Ja, då var man närmare 30 än 20..

Blir ju nästan deprimerad när man tänker så..Kan inte ens föreställa mej hur svågern Matte mår, som faktiskt fyller 30 i sommar. Stackarn ;)


Ja, dagen D har ju varit här. I torsdags blev jag då (äntligen?) 25 år. Dagen började med att jag och Brallen upptäckte två stora paket i köket. Slet upp dom å fann min Moccamaster och en "inne-grill".  Me like!

Efter paketöppningen åkte vi ut till mamma på lyxfrukost, det skålades i cider å grejer. Mamma kan! :D

Sedan åkte vi in till Ryttaråsen igen å tog emot 2 (!) blomsterbud. Ett från Mattias farmor och ett från Mattias själv. (Mycket förvirrande när jag läste kortet skrivet av en kvinna: "Grattis på 25 års dagen. Från din älskling." Blev lite skrämd först, innan jag förstod att det var Mattias som skickat å inte någon okänd kvinnlig beundrare.)


Sedan var det dags att påbörja alla skålar med kycklingsallad som vi skulle bju släkten på. Alex förstod sitt bästa å somnade på stört. Han sover ju inte längre på sina lediga dagar, men just den dagen insåg han sin plikt - att hålla sej ur vägen ;)

Å iochmed att han sov kunde mamma hjälpa mej till fullo. Underbara smarta grabb! ;)


Släktingarna dundrade in strax efter 17 å snart var hela huset fullt av bös ;) Jag fick massor med fina blommor, pengar, presentkort, armband mm.



                     



Alex levde verkligen djävul med min kusin Alva 6 år. Han blev helt skogstokig i henne å slet å drog å kramade henne HELA tiden. Riktig liten player det där!

En gång hittade jag dom i Alex säng, tätt omslingrade. My God!

- Ut härifrån!!



          


 

Summan av kardemumman är att 25 årsdagen var väldigt lyckad - förutom att man faktiskt blev ett år äldre då ;)
Fick massvis med fina presenter å blommor! Fick en Kreta-resa av Alex och Mattias oxå. 4 juni here we fly! :D

Hemma alldeles lagom till potatisfestivalen - of course!




Påskafton slet jag på jobbet under dagen (eller ja, jag var iallafall där ;) ) innan det var dags för mitt 25 års galej på kvällen.

Himla kul att så många kunde komma - å tack för alla fina blommor och presenter!



                   


                   


                   


                   


Tycker att jag har hunnit med mycket under påskledigheten... Förutom att ha ätit påskmat.
Fast nu när jag tänker efter så är det ju midsommarmat jag tänker på. Haha, färskpotatis å gräddfil är väl för tidigt ännu? ;)

Så med andra ord, har jag ju inte missat något. Ägg klarar jag mej gott å väl utan. Hua!


Jag, Mattias, Alex, Michael och Sara har varit på Hönö/Öckerö och grillat korv. Solen lös tyvärr med sin frånvaro denna dag, men vi hade ju engångsgrillen att värma oss vid ;)


 

                   



Å för Alex var det nog en ypperlig resa. Han fick ju se både båtar, bilar, bussar å lastbilar. Sicken dag! ;)


Mattias har köpt sej en ny firmabil till jobbet, eller snarare firmaBUSS. Helt sprillans ny är den osså :S

Så jag vete fan om jag vågar köra den till jobbet på mina jobblördagar. När den är helt ny kan man ju inte skylla några eventuella repor på nån annan.. ;) Men jag hade den faktiskt till jobbet i lördags, and so far so good ;)

Kanske ska jag återuppta mina cykelkunskaper istället?
Kanske inte.





Tjing!


 


Kommentarer
Postat av: Bella

Ja tackar tackar för en kul kväll i lördas..mer sånt..men då ska d va en hemmafest all the time o inget stures,hotet .mm.. :D

o tack igen för gooood pastasallad o tårta!!

mums mums ju :)

2009-04-13 @ 21:56:56
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Jessika

Låter som en himla lyckad helg du! =) Underbart med en resa i present också!! =)

2009-04-14 @ 09:02:29
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Frida

tack för i lördags! himlans trevligt till sist! :D och nu har du väl ändå blivit ordentligt firad också! :D

2009-04-14 @ 18:50:10
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Carro

GRATTIS i efterskott!!

Ser ut som en härlig helg och massa födelsedags firande!!! =)

Kram

2009-04-14 @ 20:10:55
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07
Postat av: Karin

Grattis i efterskott, verkar ha varit en riktigt lyckad födelsedag! :)

2009-04-14 @ 20:32:42
URL: http://babyimagen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Du underbara 25åring! :)

2009-04-15 @ 15:54:35
Postat av: MALIN (The ONE and only)

Om det är någon tröst för dig- så är jag ALLTID 3år äldre än din ålders noja..

Puss <3



LÄNGTAR TILLS FREDAGENS PÅHITT..:-D

2009-04-16 @ 00:17:56
Postat av: Anna

tack för en väldigt trevligt kväll som alltid i lördags:D

2009-04-16 @ 13:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0