Älskade internet! ;)

Ja, nu har jag varit utan internet i 3 dagar!
Frida frågade om det var pga åskan. Men nej, det är Mattias som har hänt. Han tog "mitt" välfungerande modem till jobbet för att hans hade pajat. Å så gav han mej ett icke så välfungerande modem i utbyte.
Jag tror däremot att allt är en lögn, hans jobb-modem hade inte alls pajat, utan det var en kupp för att försöka få mej ifrån datorn. Men icke! Där misstog han sej, jag har ju mina farmar att sköta ;)

Ja, för att då återgå till berättelserna om mitt sagolikt spännande liv så har en (å en halv) arbetsvecka redan gått och semestern är nu bara ett minne blott. Känns väldigt far away faktiskt! :S


Summeringen av första arbetsveckan är att det gick väldigt fort - och därmed bra ;) Jobbade mycket ihop med "Sommarflickorna" på eftermiddagarna. Å vi har verkligen sjukt kul ihop! :)

Å så har vi haft mycket att göra på jobbet, trots killarna som håller på å gräver utanför, vilket oxå bidrar till att tiden går fort. (Drottninggatan ska bli stensatt, så det är ett jädra pådrag utanför.)


Som avslutning på en "tuff" arbetsvecka hade vi tjejmiddag hos Anna i fredags kväll. Anna visade upp sin (å Simons) nya otroligt snygga lägenhet. Å där satt vi hela kvällen å åt god mat å tjötade.

På grund av mina tidigare vansinnesbakfyllor avstod jag vinet denna gång, eftersom vi skulle upp tidigt dan efter å åka till Jönköping med husvagnen. Vinet stod dock synligt framme hela kvällen å läskades, men inte så mycket som en droppe slank ner i mej. Det ni! Impressed? I am!

Får nog börja tänka om mina levnadsvanor då tjejerna inte kunde tro sina öron eller ögon när jag sa att jag skulle avstå. Är det såå himla konstigt att jag är nykter på en tillställning? ;)

Anyway, jag bevisade att jag minsann inte behövde ha alkohol för att roa mej ;) Hade en supertrevlig kväll!


Dagen efter (vaknade jag ju upp pigg å kry, så jag var mer än nöjd med att jag avstått the wine) vaknade vi runt 09,30. Ingen av oss hade tänkt på att ställa klockan så att vi kom iväg i tid, å sonen våran har ju ingen inbyggd väckarklocka som de flesta andra barn har. Han vaknade tillåmed efter oss.


Anyway, trots denna försening å miss i planeringen att komma iväg tidigt, orkade vi inte skynda oss, så vi kom inte iväg förrän efter 12 nångång. Men sen styrde vi mot Jönköping, för att slå två flugor i en smäll - både en liten familjetripp å för att Mattias ville se Larsson å Henke köra rallycross.


Det märktes tydligt att semestertiderna numera är slut, för campingen hade många lediga platser som man tillåmed fick välja ut själv. Så vi tog en jättebra plats, en stor hörntomt mittemellan toaletterna/duschen å lekplatsen med typ ca 15 m till varje. Kanon! Alex kunde springa iväg själv till lekplatsen å vi kunde lugnt sitta kvar i solen.
Alex tyckte nog det bästa var att det fanns en vattenkran på tomten, så han sprutade vatten hejvilt, både över sej själv å överallt runtomkring.


Vädret var verkligen kanonbra hela helgen! Strålande sol å inte ett moln på himmlen! På lördagen slappade vi mest å låg på beachen. Dock var Vättern lite väl kall, så inte ens Alex ville bada (!!), men jag å Mattias vågade oss allt i. En gång iallafall.


På söndagen kopplade vi på husvagnen igen å åkte å tittade på rallycrossen. Larsson körde som en gud å vann A-finalen både på lördagen å söndagen!! Henke hade kommit femma i B-finalen på lördagen, men kvalificerade sej inte till final under söndagen.  



                   


                   


                  


I måndags var jag ledig, gott! Shoppingsuget var enormt, så efter lite pill å plock hemma, åkte jag å Alex till stan. Hade sett en jättesnygg mössa till Alex. Så den köpte jag.. + 2 mössor till (en dagismössa å en tunnare mössa) å en luvtröja till Alex. Sen blev det inte mer shopping, att shoppa med Alex är ingen dans på rosor. Han är mer vild än tam den ungen. Å så är han ju inte av det shoppingvänliga könet precis ;)


Träffade på en gammal kompis, Jenny, som numera är bosatt i Karlstad men som var på besök i stan. Det var riktigt kul!! Hon hade precis fått sitt andra barn, en liiiten veckogammal plutt.


Å på vägen tebax till bilen, strosade jag förbi Annas place, just som hon kom ut genom dörren för att hänga tvätt. Så där fastnade vi på en kaffe. Impulsdejter är alltid najs!


På eftermiddagen bar det iväg hem till Jessika å Alwin. Oxå kul! För det var evigheter sen.

Alex var tyvärr mest på tjur-humör - "prata inte med henne"," inte åka till Jessika", "Vill inte, mamma". Tillåmed när jag duschade sa han "Nä schampoo mamma. Inte tvätta håret".

Men jag visade minsann vem som bestämde å trotsade honom med att både tvätta håret och att åka till Jessika ;) Men när vi väl kom till Jessika & Alwin hade han nog roligt ändå ;)

Han är väl lik sin mor - vägen till hans hjärta går genom magen. Ty han fick både glass å äpple av tant Jessika ;)


Dessvärre lämnade han ett mindre bra kännetecken efter sej på lekplatsen utanför Jessika så det dröjer nog innan jag vågar mej tillbaks till Stockslycke-neighbourhood igen. Men ni är alltid välkomna till oss, Jess! ;)

Haha, inget nämnt men jag lär ju hålla utkik efter dagens ris i AT :)


  

Bye!


Kommentarer
Postat av: Frida

haha, vad har den lille skiten nu gjort?? hahah!

2009-08-12 @ 22:30:21
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Bella

Herregud vilken uppdatering!! det va inte dåligt du :))

Åh du har hunnit me en del oxå d senaste..alltid nice me lite shopping o prat me Jenny oxå!! :)

2009-08-13 @ 19:32:07
Postat av: Anonym

Jag har ju inte AT Emma!!

Men Alex berättar säkert för mej på måndag... ;)

Puss!

2009-08-13 @ 20:32:18
Postat av: Sofie

Tittade in på din sida. Tänkte bara lämna ett litet avtryck. Ha en bra dag!

2009-08-14 @ 07:12:49
URL: http://eifos.bloggagratis.se
Postat av: Jessika

Haha!! De sitter en stor skylt här utanför nu. "Plocka upp efter din hund"!! ;-) Näe, skoja bara! SKITkul att ses iaf! =)

2009-08-14 @ 13:24:31
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0