In i dimman..

  ..Ja, där har jag irrat runt nu i flera dar!

Har inte haft linser på mej sen i tisdags kväll då jag befarade att jag fått ögoninflammation. Denna dom fick jag också av doktorn på onsdagen. Gött segt!


Så denna vecka började först med vab, å sedan övergick det till vård av mej själv, då jag oxå föll i sjukdom. Riktigt seg vecka! Men nu är det 4 veckors ljuv semester som väntar! Härligt!


Hoppas bara att jag kan sätta i linserna snarast! Att gå utan innebär ju bara det diverse biverkningar, såsom huvudvärk och nedstämdhet.

En del skratt har väl min lins-saknad inneburit oxå, men mest för min omgivning.

Mattias tyckte tillexempel att det var hysteriskt roligt när vi åkte till Ullared å jag tyckte mej se golfare bredvid vägen.. men det var visst kossor i en kohage.

Så kan det gå!


Vi har inte bara vart sjuka, vi har även hunnit med att köpa husvagn. Riktiga helylle-Svenssons vi! ;)





Så nu har vi handlat ett helt nytt hushåll till vårt "sommarhus", allt från nya plastskålar & bestick till sängkläder & tv.

Så skulle vi nångång få en fnurra på tråden, vet Ni var Mattias håller hus ;)




Å förra veckan var det kalas i dagarna två. Alle brallen fyllde ju 2 år!!

På tisdagen, dagen innan Alex-dagen, hade vi kalas för föräldragruppen. Det var barn till höger å vänster, tjo å tjim å fiskedamm - allt vad barnkalas innebär!

Fick ju se Malin & Stefans nytillskott oxå: Viggo. Han var bara 10 dagar på kalaset å sov mest igenom det, men med ett å annat öga halvt öppet ibland. Söt!



                   



På självaste födelsedagen väckte vi Alex strax innan 06, för att hinna mysa lite å ha paketutdelning innan dagis. Spelar ingen roll vad klockan är, är det födelsedag så är det ;) Men det blev många snoozningar innan jag äntligen masade mej upp. Alex rev glatt upp sina presenter å när dom var slut, ropade han: "Kaka!?" Men nån måtta fick det ju va där i gryningen, så det sparade vi till eftermiddagen.


På eftermiddagen var det släkten som kom på kalas. Alex var salig över att åter få stå i centrum. Men det bästa var nog när farbror Joakim (Koko) kom. Då var kalaset komplett! Alex är (av någon anledning) ett väldigt stort fan av Jocke ;)



                   


                   


                   



Torsdagen var det kalas igen. Men denna gången för min pappa som fyllde år. Gött att bara sitta å bli uppassad! ;) Såna kalas är bäst!


Så där ja, det var uppdatering för 2 veckor, inte dåligt va ;)


Hola!


Kommentarer
Postat av: Carro

Kul med blogg!! =)

2009-07-05 @ 23:10:24
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07
Postat av: MALIN(da sista)

Glömde att ni drog med systeryster m barn till lygnared o sedan en grillkväll till 00.00 med samma sällskap + Matte..:-)

Annars bra blogg ;-)

2009-07-05 @ 23:27:01
Postat av: Bella

Nice nice me blogg =)

Lille brallen e ju såå söt den lille plutten!! =)) hiihi

Hoppas du nu får en härlig 4veckors semester efter allt jobb!! :D

2009-07-06 @ 14:33:32
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åhh! Blogg! Och vilken härlig en! :)

Tårtorna såg smaskiga ut!

Hoppas han fick många fina paket och mer kritor så han kan måååååååååla :D

2009-07-06 @ 14:51:57
Postat av: Jessika

fan blev ju alldeles sugen på sötsaker efter denna bloggen!! =) jag kan nog med äta kaka vid sex på morgonen! ;-)

2009-07-06 @ 20:13:58
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: camilla J

Så skoj att även ni blivit riktiga Svenssons XD husvgan är underbart, vem vet då kanske vi ses ute i Sverige! Må så gott & njut av sommarn!

2009-07-07 @ 19:07:25
URL: http://camilla.blogg.se/
Postat av: camilla J

Ja visst är det underbart med campinlivet.



Japp han blev gipsad efter att ramlat illa på studsmattan hemma & fått en spricka i benet under knät.



Så härliga kort på Alex!

2009-07-08 @ 08:39:33
URL: http://camilla.blogg.se/
Postat av: Karin

Mysigt med kalas! Och kul med husvagn och semester!! =) Ha det så mysigt!

2009-07-10 @ 20:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0