Dagens i-landsproblem

Hur kommer det sej att det inte finns något bra på tv att titta på, på helgerna? När helgen stundar sänds bara skit på tv. Why? Det är ju på helgerna som man, förhoppningsvis, orkar och kan sitta uppe å glo.
Men näädå, i fredags kväll gick Emmas ridå ner strax efter kl 21 (!). Var iförsej supertrött (är väl kanske inte riktigt van vid arbetslivet ännu) + att jag kände att jag hade ett kommande migränanfall hängande över mej. Så jag knapra snabbt i mej migränmedicin å sen blev det kudden. "Ljuva härliga fredag"?! Vart tog den vägen liksom?

MEN för att se det positiva i det, så:

1.)   Migränen bröt aldrig ut.

2.)   Var jag utvilad å gla' på lördagen.





Kl. 8 på lördagsmorgonen var det dags för uppstigning, då vi skulle på rallycrossen i Kinnekulle.
Å visst skötte sej grabbarna ganska bra: Henke kom sist i A-final å Larsson sist i B-final. Okej, att dom kom sist i finalerna, men det var ju bilarnas fel! ;-)



                   



                   


                   


Å tro det eller ej, men JAG (vi) hade tur med vädret! Först var det väääldigt mulet å grått, men efter 5 minuters duggregn sprack det upp å blev SOL å vita moln! Inte illa det, med min tur förväntade jag mej ösregn hela dagen, men icke. Nån gång ska det väl tydligen va min gång ;-)


Mattias och Johan pimplade öl hela dagen, å det märktes änna i slutet, även om dom (i alla fall Johan) hellre skyllde på solen än promillehalten. Yeah right...


           



Träffade Tompa där på rallycrossen, vilket var kul! Det var liksom inte igår, snarare över 2 år sen! Sjukt hur fort tiden går! Han hade inte förändrats nått, mer än att han hade lagt till en Borås-accent helt plötsligt. Han både bor å jobbar i Vårgårda ju. Kan det vara en Borås-kvinna med i bilden tro?


Min å mammas Ikea-tripp på söndagen var oxå mycket trevlig! Jag, som inte skulle handla nånting, gick därifrån 700 kr fattigare. Whaaat?!


Idag när jag gick från jobbet, kom jag på mej själv att fundera på hur jag kommer att se ut när jag "blir stor" - OM det nu mot all förmodan skulle komma den dagen då jag faktiskt blir stor ;-)
Kommer jag oxå ha kort, rött hår, som "alla andra" mammor har? Mötte flera stycken "såna" när jag gick från jobbet till bilen, som bara är några hundra meter ju. Så det finns ju en del.  

Nä, jag får nog hålla mej ifrån det där röda färgningsmedlet när jag är gammal. "A la våga vara unik" ;-)


Nu har vi bestämt en ny bowlingnight osså! Nice! Lördagen 4 oktober, nån mer som är på?






Kommentarer
Postat av: Karin

Ja TVn är värdelös på helgerna! Låter som en trevlig helg annars! Ha det så bra!

2008-09-23 @ 18:28:23
Postat av: Bella

Ja tvn e inge att att lita på alls in the weekends!!!!=( men ni verkar ha haft kul i lördags i alla fall..bra det!!=)

2008-09-23 @ 20:44:09
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: MALIN (Your beloved sister)

HEJ..

Inget skrivande om Malin brunnet vs. blondin...:-) Men det ordnar sig ändå, tänkte be Mattias köpa med sig en till blond-förpackning så DU får ta i det som fattas..:-) Ska till frissan EFTER resan ändå..

Kram

2008-09-24 @ 13:10:27
Postat av: Hanna

Hej på dej :)

Sitter å spanar å tyckte flickorna (förutom jess) bloggat dåligt?? Å så kollar man in här å ser till sin stora förvåning att blogglusten hos fröken L verkar hålla i sej! Roligt roligt!

2008-09-24 @ 23:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0