IG-EMMA GOES GI

Happy new year i efterskott! Hoppas nyårsafton vart till belåtenhet?!


Nytt år = nya nyårslöften.

Varje år är det alltid samma gamla nyårslöften. Jag är nog inte ensam, men nu har jag (åter igen) bestämt mej för att leva ett hälsosammare liv. IG-Emma goes GI liksom.

Ha! Undrar hur länge detta håller? Å då menar jag inte hur många dagar, utan snarare timmar.

Detta är liksom dömt att misslyckas. Men hey, it's worth a shot iallafall.

Tanken var att börja idag, a fresh new start på årets första dag, men tillåmed det sket sej (med både pizza å chips). Så nu har jag siktat in mej på morgondagen istället, får se om det går bättre. Ytterst tveksamt.


Jag har nog dock lite annorlunda tänkande, då jag den senaste veckan tokätit godis i alla dess former, för att "äta upp mej" inför min (eventuella) kommande hälsolivsstil.

Suck! Jag är fan inte ens en gnutta bright ju.

Känner mej som en hamster som samlat på sej massa mat. Men why liksom? Att leva hälsosamt innebär väl ändå inte att man ska svälta? :S


Anyway, nu ska det i alla fall bli andra bullar, eller rättare sagt inga alls.

Jag är rätt kaxig nu när jag sitter här vid datan å är mätt. Det är betydligt värre, å 1000 gånger svårare, när jag jobbar bland alla kakor. Särskilt framåt eftermiddagen när sockerberoendet verkligen känns av. Eller när jag blir sugen på nått på kvällen.

O ja, detta är verkligen dömt att misslyckas!


För att byta detta deppande samtalsämne, har jag nu fått dille på en utlandssemester igen. En resa varje år är väl ganska lagom. Å nu har jag riktat in mej på Cypern. Kul att prova på något nytt, just där har jag/vi aldrig vart. Men det verkar vara superfint där. Har kikat in några fina hotell där jag kan tänkas bo.

Dessutom fyller jag ju faktiskt hela 25 år i vår - en anledning till att "fira" med en semesterresa. (Om det nu ska vara nått att fira alltså.)





För att återgå till det nya året då: 

2009. Året då Brallen fyller 2 år (!!). JAG 25 år (Oh my God!). Året då vår altan kanske blir färdigbyggd? Min Cypern-resa. Å dessutom: en ny potatisfestival ;-)
Ja det finns goda chanser att detta blir ett bra år det här oxå.


Å för att blicka tillbaka på det gångna året - 2008. Det hinner ju hända väldigt mycket på ett år, så allt går ju inte att komma ihåg. Det mest anmärkningsbara med 2008 är ju att det har hänt massvis med Alex. Han har ju lärt sej att sitta, åla, krypa, gå, fyllt 1 år, prata, börjat på dagis mm mm.

Nu ser jag fram emot ännu ett år med Alex å alla hans upptåg.


Nyårsaftons dag (kan man säja så?) jobbade jag tillsammans med Ulla. Hanna lilla var sjuk =(

Det var en mycket skum dag, först å främst kom det knappt en människa förrän kl 10, å då hade vi ju haft öppet i 3 timmar. Å för det andra så blev det aldrig någon riktig "rusch". Det är man inte riktigt  van vid.


Kvällen "firades" hemma bara vi tre, med god mat å dryck. Alex hade pendlande feber, allt mellan 40 grader till att i nästa sekund vara nästan feberfri. Skumt.


Är inte så förtjust i nyår egentligen. Det blir ändå aldrig som man har planerat. Alla har så höga förväntningar på vad man ska göra. Men så skiter det sej nästan alltid ändå.

Mina planer i år var väl inte riktigt att sitta hemma själv med en sjuk son å en halvsjuk karl, men så fick det bli. Å så pjåkigt var det inte. Fast jag hade mest fullt sjå att försöka hålla mej vaken till tolvslaget. 

Å jag lyckades!..för att en kvart senare infinna mej i sängen. Stensomnade direkt, hur trött som helst. Åldern?



Anyway; god fortsättning på det nya året!


Tjing!

Kommentarer
Postat av: kia

Åhh, vi ska till cypern i augusti. Free three bay!! Hoppas på att det är ett shysst ställe.. God fortsättning!!

2009-01-02 @ 18:39:58
URL: http://willied.blogg.se/
Postat av: Frida

åhh, ska ni till Cypern.. fasen va kul.. bokat redan eller? :))

2009-01-02 @ 20:01:31
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Jessika

Gött med semester ju!!!! =)



Jag håller helt med ang nyår... Så överskattat!!



Lycka till med GIn!! Förra våren gick du ju ner massor så jag tror på dig!!

2009-01-02 @ 20:41:03
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Carro

Hej! Ny blogg igen, SKOJ!!

Hoppas ditt GI funkar bra, själv skulle jag oxå kört nåt men vi ska ju till Tyskland i helgen så det blir inget med det! Får ta det nästa vecka... =)

Ja det verkar hända en hel del för många detta året, alltid kul!!

KRAM

2009-01-02 @ 21:47:15
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07
Postat av: Bella

Ja det e inte lätt o bli gammal!! :) haha

herregud...brallen blir två år i sommar..det ska firas stort ju!!!! :)

Får man hänga med på semestern eller?? hihi =)) vill oxå utomlands ju o varför då inte till Cypern!? :)

2009-01-03 @ 12:57:14
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja det e inte lätt o bli gammal!! :) haha

herregud...brallen blir två år i sommar..det ska firas stort ju!!!! :)

Får man hänga med på semestern eller?? hihi =)) vill oxå utomlands ju o varför då inte till Cypern!? :)

2009-01-03 @ 12:58:48
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Karin

Lycka till med GI! Haha, känner igen det, hålla sig vaken till tolvslaget för att sedan äntligen få gå och lägga sig! ;) Nyår är överskattat!

2009-01-03 @ 21:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0