Heldag i Götet

Ännu en helg är förbi..

Igår var vi på Universeum med Alex. Han tyckte det var jättekul å sprang å vinkade hysteriskt på varenda fisk.
Senil som jag är - börjar ju faktiskt bli till åren - glömde jag kameran hemma. Till min stora besvikelse. Det hade vart grymt skoj att ha bilder på Alex där. Han hade sååå kul!


Efter Universeumsbesöket åkte vi på impulsvisit till Ikea. Där träffade vi på Jessika, Timmy å Alwin som shoppade grejer till sina respektive hushåll.
Tyvärr (tyckte jag i alla fall, Jessika är nog inte av samma tanke ;-) ) hamnade vi någon meter ifrån en mustaschklädd slemmig musiker som stod å lirade sin gitarr å sjöng fina (?) trudelutter.

Jag å Jessika såg nog mer eller mindre ut som förälskade tonåringar där vi stod å tisslade å tasslade och log mot Reine (som han hette). Men så var inte fallet! Snarare tvärtom. Efter ett tag blev vi rädda att han skulle komma fram å ge oss sitt nummer, särskilt efter att han började sjunga kärlekssånger å le förföriskt tillbaka, så vi delade på oss illa kvickt. Jag å Mattias fortsatte shoppingen å Tiderman/Kronberg gick å käkade.


Som alltid blev det mer shopping än planerat - särskilt eftersom vi faktiskt denna gång inte var ute efter någonting alls.
Efter Ikea shoppingen åkte vi till Bamboo. Där var enormt mycket folk, å att ha med en 1½ åring är inte alls särskilt rofyllt. Särskilt inte sedan han slängde mat till höger å vänster. Å det blev ju inte bättre av att vi hade ett ungt par bredvid oss som skrattade åt allt Alex gjorde å därmed gjorde Alex ännu vildare.


Vi kom hem från vår heldag i Götet precis lagom till melodifestivalen. Mia och Lulla kom hem å såg den med oss. Å tur var väl det, så man hade något att göra, alla låtar sög verkligen igår!
Å att sjunga på grekiska i en svensk melodifestival, I dont get it. Det går ju liksom inte ihop. Vad är då meningen med att ha en svensk melodifestival?


Idag började vi dagen med Gerdskens tipspromenad. It went pretty well actually.
9 (!) rätt av 12 möjliga, sist hade jag bara 5 rätt. Vet inte om frågorna blivit lättare eller om jag blivit intelligentare? Troligtvis alternativ 2 ;-)

Stolt som en tupp gick jag spatserande utanför "rättningslokalen" tills mina anhängare (svärmor, svärfar och Mattias) kom ut.

- Vad fick ni? ropade jag förväntansfullt som en annan 7 åring.
Döm av min förmåga när ALLA vann över mej, okej att Claes och Christine fick bättre, men Mattias? Vart är världen på väg?

Sur som en citron gick jag därifrån.


Efteråt åkte vi ut till Näverhult å käkade thaimat, då hade även Jocke (eller Koko, som Alex säjer) joinat oss. Efter maten bestämde vi oss för att gå ut i snön. Då fick Jocke den briljanta ide'n om att vara fulast klädd. Om han lyckades?





O ja!!


När Jocke då äntligen hade letat upp sin fars silver/lila groteskt fula overall från förra seklet, tofs-mössan, silversprutade (!) kängor å skidglasögon kunde vi bege oss ut till fyrhjuling, pulka å snowracer.



         


Alex tröttnade efter bara en liten stund i den djupa snön å ville hellre vara inne med farmor å farfar. Han hade nog saknat dom nu när dom vart sjuka i över 2 veckor.

Så vi "barn" blev barnfria å kunde leka bäst vi ville ute i snön. Woohoo!
Pulka rocks!

Återigen tyvärr inga bilder på mej i snön, men detta berodde idag på att jag hade för roligt i snön så jag glömde av den där den låg i jackfickan.


Imorrn: ledig och ULLARED! :D Kan det bli mycket bättre än så? ;-)
Jag och Camilla ska dra iväg på shoppingtur. Alex dumpar jag hemma hos morfar som är hemma med sitt onda knä. Som tur är (?) kommer mormor efter en liten stund :) 

Inte att förglömma, här kommer dikten ni (tydligen) väntat på. Hoppas ni inte har alltför höga förväntningar bara.
Jag sa att jag är bra, men inte såå bra ;-)

"För att slå ihop två flugor i en smäll,
kommer här en jädra skräll:
Du och jag tillbaks i tiden,
en natt på hotell med lakan av siden.
Så när våren är här,
till Falkenberg det bär."

2 flugor i en smäll, är alltså både Alla hjärtans dag-present och vår 8 års jubileumsdag. Bara så att ni har all fakta  :)


Adios!


Kommentarer
Postat av: Frida

dikten är för jävla bra alltså! :D

2009-02-22 @ 21:18:28
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Jessika

Najs dikt!!! Tur att Reine inte såg den, då hade han nog blivit svartis.



Kul med Ullaresa! Jag e inte ngt avis! ;-)

2009-02-22 @ 21:28:43
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Karin

Jag tycker dikten var riktigt bra! :) Vilken rolig helg du haft, och kul med Ullared också!!

2009-02-22 @ 23:33:59
URL: http://babyimagen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vilket poet du är min fina vän! :)



Om en timme åker vi mot shoppingens mecka ;)



Puss

2009-02-23 @ 10:23:37
Postat av: Bella

Jag ville ju oxå med till Ullared o shoppa!!gött avis ju!!:( hmmm

Men ni verkar i alla fall ha haft en kul helg.. :D

2009-02-23 @ 15:36:28
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Hanna Hedén

Ja e inte avundsjuk på riktigt över eran resa till ullared. Klarar mej gott ändå :D

Hoppas att ni hade de bra å man snart får en uppdatering av detta :) Kramar

2009-02-25 @ 22:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0