Sista semesterveckan

I tisdags var det mamma&barn-träff på Ljungbladhs - till deras stora förtret. Liknade mer en hel dagisavdelning när vi stövlade in; barnvagnar till höger å vänster, trotsiga 2 åringar å skrikande bebisar. Jag hade då inte velat jobba där just då ;)


Efter fikan gick vi vidare till Storken i jakt på 2 års present till Arvid som blir 2 år imorgon. Den hittade vi snabbt; en present till en bil-och traktortokig kille är en lätt match - I should know! ;)

Sedan splittrades vi å jag gick å Alex å köpte kalsonger till min numera helt blöjfria kille - dag OCH natt!:D Och en present till mosters lilla docka som blir 4 år nu i augusti.


När det var dags att åka hem, ville ingen av oss det egentligen. Alex sa först att han ville åka till sin "tompis Marcuuuus" (vilket i själva verket är Kokos kompis som han har "beslagtagit"), men efter att jag sa att det inte gick ändrade han sej å sa: "Nä åka hem mamma. Åka Bella." Men då hade jag redan bestämt att vi skulle åka till min kära mor å far - där det med all säkerhet skulle serveras mat. Man är ju inte dum! ;)


Sagt å gjort, när vi kom dit fick vi vänta i typ en timme innan herrskapet uppenbarade sej. Då hade de vart på shoppingrunda i Borås - hör å häpna, dom som aldrig lämnar 50-skyltarna!


Men väntan gick bra - jag slängde mej i hammocken å Alex roade sej i sandlådan med att göra låtsas-kaffe å äta låtsas-majonnäs (hälsosam kille?). När han tröttnat på "restaurangbranschen" började han med att försöka klippa av mina tår (!) med tallbarr, i tron att det var en sax.





I samma ögonblick som jag fått nog efter att han stuckit mej ett flertal gånger med dom jädra barren, kom mamma å pappa finally.


Efter lite mat å prat var klockan redan närmare 19, så jag åkte hem å la Alex för natten - utan blöja! Tog upp han vid 22-tiden för att han skulle kissa å la honom igen. Å inte en enda olycka under natten - najs!


På onsdagen kom syrran med sitt minsta vilddjur - Wilma var hos mormor å morfar - vi fikade å barnen lekte snällt på Alex rum (Dream on!). Sedan åkte vi till stan å lunchade å sen skulle Malin ta med sej Max å träna. Å som det träningsfreak jag inte är, drog jag mej snabbt hemåt. Fick uppdatering av syrran efteråt, det hade tydligen bara blivit ett halvt träningspass då Max tyckte att det räckte med 30 min :D 

Kvällen tillbringades hos Hanna H, med vin å (några av) flickorna! Hade tänkt att bara dricka 1-2 glas vin, åka hem vid 22-23 tiden å må bra dagen efter. Dock blev det väl en flaska vin, kom hem radar kl 03 å mådde som en död hela gårdagen.



                   


Bella blev avundsjuk när jag berättade att Alex hade pratat om sin "tompis Marcus", så hon följde med mej hem å sov över så att hon kunde leka med Alex dagen efter. Å det tackar man ju inte nej till - barnvakt på bakfyllan.
Tror dock att hon ångrade sej på morgonen, när Alex gapade på henne hela tiden att dom skulle leka med lego, bilar, böcker mm. Hon gick i alla fall runt å muttrade "Vilket energiknippe" hela dagen ;)

nu skulle du sett henne Jessika, nu såg hon faktiskt sliten ut) ;P


Men nu har jag konstaterat att antingen börjar jag bli till åren eller så är jag "allergisk" mot vin, för vinbakfyllorna är inte att leka med!! :S


Nu är det bara ett fåtal lediga dagar kvar innan jag börjar jobba på måndag igen! :( Riktigt segt! Men ska faktiskt bli ganska skönt att komma tebax till "rutinerna" igen. Nu sover jag (å Alex) bara bort hela dagarna ju!


Bye!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej nu måste jag fixa en get together mer Alex så han inte glömmer tompis milla :D

2009-07-31 @ 13:49:38
Postat av: Bella

Ja jag såg riktigt sliten ut dan efter men konstigt då.. håret stod åt alla håll, ögonen va röda o svullna av nån anledning o snurra runt efter tornadon Alex i några timmar!! hahahaaa :D Men det va riktigt skoj, han får ju INTE glöm tant Bella.. det skulle va illa!! =))



Åh tack till dig me för i ons.. det va riktigt nice :)

2009-07-31 @ 14:43:18
Postat av: Jessika

hahaha!! hade velat se bella!! ;-) å jag tar helt på mig skulden för dina bakfyllor.. för jag har ju en gång i tiden tagit på mig äran för dina vindrickarkunskaper! ;-)

2009-07-31 @ 17:04:40
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0