En liten resume av 2008

Blev inspirerad av Frida att resumera det gångna året, trots att jag tänkt att jag inte orkade.
Men här har ni tillgodo:

The year of 2008:

Januari

* Alex lärde sej att sitta själv, stabilt.
* Fick upp ögonen för cafe Diva - där vi tillbringat mycket tid nu.
* Jag och tjejerna hade vår första (å tydligen enda?) temakväll - Grabbtema


         


Februari

* Käraste systeryster blev ännu ett år äldre. Detta firades med en väl så trevlig afton på Musses. Bara vi systrar emellan.
* Björn Gustafsson dök upp i melodifestivalen å charmade väl alla? Inklusive mej!





Mars


* Mattias gav sej åter på ett försök i Chickenrallyt, som gick av stapeln på Långfredagen. Gick väl inte lika bra som han hoppats, men precis som JAG hade hoppats ;-)

April

* Jag fyllde 24! Och hade min värsta födelsedag nånsin. Hela familjen låg i magsjuka!
* Valborsfirande med flickorna med hotellet som "efterrätt".
* Liksom alla (andra?) fjortisar blev jag besatt av EMD:s "Jennie let me love you". Den gick varm här hemma i flera månader.


                   


         


Maj

* Mattias påbörjade vårt altanbygge.
* Maxen fyllde 1 år.
* Alex började GÅ!
* Hoppade in min första dag på jobbet sedan Alex föddes, Mors dag till råga på allt.


                   


Juni

* Mattias blev 26 år
* Årets årliga potatisfestival gick av stapeln. So nice!
* Midsommar på LIseberg, tillsammans med födelsebarnet Alwin och resten av fam Kronberg/Tiderman
* Alex firade sin första födelsedag!
* Jobbade extra några dagar


         


                  


Juli

* Dagstur till Danmark.
* Jag och Mattias åkte på roadtrip till Malmö och sedan Ängelholm.
* Blev husvagnssvenssons för en vecka, då vi i princip åkte Vättern runt.


                   


                   


Augusti

* Alex började på dagis. (Vilket medförde väldigt många förkylningar.)
 
September

* Jag började jobba igen, efter 1 år å 3 månader som "hemmafru".
* Alex första utlandssemester - La Spain!
* Alex slutade med napp helt plötsligt, 14 månader gammal.


                   


Oktober

* Hade möhippa för Åsa.
* Jobbade extra under Ljus i Alingsås.


                   


November

* Mattias tog över Alingsås Bilskadecenter.

December

* Julbord med mamma, pappa, Malin, Matte å Mattias.
* Alex första lussefirande på dagis.
* Firade jul. Of course =)
* Mini-semester på badhotellet.


                   


Sådär ja..
NÅGOT NÄMNT, NÅGOT GLÖMT ;-)



Kommentarer
Postat av: Emma

Hmm du fick gjort en hel del under 2008 du, så hur kan du komma ihåg allt, eller har du tillbringat timmar med å kolla igenom bloggen? =)

2009-01-05 @ 11:49:32
Postat av: Karin

Händeleserikt år du haft! Hoppas 2009 blir jättebra också! :)

2009-01-05 @ 16:05:19
Postat av: Frida

Och du klagar på att jag har glömt dig i bloggen? :P

2009-01-05 @ 18:51:18
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Frida

hehe, jaja, men nu är vi even iaf ;))

2009-01-05 @ 19:28:34
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Bella

Herregud..det va inte dåligt att ha summerat året såå bra som du har gjort =)) hoppas då att 2009 blir lika bra om inte ännu bättre..(om d går?!) =)

2009-01-05 @ 20:40:21
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Babbidesign - [Design & Foto]

Härlig sumering! Och du, om intresse finns för ny design till din blogg är du välkommen in till min sida!

2009-01-05 @ 20:45:05
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Jessika

Wohoooo!!! Vilket minne!!!!! =) Men jag e lite besviken för att MIN födelsedag inte kom med! ;-) Puss

2009-01-05 @ 21:11:30
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: camilla

Tackar! Det blev en stor skillnad på rummet kan jag tala om.



Du är verkligen duktig på det här med bloggandet, som du skriver ;-) Skoj att läsa! En rolig sumering av året.

2009-01-06 @ 21:49:09
URL: http://camilla.blogg.se/
Postat av: Camilla

Wihoooo!!

Inte sjutton nämndes camilla highness... men jag är glad ändåå!!

Mer temakvällar!

Puss

2009-01-08 @ 09:32:05
Postat av: Hanna Hedén

inte illa pinkat av dej fröken!

Att du verkligen kom ihåg allt de??

2009-01-08 @ 19:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0