Jaha, då var det dags igen..

..Alex är sjuk!

Dagis ringde till jobbet i förmiddags å berättade att lillgrabben hade feber. Så det var ju bara att åka dit å hämta honom.

Min första tanke var "Stackars mammas lille pojk!.. Men kunde han inte bli sjuk en solig dag istället, så man kunde passa på att vara ute när han sover" ;)

Chefens första tanke vill jag nog inte veta vad det var. Troligtvis nått elakt. Hon blev inte direkt överförtjust när jag talade om att jag var tvungen att dunsta redan kl 10 på förmiddagen, när vi hade massor att göra idag.

Men så är det ju. Tajmingen är ju alltid dålig när man blir sjuk eller ska vara hemma med sjukt barn.

Men har man haft eget företag i över 30 år, borde man väl veta att unga mödrar ibland måste vabba?

JAG vill väl inte heller att min son ska vara sjuk?!


Nu ligger min sjukling å sover iallafall. Han somnade sittandes i matstolen. Medan han åt köttfärssås & spaghetti (!)..behöver jag ens säja hur kladdig han blev?! :/ 
_________________________________________________________________________


Nästa vecka åker vi till Falkenberg, fredag-lördag. Fredagen är ju röd, så det blir "kort" vecka nästa vecka - gott! 
Vi ska till Strandhotellet där vi förlovade oss. Uppleva gamla minnen ;) Vi har ju dessutom stått ut med varandra i 8 (!) år sista april - å det är väl oxå nått som borde "firas"? :)
Alex ska vara hos farmor och farfar och alla djuren. Så på hemvägen sedan bär det av till Ullared :D :D :D

Mattias blev väl inte lika glad som jag när jag kom med ideen, men som jag sa: "inget gott utan att det för ont med sej". Eller va säjer man? ;)

Ska han ha mej på hotell, så får han palla med Ullared osså ;D





Åh!! Längtar som en tok till sommaren!

Först å främst till Kreta-resan 4 juni, å sedan kommer vi ju hem direkt till inledningen av potatisfestivalen! Me so like!

Både Mattias och Alex fyller ju år i juni så då blir det lite kalasande. Mattias fyller ju när vi är på Kreta.

Å sen har vi ju midsommar också. Vilket iförsej inte är nåt att fira egentligen, bara regn å rusk liksom. Men det är ju ganska go mat i alla fall ;)

Sedan jobbar jag ytterligare 2 veckor å därefter: 4 veckors underbar semester!







Tjipp!

Kommentarer
Postat av: emma

stackars lillpojken juh, hoppas han bli frisk snart =) å duee de är sol ute ;-)

2009-04-22 @ 15:30:57
URL: http://wft.blogg.se/
Postat av: Frida

TACK! och snart är det eran tur! :)

2009-04-22 @ 16:02:26
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack! Ja det är lite skoj, men en gubbe sa "ja så ni kommer ifrån Ludvika" han trodde det stod Ludvika istället för Ludwig.



Grattis i efterskott & välkommen till nedräkningen till 30.



Mysigt med hotellnatt, fast det bästa är nog Ullared XD.

2009-04-22 @ 18:57:01
Postat av: Bella

Herregud ja det är redan snart Valborg!! helt sjukt ju vad tiden går fort..usch..blir alldeles stressad ju :/ hmmm

Mysigt i alla fall me hotell o då ditt kära Ullared!! :D hihi

2009-04-22 @ 19:02:29
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Jessika

Oj! Två bloggar hittade jag såhär mitt i natten! =) Tack för en trevlig stund i måndags, aldrig har jag tjötat så mycke om mig själv! ;-)



Härligt med hotellnatt och Ullared. Ge Mattias en riktigt bra hotellvistelse så han öppnar plånboken rejält sen! Haha1

2009-04-23 @ 00:11:11
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Karin

Vilken mysig helg ni kommer ha! Kul med Ullared också! :) Och vilka planer ni har inför sommaren, härligt!

2009-04-23 @ 08:07:20
Postat av: Camilla

Lilla brallen :(

Hoppas han mår bättre :)

2009-04-23 @ 12:02:01
Postat av: camilla

Ja det fanns allt en del kläder, skoj att handla lite till sig själv också.

2009-04-23 @ 19:33:48
URL: http://camilla.blogg.se/
Postat av: MALIN (The ONE and only)

Äsch..Feber är väl inget. försök att bräcka Max som har Ögon OCH Öroninflammation..SUCK!

Ps. krya på dig i halsen!

PUSS

2009-04-23 @ 21:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0