Oh sweet winey saturday!

Jag har ju, som ni säkert inte kan ha missat, vart hemma hela veckan för vård av sonen. Alex har haft hög feber, hosta å snuva.
Så med andra ord kan jag ju inte ha så mycket att skriva om, så det här måste vara vinet som talar ;)

Ja, för här sitter jag å småsuper. Alex sover tryggt i sin säng å jag och Mattias ska snart avnjuta en god kinesmiddag. Han tyckte att han var värd det, å inte min matlagning (Huh?), efter hans hårda fotbollsturnering idag.

Fotbollsturneringen, där dom för övrigt fick storstryk, bestod av 9 olika företag runt om i Alingsås. Bland annat hade tydligen Gunnars Finbageri varit med (oxå det enda företag som Mattias lag vunnit över. Detta pga av att Gunnars finbageri inte ens dök upp. Hahaha! Men Mattias var mäkta stolt ändå.)

Jag undrar varför vi på Ekstedts inte har fått någon inbjudan till denna turnering? Eller så har vi kanske fått det, men så har Ragnvi förkastat iden på direkten?!
Men hmpf! Tror hon att vi, 11 st tjejer + Berra, springandes på bollplan inte har en chans? Jag tror däremot att vi hade vart svåra att slå; sätt Ragnvi i mål, Bertil på avbytarbänken å resten av oss flickor på plan. Å guldet hade vart vårt! ;)

Iochförsej så har vi ju jobbat idag, men vi kunde väl gott haft stängt en dag, pga ”pågående fotbollsturnering”?

På tal om das work, så var det NÄSTAN så att jag fick tears in my eyes när jag kom till jobbet imorses. Jag var saknad å dom var saknade! Pika Amanda är alltid kul ;)
Dessutom var det roligt att komma ut bland lite folk igen, dels till mina underbara arbetskollegor å dels mina (oftast) underbara kunder!

Det är lite småsegt att vara ”vab-hemma” en hel vecka. Inte kunna åka iväg å hitta på nått, utan bara sitta hemma, ha långa sovmorgnar, kramas, torka en snorig näsa emellanåt, lyssna på fina komplimanger (tex ”Du är så fin, mamma”) å fika dagarna till ända..

Hmm..nu när jag skriver om det, så verkar det inte så pjåkigt ändå ;) Vad gnäller jag över? Aldrig är man nöjd!

Efter jobbet brände jag iväg till syrran som hade passat Alex medan jag slitit för brödfödan å Mattias sparkat boll. Gav henne en kasse bröd, bullar å tårta som tack för hjälpen, fikade (klart jag hade en baktanke med mina gåvor) å sen drog jag å Alex hem till en utslagen, haltandes karl. Det tar på krafterna att leka boll ;)

Trots stort nederlag i fotbollen så var han ändå glad. Han hade fått 7 rätt på hästarna! Det gav bara 6000 kr, men ändå! :) Jag tycker dock att när man väl lyckas pricka in alla rätt, så borde man väl vara värd några miljoner i alla fall?

Menmen, det räcker ju ett tag iallafall ;) Imorrn ska vi bland annat till Ikea å handla hyllor. Har gjort om klädgarderoben här hemma. Vi har rensat ut, kastat bort onödigt tjafs, målat om å nu ska där bara sättas upp nya hyllor där inne… Å sen ska all bröte in igen, förståss ;)
Men även dom mindre renovationerna är roliga ;)

Alex tyckte att det var skitkul med vår mini-renovering. Nästan alla hans bebisgrejer var ju där; babygym, babysitter, bebiskläder, spjälsäng, bebisleksaker mm. Då kunde han minsann röja runt som en vilde å ingen människa kunde tro att han faktiskt hade 39,5 graders feber. Stolle!


- Mamma, se här. Bara bebisar leka här, mamma! Alex stooor kille nu, mamma!


Mattias däremot tyckte att gåstolen var bland de bästa investeringar vi har gjort. Å tyckte att vi skulle börja använda den mer: (?)


         

Den är tydligen särskilt användbar nu vid 2 års ålder; Alex serverar snus å öl.

Jag får nog använda våld när vi ska stoppa undan den i garderoben igen ;) Pga Mattias alltså.

Ber om ursäkt för (ännu) en helt ointressant blogg, men denna gång skyller jag helt å hållet på vinet. Underbart när man för en gångs skull har en syndabock – som dessutom inte kan säja emot ;)


Auf wiedersehen!


Kommentarer
Postat av: MALIN(Da sista)

TACK för bra blogg, du räddade min kväll ;)

Söta alex..Ha kvar gå-vagnen!!

Tack för alla kalorier du kom med ;)



Puss o Kram

2009-08-29 @ 19:34:09
Postat av: Bella

Låter himla nice o va hemma ibland.. =) fast d e tråkigt att lille söten e sjuk!!

Sitter du nu o sörplar vin asså?! d va inte illa :))

Ha en bra kväll nu :D

2009-08-29 @ 19:35:30
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Jessika

Dina bloggar e aldrig ointressant!! =)



Härligt med en vinst sådär ju!! 6000 kr e ju inte fel ändå!! =) Hoppas ni hittar massa kul på Ikea!



Kram

2009-08-29 @ 20:05:21
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Frida

gött me lite extra pengar! :D

2009-08-29 @ 22:51:19
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Anna

tack för en bra jobb dag du, kul att få jobba ihop med er ibland! :D jag tycker du ska gratta din karl 7 rätt är inte dåligt! hoppas ni får det bra imorgon på ikea!

2009-08-30 @ 00:02:26
Postat av: Carro

Din blogg är alltid rolig =)

Smart pappa, få allt serverat så fint ;-)

Ja visst är de gnälliga för lite fotbollsspelande!!!! Hihi

KRAM

2009-08-30 @ 21:14:31
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0