En liten lätt krock-touch

Sitter hemma å vabbar. Alex har ögoninflammation. Alltid är det nått.

Eller ja, han har ju inte vart sjuk så ofta egentligen, finns ju betydligt värre "sjuk-barn". (Nämner inga namn, Masken ;-) )


Har förutom att vårdat mitt sjuka child, även passat på att städa, tvätta å plocka iordning. "Tyvärr" har jag haft en svans efter mej större delen av dagen som gör samma sak, fast omvänt.

Städar jag, stökar han ner. Tvättar jag, smutsar han ner. Plockar jag iordning, drar han fram 100 leksaker. Etcetera etcetera!


Så med andra ord, känns det ändå inte som att jag har fått gjort så mycket ;-)

Tänkte tillåmed slå på stort å baka en kaka med grabben när han vaknar sedan. Det ni!

Om jag är uttråkad eller bara väldigt hemmafrulig, välj själva ;-)




Godaste kakan ever!


Jo..just det! Häromdagen krockade en bil med min backspegel ju!

I tisdags morse var det, när jag susade ner för backen här utanför mej. Det vrålsnöade å sikten var inte alls speciellt bra. Därför tittade jag mest på trottoarkanten för att försäkra mej om att jag verkligen befann mej på min sida av vägen, då vägen såg ut som en gigantisk snöflinga.

Dessvärre tänker ju inte alla så smart, ty en mötande bil kom över på fel sida av vägen å mejade ner min backspegel. PANG sa det!

Jag fattade ingenting å tänkte va fan var det? (Klockan var liksom halv 7 på morgonen. Say no more!) Tills jag såg min slappa backspegel "bara dingla där" vid sidan med krossat glas.

TUR att det bara var materiella ting som skadades! Det hade ju räckt med några centimeter till å vi hade krockat ordentligt. Å Brallen var ju med i bilen! DÅ hade jag verkligen blivit tokarg!!

Varför blir folk så stirriga så fort det kommer lite snö?! Folk borde behöva ta ett snö-körkort oxå.

Men nu är det helg igen! Jihoo! Min lediga dessutom, därav mitt humör.

Ikväll ska vi nog inte göra så mycket, imorrn tänkte jag få ut min karl å son på lite shopping. Alltid trevligt. Kvällen blir lite tajt, då den blivit dubbelbokad. Först blir det tjejmiddag med Frida, Åsa, Jenny å Malin. Å därefter 25 års galej för Emma som fyller 25 stadiga år på söndag.

Söndag blir nog lugn ;-)...måndag har jag för mej att syrran oxå är ledig, så då kanske vi kan ta med oss alla våra barn å åka till mammsen..? Tåls att tänka på..God mat, fika å barnpassning - what is there to think about? ;-) 


Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker det verkar vara en bra helg =P

2009-01-23 @ 17:00:36
Postat av: Bella

Måste ju säga att du va inte lite duktig idag asså!! men frågan e nu om d blev nån bakning eller inte??hmm.. om det blev goda kärleksmums el nåt sånt så vet du en som gärna blir bjuden på fika nån dag!!! :D

2009-01-23 @ 17:46:39
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Jessika

Tänkte skriva tillbaks att här är minsann ingen uppdatering heller men ack så fel jag hade!! ;-) Hoppas ni får en bra helg! Kram

2009-01-23 @ 17:49:01
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Hanna

Hur går de med GI, tänkte på den där kärleksmummsen :)

2009-01-23 @ 22:47:53
Postat av: Camilla

Saknade dej i lördags! :D

Hoppas du hade skoj å att myran mår bra!

2009-01-26 @ 11:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0