Hejdå...allting!

Haha, när man läser rubriken låter det som att detta är ett självmordsbrev. Men riktigt så illa är det inte ;)


Det är Alex. Okej att det är både jätteroligt och praktiskt att han pratar så mycket, men ibland blir man rejält trött på hans tjöt - precis som NI säkert blir trötta på MITT tjöt ibland ;)

Just nu är han inne i en "hejdå-period", där han ska säja hejdå till precis allting!
Ser vi en buss som åker förbi, säjer han "Hejdå bussen" konstant i 5 minuter efteråt. Samma sak om han ser en boll, lastbil, hund etc..


I måndags morse (min lediga dag) när Mattias skulle gå till jobbet, vaknade Alex oturligt (å för ovanlighetens skull) till lite grann (HALV 7 PÅ MORRONEN!), å låg sedan i sängen: "Hej då pappa, hejdå pappas bil, hejdå pappa, hejdå pappas bil".....


Men visst fan är han förbannat söt osså ;)


Helgen som gått gick som vanligt i raketfart. Fredagskvällen + natten tillbringades hos mor å far, grabbarna fick äntligen bastat, efter flera veckors uppehåll.

Lördag morgon käkade vi en snabb frukost å drog vidare hem, eftersom Maria skulle komma redan kl 11.

Jag slängde ihop en (fusk)kaka å den hann precis bli klar tills att det ringde på dörren.  


Maria blev först överväldigad av att Alex var så stor, hon hade nog förväntat sej en bebis. Och jo iförsej, så är det väl egentligen det man gör när man träffar sin höggravida kompis ena gången å gången efter borde det ju va en bebis. Men nu hade det ju faktiskt gått nästan 2 år sedan "gångerna".


Anyway..Kl 13 hämtade vi upp Bella på stationen, drog ett "aerovarv" genom staden (eftersom jag helt glömt av vart fan jag skulle. Åldern börjar tydligen ta ut sin rätt redan nu). Landade i alla fall till slut i Vårgårda, överlycklig över att jag faktiskt hittat dit. Lurigt det där ;) Doggy låg inte där det skulle (enligt mej), men efter en hastig manöver lyckades vi ändå som sagt komma in till samhället. Your choice hade mycket fint att erbjuda, men jag behärskade mej så pass att jag bara köpte en jättefin kjol å ett par leggings.


I veckan har jag gått diverse promenader, antingen med syrran, Bella eller Frida.. Igår gick jag faktiskt alldeles själv! Var rädd som en hare hela vägen, men trotsade ändå mörkret å knatade på. Dock första och sista gången!
The darkness is some scary shit! Hua!


Idag var det dags för flickträff. Jag, Bella, Emma, Hanna å Camilla träffades hos Bella efter jobbet. Å hör å häpna, inga 7 olika sorters hembakt fikabröd denna gång! (Inser nu att detta får mej att oroa mej över Bellas hälsa faktiskt..:S ) 
Men det var iförsej bara bra, gjorde det lättare att stå emot snasket :)


Alex njöt till fullo av damsällskapet, å att det serverades kakor var ju inte direkt ett minus heller ;)

Drog sedan därifrån för att dumpa barnet hemma hos sin far för att sedan återvända till stan för att träffa Frida. Hektisk dag det här ;) 

Å nu har jag blivit förpassad till datorn, medan Mattias och Jocke kollar hockeyn. Verkar inte gå nåt vidare bra för Frölunda. Antar att Emma är rasande nu (?) ;)

Helgen som närmar sej har jag inga direkta planer för. Jobb på lördag. Segt.


"Hejdå bloggen" :)

Kommentarer
Postat av: Bella

Lille grabben försöker väl bara att minnas orden så då upprepar han dom en hel del istället :D

Och tackar tackar för ert fina sällskap idag...men ska försöka mej på att baka nästa gång så vem vet då kanske d blir sju sorters kakor!!! :)

2009-03-26 @ 21:29:43
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja va oxå i den där affären, fast i måndags. Tyckte dock inte att de va mycke som föll mej i smaken.

Haha, ja hade inte gått många metrar i mörkret om ja inte haft macho så ja förstår dej till fullo!

2009-03-26 @ 21:29:55
Postat av: Hanna

ser du förresten hur bella knödde sej förbi. de e ju bara en marginal på 12sek

2009-03-26 @ 21:31:10
Postat av: Karin

Haha, vad gullig han är som säger hejdå till allt. Men kan förstå att det blir jobbigt! :) Hejdå Emma!

2009-03-26 @ 21:40:27
Postat av: Jessika

Jag ska med jobba i helgen, fast långpass på lördagen och ganska långpass på söndagen!! (Lite mera synd om mig tror jag) ;-)

2009-03-26 @ 22:04:48
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Frida

tummen upp för promenader, mer sånt! :) och tänk, nu har vi setts 2 ggr denna veckan!!

2009-03-26 @ 22:10:02
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: emma

Jag ska minsann jobba 2 långpass med så jag vinner, faktiskt och joo smått arg är jag minsann fortfarande =P

2009-03-26 @ 22:58:26
Postat av: MALIN (The ONE and only)

Promenad i ljuset är helt okey, men att trotsa din egen mörkrädsla är bara DUMT! det räcker väl att du ställer dig på trappen utanför huset i mörkret så darrar du som ett asplöv = KOLHYDRATER FÖRSVINNER..:-)

Gå inte ut själv mer...

2009-03-27 @ 08:03:24
Postat av: Camilla

"Hejjåå bollen" sa Alex och kastade sin boll på Camilla :D

2009-03-27 @ 13:30:26
Postat av: Bella

Ny blogg på G!?? :D

2009-04-02 @ 19:35:23
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Emma

Söt han e lilla Alex:)

2009-04-03 @ 22:53:20
URL: http://sylvenemma.blogg.se/
Postat av: MALIN (The ONE and only)

Du glömde Hejdå Blää...:D

2009-04-06 @ 21:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0