Min modellkarriär..

..är nu över!


Igår bar det iväg ner till Göteborg i "den lilla svarta" med Bella å Frida.
Humöret var på topp, trots nära nervöst sammanbrott ;) Haha, nä riktigt så illa var det väl inte. Men eftersom jag saknar genen att bli bra på kort, så var det lite smådarrigt emellanåt.

Efter att vi blivit sminkade å hårstylade fick vi sitta ner å vänta på att en fotograf skulle bli ledig.
Så i väntan på det, gick jag själv lös med kameran:

         



         


..det enda vi kunde konstatera var att fotografera inte är min grej. Men jag tänkte att jag kan ju faktiskt inte modella utan mitt fyllesmajl - det är ju ett måste - å det kunde jag inte med att visa fotografen så jag fick ta det i egna händer. Men med min blixt å allt va det heter, såg jag ut som en äppelkindad hamster! "Proffssmink" och min amatörkamera gick inte ihop alls! 

Fast jag slog ju inte Bella iallafall, det är ju konstaterat att hon inte kan ta kort sen länge med hennes ständiga suddiga kort ;) Hon borde vara framför kameran istället, vackra flicka! ;) 


Å vi såg faktiskt inte skylten om att det var förbjudet att ta kort där inne förrän efter vår kameralek ;)  Oooh, living on the edge ;)


När vi äntligen började fotas "professionellt" släppte nervositeten helt. Vår fotograf var jättebra! Väldigt lätt att ha å göra med, avslappnad å lugn. Kändes super!


Jag köpte 23 bilder, fast fick betala för 20 - var så jädra velig att hon bara ville bli av med mej ;)

Frida, topmodellen, köpte 56 bilder å Bella (ynka) 10 st ;)

Ett utplock från mina:


                   


                   


                   


                   


                   


Det här var min värsta egoblogg ever! Men lugn, bara lugn! Lovar att det aldrig ska hända igen ;)
Till mitt försvar är det ju faktiskt inte ofta man blir modell bara över en dag ;)


Idag har vi vart på sommarfest på dagis; dans runt midsommarstången (dock inte jag, men Mattias ställde upp för barnet, men det slutade med att han fick dansa runt själv, Alex är inte så dansant av sej), fika, grillning å sångstund. Riktigt mysigt! Å tur att det blev uppehåll!


Imorrn håller jag å Jessika i trådarna för en födelsedagsfika för våra söner, som blir 2 år (!) inom den närmsta veckan.

Å snart är det midsommar oxå med alla dessa ständigt återkommande förhoppningar om fint väder å en hejdundrande fest. Varför liksom? Det händer ju aldrig ändå! Emma pessimist!? ;)


Ciao!


Kommentarer
Postat av: Frida

fasen va snygg du är på bilderna!! :))) ja, lite smink skadar ju aldrig, det behövs ju nästan om man ska se normal ut, haha :)

2009-06-16 @ 23:07:47
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: MALIN(Who else?)

Vackra syster!!

2009-06-17 @ 00:15:31
Postat av: Anonym

Ser himla bra ut asså!

2009-06-17 @ 07:44:15
Postat av: Bella

Jaa du e vacker girl o tack för den fina komplimangen att jag ska stå framför kameran!! hahahaaa =)))

ses i em på kalaset :)

2009-06-17 @ 11:26:19
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Jessika

Snygg as hell!! Älskar dom korten med ljus bakgrund!

2009-06-17 @ 14:15:20
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Emma

Fina kort! visst var det skoj?

2009-06-18 @ 11:38:58
URL: http://metrobloggen.se/frasselina
Postat av: Carro

Skitsnygga kort!! Kul att få modella nån gång i sitt liv =)

Ha en trevlig MIDSOMMAR!!!

Kram från oss i Floda

2009-06-18 @ 16:05:27
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07
Postat av: Camilla

Fina mama! :)

Tack för trevligt kalas igår!

2009-06-18 @ 19:42:37
Postat av: camilla

Så fina kort, dom är duktiga där i gbg...

2009-06-24 @ 14:54:24
URL: http://camilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0