The weekend

Som vanligt gick helgen helt sjukt FORT!
Men så här var den iallafall:

I fredags hade jag bokat bana på Stures, för mej å syrran. Only the two of us! 

När jag ringde å bokade, frågade dom om vi var över 20 år.


- Ha! O ja,
svarade jag. Med råge!  :/


Suck! Där blev man åter igen påmind om hur gammal man egentligen är.


Anyway, gammal eller inte: I was King on the bowling.
Vann med över 100 poängs marginal! Aldrig förr har jag utklassad någon så ;) 




Riktigt kul med en sisternightout var det iallafall! Mer sånt!


                   


I lördags fyllde "Koko" 23 år. Det firade vi genom att generöst bjuda ut honom på frukost, vilket egentligen var behövligt då vi ringt tidigt på morgonen å väckt honom på självaste födelsedagen.
Frukosten visade sej senare bli lunch istället, eftersom vi inte är så snabba av oss. Lunchen avnjöts på Deli deli.


Mycket nice - speciellt oxå eftersom finaste Hanna jobbade då. Hon fixade en jättego varm macka till Alex.
Så god att han tillåmed vägrade dela med sej. Hmpf!!? Det har aldrig hänt förr!
Jag frågade snällt om mamma kunde få smaka lite, "NEEEEEJ!!" vrålade han över hela restaurangen. Otacksamma unge ;)
(Eller åpna mamma?!)





Efter vår lunchning åkte vi ut till Näverhult å satt ute i vårsolen å drack öl. Eller ja, dom andra gjorde det, jag fick cola eftersom jag själv erbjudit (!?) mej att köra hem. Ibland blir jag inte klok på mej själv.



                   


                   



Igår, söndag, åkte vi på en Borås-tripp (som vanligt). Denna dag inhandlades det skor - både till mej, Alex och hör å häpna, även till Mattias - 2 linnen till Alex och ett par shorts till mej.
Ah, shopping - what's not to like?!

Idag, min underbara LEDIGA måndag, har jag känt av hur det är att vara populär.
Hela dagen har jag haft besökare. Imorses kom Jessika & Alwin på en snabbvisit. Hade min son kunnat slå upp sina blå lite tidigare hade vi kanske hunnit med en längre visit, men nu blev det bara ca 45 min. Men däremot mycket intensiva 45 minuter. Fick mej en (välbehövd) återblick i Jessikas liv. Så nu har jag nog koll igen ;)  

Läste nu efteråt i Jessikas blogg att hon tydligen hade fått Emma L-abstinens - vilket jag tycker verkar vara en mycket bra åkomma ;)
Vi satt iallafall å tjötade om hennes spännande liv den intensiva trekvarten dom var här, medan killarna smågnabbades i Alex rum. Å när de sedan drog sej tillbaks till Stockslycke, påbörjade jag min matlagning.

Hade bjudit hem min Ulla-kollega på lunch. Grekiska biffar, klyftpotatis å grekisk sallad lyckades jag knåpa ihop. Å om jag får säja det själv, så blev det faktiskt riktigt gott.  

Fick jättefina presenter i efterskott. En jättesöt väska (typ bag) som Ulla köpt i Thailand, 2 "frisör-hårsprayer" å finfina blommor! Å gullig som hon är, hade hon köpt en liten leksaksbåt till Alex, som sprutar vatten. Nya favoriten!

Precis när Ulla hade åkt, kom nästa besökssällskap bestående av Jenny, Stefan, Signe & Algot! Trevligt trevligt! Vi satt å chit-chattade - å jag gosade bebis såklart - tills Mattias kom hem. 
Å när dom drog sej vidare hemåt runt 18 tiden kom nästa besökare: Farbror Koko!
Han stannade på middag å sedan hjälpte han Mattias med uterumssnickeriet.

Det sämsta med "den underbara LEDIGA måndagen" är att man blir ju påmind om att man ska jobba lördag - vilket suger! Särskilt nu på våren/sommaren. Svinmycket kunder och för lite personal. Sucks!


Jäjä.
Trevlig vecka!

Kommentarer
Postat av: MALIN (The ONE and only)

haha Alex såg riktigt mordisk ut i blicken när han höll krampaktigt i sin goa varma macka..:D tro fasen att mamma inte ska smaka

Tack för senast..=)

Vi vill hälsa på lammena i näverhult..;-) blink

puss o kram

2009-04-20 @ 22:15:54
Postat av: Bella

Herregud..du har fullt upp kvinna!! :)

Låter kul med massa besök..vill oxå ha det..blink blink ;) hihii

Och bowling kanske snart igen med vem vet..moi!? :D

2009-04-21 @ 12:20:17
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Mysig helg! :)

Shopping är ALLTID rätt :p

2009-04-21 @ 17:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0