Oväntat besök..

..is nice!

Lördagen blev, trots mitt slit på jobbet, en hyfsat bra dag!

Fast det förståss, dagar med en gnutta alkohol är väl jädrigt bra odds för att bli en lyckad dag? ;)

När jag kom hem från jobbet möttes jag av 4 trevliga killar på altanen - redan där började ju eftermiddagen bra ;)
Mattias och Alex hade långväga finbesök från Vårgårda: Johan och Peter.
Å vädret gick ju knappast att klaga på heller - strålande sol å riktig sommarvärme - nice!


På kvällskvisten kom Jocke, Erik, Freddan, Sunken och Marcus och utnyttjade vårt utrymme, grill och tv. Ishockeymatchen Sverige-Österrike på tv ju.

Sverige did good, vann väl med typ 7-1 om jag inte minns helt fel (?). Man kan ju inte direkt beskylla mej för att jag var så delaktig i mitt tv-tittande. Men jag var ju faktiskt i samma rum.. nästan hela tiden :)


Lagom till läggdags kom även Bella och Hanna :P Sega folk! ;)


Alex sov sej igenom hela spektaklet.. nästan. Sov från 19.00 utan ett knyst, förrän han gnydde till vid 01 tiden och hörde allt folk. Då blev han klarvaken på några sekunder å satt å "Hej hej":ade ut i tomma intet i hans mörkbelagda rum.
Social liten kille det där ;)


Söndagen var det ju bestämt att vi skulle till Långared å grilla, så kl 14 var vi på plats där. Det blev både kubb å korvgrillning i skogen.

Jag hade ju hoppats på lika soligt väder som dagen innan, men det var riktigt kallt där i skogarna. Stadsbo som jag är, hade jag givetvis inte med "back-up". Det där tramset om att "det inte finns något dåligt väder, utan bara dåliga kläder" måste ha kommit från nån riktig dum skogsmulle.


Men jag fick iallafall lånat både en sjal och en filt att hålla värmen i. Slutade med att jag såg ut som en bortsprungen fågelskrämma :/ Men what the heck, vi va ju bara i skogen ;)



                   



                   


Nä, nu får jag väl gå å förberda mej (mentalt) på att gå promenad med syrran. Är gött seg idag..
Men efter att syrran kallade sej själv för "Svullos syster" när hon blivit taggad på ett icke-smickrande kort på facebook, så kanske promenader är välbehövligt? Med tanke på att det är  jag som är hennes syster.. är jag Svullo då eller? ;)
Så det är väl bäst att pinna med på promenad after all.


C ya!


Kommentarer
Postat av: Jessika

Hehe!! Svullos syster!! ;-)



Hoppas promenixen var trevlig iaf!! å jag tycker du ska hänga med ut på lördag! =)

2009-04-29 @ 00:47:34
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Bella

Att vi kom vid läggdags..överdriv lagom due :D hihi

Härligt med lite besök i skogen o umgås även om d tydligen va kallt..inte här i stan :) hihi

2009-04-29 @ 19:33:16
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: MALIN (The ONE and only)

Älskar att gå på prommis med dig, svullo ;-)

Min Lillasticka!!

P o K o KPS

2009-04-29 @ 21:00:06
Postat av: Camilla!

Gulliga fågelskrämma där! :)



Hahaa!! Alex är rolig! "Hej hej" mitt ut i natten :D

2009-04-30 @ 19:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0