Underbara semester!

Nu har en av fyra veckor gått. (Ångesten har redan börjat komma krypande)


Första dagen började ironiskt bra: vaknade upp förkyld å att ögat fortsatte krångla. Inte nog med det; så VRÅLregnade det ute. Ack du svenska sommar!

Såå..när regnet bara öste ner och Alex var strängt upptagen med sitt allt - traktorn, så tänkte jag ta fram min feminima sida och baka.


Naturligtvis (som tur var) hade jag inte alla ingredienser hemma, så det sket sej. Typiskt, när jag väl försöker locka fram min husmorssida, så går det ändå inte. Att åka å handla var ju inte alls att tänka på ;)


Men mina bak-planer gick inte helt i stöpet, dagen efter gjorde jag ett nytt försök - å lyckades! Lyckades kanske är att ta i, men en kaka blev det ju iallafall. Å slut är den ;)


Drog ut till skogen (Näverhult) å spenderade hela dagen där med svärmor - å alla djuren. Riktig slappisdag! Alex hade the time of his life där; han matade alla djuren (får, hästar, höns mm), fikade, gungat i hängmatta, åt god mat...

Dock såg han lite skeptisk ut när han precis matat hönorna å kycklingen å sen gick in å åt just kyckling. Men tror ändå att han förstod att det inte var samma kyckling ;)



                   


                   


Väl hemma på eftermiddagen fick vi impulsivt finbesök av Jessika å hennes plåtslagare åså Alwin. Mycket trevligt!


I onsdags bjöds det upp till fest. Förfest hos Bella å sedan onsdagsklubben.

Förfesten bestod av Hanna, Emma, Bella å så jag. Riktigt tråkig faktiskt om jag får säja det själv, men förmodligen var jag inte den enda av denna åsikt. Det värsta var helt klart "tjejtramset" - varför gör inte folk ordning sej själva innan det börjas festa? Å drinken ska vi ju inte tala om :P

Lagom till att depressionen var nära att bryta ut, hittade Amanda mej. Hon var minsann på andra sidan gatan å partade. Så jag gick dit, å efter vad som kändes som en evighet kom Bella osså - med mina cider. Där satt ju jag alldeles torrbelagd ;)



                   


Hotellet var trevligt, inte så mycket igenkännande folk men Koko å Marcus är ju alltid ett säkert kort ;)

Hem kom jag i taxi kl 4, ramlade i säng å vaknade av min gladlynte son strax efter kl 11.
Underbart sjusovarbarn man har! ;)

Så det är inte helt osäkert att det blir en "favorit i repris" nu på onsdag. När man ändå har turen (Alex) på sin sida ;)




I fredags var jag å Brallen bjudna på frukost hos mamma. Hon var alldeles till sej över sin kommande Danmarksresa. Hon å pappa åkte iväg till Hirtshals en vecka igår. 
Är mäkta stolt över modern som lyckats släpa iväg pappa en hel vecka - han lämnar inte gärna Alingsås 50-skyltar.
Så nu är man blomvakt, eller snarare trädgårdsmästare till alla deras miljoners blommor. Helt ärligt, så har dom MER blommor än en blomsteraffär. Sjukt!

Efter att Mattias slutat i fredags tog vi premiärturen med husvagnen. Landade i Varberg - på Getterön. Mitt sommarhem ;) Vi har haft en jättemysig helg, å som min kloke far alltid säjer så är det alltid fint väder i Varberg.
Alex hade jättekul å ville inte alls åka hem idag. Om det berodde på husvagnstrippen eller Alva 6 år (min kusin) ska vara osagt. Riktig tjejtjusare den där! Men han kan väl åtminsone hålla sej utanför släkten?!


                   


                   


Får vi se vad kommande vecka har att bjuda på. Imorrn ska jag iallafall ha fika för eliten på Ekstedts här. Skoooj!
Å så fyller ju svågern 30 år på onsdag! Ihelgen blir det ut med husvagnen igen, denna gång är destinationen Kolmården. Så det blir väl först ett stopp i Gränna skulle jag tro innan vi åker norrut.
Jäjä.


//E

Kommentarer
Postat av: Bella

Du, det va inget fel på den drinken..det e du som e kräsen!! ;) hiihii

Tycker allt att du ska me mig ut på Ons.klubben när jag kommer hem oxå!!! :D



Underbara semester..räkna inte ner ännu..du har ju flera veckor kvar!!! =)

2009-07-13 @ 13:00:50
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Klart ni hade tråkigt... JAG var ju inte där och kunde roa er ;)

Fina bilder från första vagnsemestern! Ni är allt enna riktigt goa svensson's ni där uppe på ryttaråsen!

2009-07-13 @ 15:57:03
Postat av: Jessika

Haha!! Bilderna från förfesten såg inte så party ut! ;-) Däremot såg groggen finfin ut!



Å Emma, njut av dina tre restrerande veckor. Jag har bara en kvar. =(

2009-07-13 @ 20:36:44
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Frida

Den dubbla tystnaden heter den! Skiitbra!

2009-07-13 @ 22:16:20
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Frida

Japp, hittade den på Maxi förra veckan! :D Snacka om att bli glad.. fast jag var tveksam till det dyra priset av 199kr, men jag tänkte "whatta hell!"...

2009-07-14 @ 17:33:37
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: camilla J

Getterön tycker vi är bäst av dom campingarna vi besökt i Varberg. Din far har nog rätt, alltid sol i Varberg. Mysigt med gränna, gillar den staden, att strosa runt. Vi befinner oss i Töreboda på en kalascamping pool & en rolig lekplats för barnen. Så kanalen & alla dessa mäktiga båtar, kan rekmendera denna campingen.

2009-07-23 @ 20:56:33
URL: http://camilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0