skönt!

Vi får boka in någon dag när jag kommit hem som vi kan träffas allihopa!

Men duu... ni måste faktiskt gifta er om du ska bli FRU plåtslagare.. ;)

PUSS!

2008-09-19 @ 12:24:14
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0