Catfight

I tisdags när jag skulle hämta Alex på dagis såg jag bara ett stort plåster komma gående. Nästan som en sån där Sluta-röka-reklam ni vet, fast jätteciggen var utbytt mot ett jätteplåster. Nu pratar jag väldigt konstigt inser jag faktiskt själv. Men det är den synen jag har i huvudet nu när jag tänker tebax.
För att komma till sak så visade det sej i alla fall att Alex - min son, mitt allt, min lille prins - hade blivit attackerad! Av en tjej. I dockvrån. (Alex var säkerligen där inne bara för att plocka upp en bil eller dylikt som fått sladd å hamnat där inne i dockvrån.)

Tjejer, kan som vanligt inte slåss hederligt med händerna, utan kör riv-taktiken istället. Detta resulterade i att Alex har sår längs hela vänster kind, i örat, under hakan å längs med hela halsen. Blodbad!
Stackarn! Måtte han inte få ärr av detta!! :/

En annan dagisdag förra veckan, dock tidig morgon, slog Alex upp ögonen och satte sej raskt upp i sängen å utbrast:

- Mamma! Jag har stoooor snopp!?! Samt tittade bedjande på mej i stil med: ”Have’nt I?”
- Äh..jo jo… Alex. Äh. God morgon på dej oxå.

Vad svarar man liksom? Men den största frågan är nog: Vad drömmer han om egentligen? :S
Sedan sprang han snabbt till pappa, hans manliga förebild, å drog ner kalsongerna å sa:

- Tiita pappa, vilken stooor snopp jag har!
- Mm..Ööö…jo, det ser lovande ut, säjer Mattias. HAHA!

Å så säjer dom att barn snappar upp allting, men varifrån har han snappat upp det här? ;) Jag frågade Mattias om det är han som brukar skryta inför Alex å att det är därifrån vår son fått det här ifrån. Men han blånekar ;) Så jag vet inte vad jag ska tro ;)

Trött å sleten efter jobb och barnhämtning landade jag hos syster med tillhörande barn i torsdags eftermiddag. Uppdukat var makaroner å köttbullar OCH paket! Sweet!
Mat går alltid hem hos mej – å Alex också för den delen. Men dessutom paket, en vanlig sketen torsdag.
Not bad at all! Alex fick paket för att han hade ont i kinden: 2 filmer (1 Kalle Anka å 1 Nalle Puh) å ett par Emil i Lönneberga-kalsonger – tror ni att han blev salig över dem eller? Numera byter han bara kalsonger en gång i veckan ;) Nädå, så illa är det inte, men det hade vart om han själv fått bestämma! Hujeda mej!
Å jag fick paket för att jag är tjock :) EMD:S julskiva.

Underbaraste, finaste, omtänksammaste systra mi! Det är sånt som gör en riktigt glad å varm i hjärtat! Oväntade gärningar!


 Love ya! <3


Vi fick också gjort lite nytta faktiskt; mellan mat, lek å fika hann vi göra den traditionella, årliga fotokalendern med alla barnbarnen i till mor å far i julklapp. Decemberkortet fick vi dock ta då, på plats, utan vare sej rekvisita eller annan planering. Impulsivt, minst sagt! Men Malin rotade fram 2 tomteluvor å 1 pepparkaksmössa å vi fick knäppt ett någorlunda kort iallfall som fick duga:



Jag, mamma å Malin var på bio i onsdags, Luftslottet som sprängdes. Sista delen i triologin om Lisbeth Salander. Bra film, men det var ju änna väntat då dom första två varit suveräna.Men det var mysigt att gå vi flickor i familjen.

Idag har vi först avverkat lite trevlig shopping nere på Allum. Jag fick köpt lite nya kläder till helgens julbord, både till mej å Mattas. Alex fick lite "spindelmannentjafs"; kalsonger, slips mm. Kul när han vill välja kläder i affärerna nu, han är nog lite av en mammas pojk ändå ;) Dock är det mindre skoj på mornarna när han ska välja dagiskläder, fåfänga unge! ;)

Efter Allum, åkte vi till Åsa, Krille & Hedda som bjudit in till fika för att välkomna nytillskottet till världen. Å där blev det även lite julklappsutdelning mellan barnen. Alex blev jätteglad för paketen, men nöjde sej ändå inte utan ville ha mer paket. Förklarade för honom att detta var ju bara en liten "för-jul", på julafton får man mer paket. Som tur var nöjde han sej med svaret å lekte vidare med sina nya leksaker.

Kommande vecka blir social, både Kvinnogruppenträff, Bella&Camilla-fika, julbord med Mattias jobb å glöggkväll med dom allra bästaste från mitt jobb (godiskväll för min del).


Tjing tjong! 


Kommentarer
Postat av: Frida

er son är för härlig! :))

2009-12-06 @ 22:33:57
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Bella

Hahahahahahahaahahhaah sööta Alex e ju bara fööör rolig asså!! hihihi :D



Åh du har allt en del o göra nu i veckan ser jag.. kul kul :)



Ses på tisdag då gumman

2009-12-06 @ 22:54:47
URL: http://bellan.bloggproffs.se
Postat av: MALIN

GOSSE DIG, Plutten och ALEX BRALLEX!!

Inte lätt att vara kille och tjejtjusare! Vet inte alltid vad tjejerna vill när de bråkar ;)



Puss

2009-12-09 @ 17:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0