Åkt trimmad pulka

I lördags var det ju dagen som alla singlar hatar och ratar: Oh sweet Valentine. 

Dagen började med sveda å värk, dvs arbete. Det var en mycket kaotisk dag på jobbet, mängder med folk. Affären var knökfull hela dagen! Alla skulle fika eller köpa med sej hjärtebakelser/tårtor till sina loved ones. Dessa romantiska alingsåsare.


När jag äntligen jobbat färdigt å kom hem möttes jag av blommor å presenter.
Varför inte göra det till en vana, Mattias? ;-)  


Jag fick JÄTTEFINA blommor med ett "Jagälskardig-kort" å skumbad, badsvamp, massageolja å doftljus. Dagen förvandlades därmed till en "mini spa-dag" med andra ord.

Så vi tog ett bubbelbad med MASSA skum (halva golvet var fullt efteråt, men ska det va så ska det ju va) å sedan fick jag även en helkroppsmassage med lavendel-& mintolja. Inte illa alls ;-) Han kan han!


My
gift to Mattias var en hotellvistelse på Strandhotellet i Falkenberg, där vi förlovade oss för 5 år sen. Oh, romantiska jag ;-)

Men vi åker inte förrän i vår, nu är det ju inte direkt kul att åka nånstans (om det inte är utomlands i solen). Kallt å jävligt, nej då är det roligare att åka när man kan njuta av vårsolen :-)





Absolut inte att förglömma heller: i fredags eftermiddag när jag kom hem efter en Mcdonaldsfika med Bella å Brallen, hängde det en påse med Alla hjärtans dag-godis på dörrhandtaget. Precis när jag parkerade pärlan ringde den skyldiga - min älskade storasyster. När jag kommit innanför dörren, bad hon mej titta ut genom köksfönstret oxå, å vad fann jag? Ett "ritat" hjärta i snön. Haha, söta gulle dej!!!





I söndags var vi utbjudna på pulkaåkning hos mamma å pappa, som var barnvakt åt Max & Wilma. Där bjöds det även på korvgrillning å fika ute i vintersolen. Mysigt!!


Mattias hade med sej en "specialare", ett knäskydd att ha i verkstäder egentligen. Men jädrar va man kunde åka på den i snön! Gick ur-fort nedför backen, å som den mekaniker Mattias är "trimmade" han även pulkan genom att sätta pulkan över "knäskyddet" för att sedan fara iväg. Mycket smart gjort! Oj, som det gick sen ;-)



                   


                   


                   


Igår var vi på besök hos fam Ahlning i Långared. Där bjöds det på god mat å fika. En helt vanlig tisdag - inte illa alls ;-)

Jenny har nu bara 2 veckor kvar till BF. Snart tvåbarnsföräldrar; snacka om vuxenpoäng ;-)

Hon är så fin i sin lilla mage, ja den är faktiskt inte så stor för att vara höggravid. Å så har hon verkligen bara mage oxå!
Å visst blir man allt lite bebissjuk, men samtidigt inte. Jag är mer än nöjd som jag har det nu med min lilla hulligan!


Idag har jag vart å klippt mej å imorrn ska jag å fröken Bella på bio - Bröllopsduellen. Blir cosy!


Min lediga helg närmar sej med stormsteg - me like! Då ska vi ut på lite utflykter, tänkte bland annat åka till Universeum på lördag å sedan avsluta dagen på Bamboo. Vad tänker jag på, annat än mat? ;-)  Kanske tillåmed hinns med lite shopping i Götet osså :-)
Men framförallt så ska jag bara vara LEDIG! Mumma!


Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Bella

Bra med blogg för d första!! me like a lot!!!!!!!!! :D Ja klart d ska bli cosy o gå på bio med mej!!! vem tycker inte om d liksom!?? haha =))



gud sååå söta barnen va in the pulkabacke!! hihi... vill oxå hänga med o åka pulka nån dag ju!!

en dejt kanske!??? :D

2009-02-18 @ 20:34:06
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Jessika

Nu får jag nästan en tår i ögat när våran dejt inte nämns med ett enda ord! =(

2009-02-18 @ 22:22:02
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Emma

Mehh hallå hade du inte ett rim vi skulle få höra oxå? jag kanske missade men jag orkar inte läsa en gång till =P

å due btw, jag varken ratar eller hatar alla hjärtans dag, de är ändå som vilken dag som helst =P

2009-02-18 @ 22:59:17
Postat av: MALIN (The ONE and only)

tihi Känner mig hedrad när du visar mitt fina snö-hjärta ute i snön..;-)

Söta barnen är när de åker pulka(tänkte INTE på Mattias som åker efter Ronja) och när de äter korv jämte varandra..;-)

Sötis sister..=))

2009-02-18 @ 23:18:18
Postat av: Karin

Vilka presenter! Och vad gulligt av din syster! Men jag ville ju höra rimmet också :P Mysigt med pulkaåkning och korvgrillning!

2009-02-19 @ 20:58:14
Postat av: LiNdA

Du är utmanad av mig! :)

2009-02-20 @ 16:57:52
URL: http://linda1985.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha, ta det lugnt för fan. Inga jävla påhopp! ;P

2009-02-20 @ 21:23:54
URL: http://fridz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0