Skinnflådd!

Ja, jag flagar som en gris!
Nu har det dock stannat av lite, men det är ju inte bra det heller, för nu ser jag ut som en spetälsk istället =( Fläckig både här å där. Förutom magen då, som fortfarande är svart (!) å fin (?). Från att ha varit solbrun å fin till att vara skinnflådd å ful.. Mattias kallar mej för fjällräv.

Detta elände, TROTS att jag faktiskt smörjde in mej med solfaktor 20 (!!!) i Spanien. Inget man gör är tydligen bra?!

Jäjä whatever, kunde ju vart värre! =)





Jaa, annars så går livet sin stilla gång: jag är uppe med tuppen (eller snarare innan tuppen) - dagislämning - jobb - dagishämtning - matlagning - lek - nattning av barn å sen till sist nattning av mej oxå.

Men nu: ljuva hääärliga fredag!! "Firade" detta med att käka middag på Musses idag - me like!
Det är min långlediga helg nu ihelgen (är ledig lördag-måndag), dott!
Imorgon ska vi, och Johan, på rallycross i Kinnekulle ring. Larsson och Henke ska få visa vad dom går för. Ångrade att jag inte följde med sist, pga min "rädsla för regn" - då det visade sej att det blev jättefint väder med strålande sol. Lär ju inte ha samma tur denna gång, men nu ska det i alla fall bli av. Vad än vädergudarna säjer.  I'm going wild =)




Dessutom ska jag å moder natur till Ikea en sväng på söndag. Mamma ville ut å shoppa, å jag tackar ju sällan nej till en shoppingtur. Alltid hittar man väl nått. Kanske. Förmodligen.


På måndag blir det ett besök på bvc (15 mån kontroll) å sen troligtvis kalas hos Ludvig. Ellis store pojk fyller 3 år. Men det kanske skulle bli ändrat till en annan dag istället, får se. Annars blir det säkert en tur till mammsen. Å syrran frågade om jag ville förgylla hennes hår med Emma-liknande slingor i håret (blonda that is).


På tal om syrran, fick ett så himla fint kort på mosters små hjärtegull på min mail häromdagen:




Wilma å Max uppklädda för att gå på bröllop


Idag när jag hämtade Alex på dagis, fick vi med oss en teckning hem som Brallen hade ritat:





Vilken begåvning! Tragiskt bara att jag som 24 åring ritar precis likadant som min 15 månader gamla son. Menmen, man kan ju inte vara en fena på allt.


Å Hanna, min fina Hanna-arbetskamrat! Läser du min blogg, så vill ju självklart jag oxå ha nått att läsa.
Såå, en kommentar, tack! ;-)


Trevlig helg!
Auf wiedersehen!


Kommentarer
Postat av: Hanna(inte arbetskamreat :P)

Hejsan svejsan!

jobbigt att flå. bara att smörja :P

ha de finfint

2008-09-20 @ 20:49:31
Postat av: Jessika!!

Härliga semesterbilder!!!!!! Ni verkar haft de gött som tusan!! =) Kul att Mattias ska ta över ABC men se till så han inte jobbar ihjäl sig nu bara! ;-)



KRAM

2008-09-20 @ 20:51:25
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: MALIN (Your beloved sister)

HEJ!

Bra att du skriver ut ditt schema för dina lediga dagar, eftersom du inte hör av dig till din älskade syster. Då vet jag iallafall vad du gör..

(Emma liknande slingor) INTE, jag vill INTE se ut som dig, bara lite sommrig i håret inför semestern ;-) blink blink

Vilken Picasso ni har i familjen, Det har nog Alle ärvt av sin moster..tihi

Du "fäller" ju hud oavsett vart du är, om det är i Sverige på husvagns semester med syster o familj eller Svärisarna + din familj..Du bor ju i solen oavsett vart du är..TA DET LUGNT ISTÄLLET..Det kommer jag att göra...INTE

Hör av dig när du är hemma från GBG o Ikea

Puss

2008-09-21 @ 09:51:25
Postat av: Hanna :)

Så roligt att läsa :) tänkte gå in i fredags å läsa men glömde å så kom lördag å glömde igen, men idag kom jag allt ihåg. Hoppas ikea går bra idag nu då. å att du får shoppat dig lite.. hehe! Ses på onsdag pusshej

2008-09-21 @ 14:11:53
Postat av: Hanna :)

Så roligt att läsa :) tänkte gå in i fredags å läsa men glömde å så kom lördag å glömde igen, men idag kom jag allt ihåg. Hoppas ikea går bra idag nu då. å att du får shoppat dig lite.. hehe! Ses på onsdag pusshej

2008-09-21 @ 14:13:26
Postat av: Frida

jag fjällar också!! :((

2008-09-21 @ 22:01:41
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Karin

Vilken fin teckning! Vad duktig han är! Och så fin bild på uppklädda barn, jättesöta! :) Hoppas allt gick bra på bvc! Kram

2008-09-22 @ 17:17:39
URL: http://babyimagen.blogg.se/
Postat av: Anna

jag tycker alex teckning var väldigt fin:) precis som du säger har jag samma nivå:D hoppas vi ses snart.. kram

2008-09-22 @ 20:18:52
Postat av: Bella

Ja ännu en uppdatering...you go girl!! =)

Hur gick nu 15månaders kontrollen då? nyfiken ju.. :) o som Hannapanna säger..det e bara att fortsätta att smörja med en massa lotion!!

2008-09-22 @ 21:05:28
URL: http://issabellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0