Helgen

Söndag igen.. Tur att jag är ledig imorrn också ;)


Igår pysslade vi lite i trädgården på förmiddagen. Mattias grävde upp lite stenar (?), målade uterum å grejade lite överallt - som sagt kommunalarbetare ;)

Jag däremot höll mej till en grej, att rensa ogräs i gruset. Sjukt tråkigt, men välbehövligt. Dessvärre är det välbehövligt varje vecka. Hur fan kan nåt växa så snabbt?

Det måste vara en rätt härlig (?) syn å se mej rensa ogräs. Man brukar ju säja att man ligger på alla fyra å rensar. Jag däremot sklijer mej (som vanligt) från mängden å ligger mer som en mask å ålar fram i jakt efter ogräs.


På eftermiddagen bar det sedan av till Näverhult. Det var en riktigt trevlig eftermiddag/kväll/natt.

Först blev det lite rundvisning av får, höns, traktorn å ägorna. Jag kände mej som en turist från Japan med kameran i högsta hugg, men jag skyller på grupptrycket då syrran gick runt å fotade allt som rörde sej ;) 
But oh, what a great nature! ;) Haha!


                   


...sedan blev det kräftor för dom vuxna (me not included!) å supergoda pajer mm.



                   


Efter den goda maten gick vi ut å lekte en mycket improviserad 5-kamp, vilket till sist resulterade i 4-kamp?..


Anyway..vi tävlade i "par-lag": jag & Mattias mot Malin & Matte, Mamma & Pappa, Claes & Christine.

I första grenen: Plockepinn, förlorade jag & Mattias stort, då jag käckt skulle ta upp en plockepinnpinne lite försiktigt men lyckades förorsaka en smärre Plockepinn-jordbävning.



                   


I andra grenen, Pilkastning (för övrigt mitt förslag på gren - enkelt å lätt), fick vi 10 poäng (och kom därmed åter igen sist). Alla poäng var dessutom Mattias förtjänst.

Dock får jag nog skylla (klaga) lite på lekledaren, Claes, som inte orkat sätta upp piltavlan utan lagt den på marken i det höga gräset. Det var ju inte lätt att se vart man skulle kasta. Jag är ju inte direkt många centimetrar ovanför jorden...å det märktes där jag kikade fram igenom grässtråna i hopp om att hitta rätt med pilarna.



                   


Tredje grenen var Kasta boll i hink. Den enkla, traditionella (nästintill obligatoriska faktiskt) femkampsgrenen. Vi hade både golfbollar, bandyboll, mini-fotboll å doslock (?) att kasta med. "Hinken" som man skulle träffa var nån slags foderspann. Man tager vad man haver på landet ;)

Här lyckades jag iallfall att skramla ihop ett poäng till laget, då jag träffade med doslocket. Mattias träffade oxå en gång, å vi hade nu 2 poäng efter 3 grenar.





Fjärde grenen visade sej vara "min" gren. Golf. Förvarnade alla om att jag bara spelat minigolf förut å aldrig "lång-golf", bad alla inta säkert avstånd å svingade iväg golfbollen...som flög alldeles utmärkt!

Så den här grenen vann vi, pga mej! :) Kul att man kunde bidra med något liksom ;) Inte visste jag att jag var så sportslig av mej!





Framåt småtimmarna när vi skulle lämna Näverhult rådde det lokalt regn. Utanför ytterdörren där vi stod å tjötade (alltid svårt att få med sej fulla folk in i bilen. Å eftersom jag var den enda nyktra personen kände jag ett ansvar över att få hem alla) regnade det inte, men vid bilen 10 m längre bort ösregnade det. Vädrets makter ;)



                    


                   


                   


Idag har vi vart på inspirationstripper, först åkte vi till Mio å sen till Ikea. Mycket onödig resa egentligen, särskilt efter att vi fick stå i en timmas bilkö i Göteborg. Allt bara för att en enda fil var avstängt. Helt galet!
Men inspiration fick vi iallafall...å lite nya sängkläder å annat smått å gott! ;) Tråkigt bara att tålamodet inte är det bästa, vill ha gjort allting nu! Vardagsrum, kök, sovrum, Alex rum mm...





Hej dåå!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Låter som en trevlig helg!! =) Trots misslyckanden i femkampen och bilkö! Hehe! Kram

2009-08-23 @ 20:32:39
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: emma

så hiiiimla mysigt ni haft det =)

2009-08-23 @ 21:47:35
URL: http://wft.blogg.se/
Postat av: Bella

Vill oxå ha 5-kamp!! =))

Men inte trodde jag att du skulle va en liten golfmänniska o klara det så bra :D

Åh nu har jag missat nåt.. vadå fixa i sovrum, vardagsrum, kök, Alex rum osv.??? Ska ni göra om?? Uppdatera mig :D

2009-08-24 @ 00:06:43
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Karin

Kul med femkamp! Och så många fina bilder! Ha det så bra!

2009-08-27 @ 22:04:13
URL: http://babyimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0