My week

Jag har haft en ganska hektisk vecka, fast en kul vecka.
Känns nästan som att jag oxå har haft lov, som skolungdomarna haft, enda skillnaden är att jag har haft mina påhitt efter jobbet.


Anyway..

I tisdags träffades alla tjejer hemma hos Camilla. Andra gången jag var där, fast bara första gången som jag var välkommen ;-)
Nu hade hon fått det jättefint å beboligt, å bodde inte längre bland flyttkartonger å annan bröte ;-) Å det vore la illa om det var så, då hon faktiskt flyttade in i september (!). Vi är bara otroligt sega att hälsa på. Men nu så! Väldigt fint, Millan!


Det var riktigt kul att ses igen. Vi var allihop utan Emma - hon låg hemma och sov. Jessika å Alwin var iallafall där en stund innan viktigare saker kallade på Jessika, i detta fall: Curling (ja, ni läste rätt!) ;-)


Alex charmade självklart flickorna: han lade tidigt beslag på Camilla (å hennes klockor...och även vissa kroppsdelar) och Bella blev överlycklig (minst sagt) när Alex (äntligen) klämde fram ett "Palla" - hon har försökt få honom att säja Bella sen han var praktiskt taget nyfödd. Och nu gjorde han en stilig förkortning av Patt-Bella, dvs. "Palla".

Otroligt intelligent son man har ;-)


I onsdags hade jag ett väldigt viktigt möte. Eftersom jag efter min 25 års dag tydligen inte räknas som ungdom längre, till min stora förtret, var jag tvungen att teckna en ny försäkring.
Så kl 16 kom det hem en kvinna till mej å hjälpte mej med detta. Samma som var hemma när Alex var 5 veckor å vi tecknade försäkring på honom. Mycket trevlig människa det där!

Jag var ensam å översocial, bjöd på kaffe å bullar - hemmafrulig som jag är. (Naturligtvis inte hembakta bullar, då jag inte ville ta död på stackarn). Men att teckna försökring gick relativt fort, även om jag faktiskt tyckte att jag frågade ganska mycket om saker - som jag fortfarande inte förstår. Å inte är speciellt intresserad av heller. Men jag spelade bra! :)
Men efter drygt en halvtimma var hon borta igen.


Å idag har jag haft Frida på besök. Det var änna på tiden. Hon var väldigt förundrad över hon stor Alex hade blivit. Eftersom hon sist såg honom var han bara en sisådär 8-9-10 månader kanske?


Alex levde vild rövare hela tiden, men lite skvaller fick vi allt talat om. Otroligt vad mycket som kan hända i lilla Alingsås egentligen ;-)


Frida fick även en muntlig inbjudan till min 25 års fest (vilken äger rum på påskafton) å det ledde ju till att vi började prata så smått om dagen D. Frida trodde nog att även om jag kanske inte hade någon värre åldersnoja nu, så lär den med all säkerhet komma.
Troligtvis dagen innan iallall, men i vilket fall som helst -  "tro mej, den kommer, Emma!"

Tack, detta var verkligen trevligt att höra ;-) Och ja, Frida. Den har nog redan kommit smygande, säkerligen av alla dina "vackra" ord :P





Haha! Tragiskt liv man lever, min "hektiska" vecka bestod alltså av 3 uppbokade eftemiddagar? Jaja, märk ord ;-)


Nästa vecka blir lika "hektisk" den: Dejt med Jessika & Alwin - trevligt att få träffas lite på tuman hand. Sedan är det dags för klippning på onsdag, å (eventuellt) en dejt med Anna & Hanna.

Ja, som ni ser: fullt upptagen kvinna i sina bästa (värsta??) år ;-)


Ja, så är det ju Alla hjärtans dag på lördag då. Egentligen är det ju bara ett påhitt från handlare i ett desperat försök att tjäna pengar... Men jag gick på det!

Mej har handlarna tjänat 1000 kr på. (Nån måste ju bidra till att handeln går runt ;-) )

Har nämligen äntligen kommit på en alldeles lysande ide till Mattias. Faktiskt riktigt stolt över mej själv. Romantiska jag! Naturligtvis har jag även knåpat ihop ett litet rim till honom. As always när jag inte har nått bättre för mej, men just detta rim "slängde jag ihop" på 30 sekunder på jobbet.

Av skäl som ni säkert förstår väljer jag att inte publicera rimmet här. Men efter att han själv har fått läst det så kan jag ju göra det. Allt för att skryta vet ni ;-) Har ju inte så mycket att skryta om, så när jag väl gör nått himla bra så måste ju alla få veta det, såklart.






Uppdatering av GI: Som ni troligtvis redan har förstått: GI suchs now!

Eller så är det jag som suger..för hursomhelst så går det verkligen inget vidare med GI.

Jag höll ut i ca 2 veckor, men sen blev det inget mer..Höll ju på å storkna utan alla godsaker... å för mycket motion kan väl ändå inte vara bra?! ;-)

Nu äter jag (om möjligt) ännu mer än vad jag gjorde innan mitt "GI-experiment". Nu slinker det ner nästan allt. Jag blir då aldrig klok på mej själv. Must be the weirdest girl ever!?

Har dock alltid sett det som en komplimang till mej själv, men nu börjar man ju tvivla faktiskt

Avslutningsvis: Jag läste ett citat i tidningen häromdagen, av Sven-Bertil Taube (som verkar vara en mycket klok man):

"Vägen till en kvinnas hjärta går med bil - via en restaurang"


So good! Helt i min åsikt! ;-)


Auf Wiedersehen!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Alex och jag är ett oslagbart team!! :D

Han är ju så söt så man vill bara käka upp honom.

Tack för senast!

2009-02-12 @ 21:14:49
Postat av: Anonym

Jag har fanimej fyllt 25 å jag har inte märkt av ngn åldersnoja så du kan va lugn =P

2009-02-12 @ 21:29:06
Postat av: Jessika

Taubes citat var ju klockrent... Hahahahaa!! Måndag is da shit!

2009-02-12 @ 22:06:09
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Frida

haha, tack för idag! supertrevligt, och jaa, jag är HELT förundrad över hur stor Alex är nu! Jisses!! Vilket yrväder! ;) Haha, och sorry om det där med 25årskrisen! ;P

2009-02-13 @ 00:01:06
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja du e allt en upptagen kvinna!! :D

Nu blev jag allt nyfniken va du har köpt till din man..hmmm... vad kan d va tro??! :)

a en bra helg o imorn en bra alla hjärtans dag!!! =)

2009-02-13 @ 10:02:38
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha, citatet stämmer ju precis ;) Är nyfiken på rimmet, och presenten!

2009-02-13 @ 19:22:14
Postat av: Frida

mycket konstigt..



ha en trevlig Alla Hjärtans dag och hoppas Mattias blir glad för presenten! :))

2009-02-13 @ 21:08:51
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Frida

jag rekommenderar bion! :D

2009-02-16 @ 06:40:10
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Frida

tackar, fast det är ju lite kvar... men jag blir bara mer o mer nöjd! :D

2009-02-16 @ 21:18:48
URL: http://fridz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0