Femkampen!!

Herregud säjer jag bara! Ujujuj! Helt galet, men tokskoj ;)


Dagen började med lite prepp inför den kommande femkampen. Jag gick mest runt å såg viktig ut (rädd för att bli tilldelad någon riktig sysselsättning)  ;)

Men runt halv ett åkte jag ut till mamma å pappa för att lämna Alex. Sedan åkte jag hem med en väldig fart (ja, Audin går ju myyycket fortare än v70n ;) ) å fixade iordning mej.

Oömma kläder är inte riktigt min grej kom jag på. Vad är oömmt? Så det tog ett tag innan jag nöjde mej med min "oömma-femkamps-klädsel". Dock blev det nog inte så oömmt after all, eftersom jag fick ta emot kommentarer som: "Men Emma, du skulle ju för fan ha fula kläder". "Ska du verkligen ha på dej det där?"


Jag svarade minsann att jag inte har några fula kläder :P Morgonrocken visserligen, den är ju faktiskt inte alltför het. Men den skulle inte funka så bra att hoppa omkring i, då den går ned till fötterna. Snubbla gjorde jag ju ändå med hjälp av alkoholen, inte behövde jag väl ytterligare hjälp?


Vid 16 tiden började folket komma å vi var alla (?) ivriga att börja kämpa. 

Anyway, vi satte äntligen igång ungefär vid samma tidpunkt som solen gått ner å knotten strömmat till.

Vi delade upp oss i 4 lag, med 4 i varje. Mitt lag (Team Emma) bestod av tyrannerna: Simon, Johan, Tommy å så jag. 
 

Gren 1 - Hoppa säck


Ja, precis lika enkelt, vanligt å tråkigt som det låter. Vi hoppade i en säck fram till en brädbit, rundade den å tebax. Å bytte av med alla i laget. Snabbast vann.
Man ser verkligen vråldum ut i en säck.


Vann gjorde Jockes lag, eller "Team Danger" som han hade döpt laget till.


Gren 2 - Ölpyramiden


Den gick ut på att det stod 3 öl på varje stol (4 stolar eftersom vi var 4 lag). 3 stycken ur varje lag sprang fram till stolen samtidigt, svepte varsin öl å ställde upp dom igen i form av en pyramid. Sedan återstod det för den sista lagmedlemmen att slå ner pyramiden med hjälp av en boll. Å man fortsatte kasta tills pyramiden var nerslagen.




Jag var den som kastade i mitt lag. Var riktigt riktigt dålig (men hade nog vart ännu sämre på att svepa en öl faktiskt). Tack vare att Anna, som hörde hemma i Mattias lag, fuskade kom team Emma på 3:e plats i alla fall. Inte fy skam, kom ju inte sist! ;)

  

Gren 3 - Skottkärrelöpning


Min favorit!! Helt sjukt kul!

Grenen gick ut på att en ur laget skulle sitta i skottkärran, varav en annan skulle köra kärran, fast med ögonbindel. Sedan skulle den som satt i skottkärran guida dom i mål, genom att ropa höger, vänster, rakt fram mm. Den som fick snabbast tid vann.

Hysteriskt kul!



                   


                   


                   

 

Gren 4 - Klädracet


Gick ut på att man skulle springa fram till en klädhög, ta på sej kläderna, springa tebax, ta av sej kläderna igen å byta med sin lagkamrat osv.. Det gick oxå på tid.



                   


                   

  

Gren 5 - Äpple-leken


Äpple-leken gick ut på att man hade ett skärp runt midjan, med ett snöre fastknytit å längst ner på snöret satt ett äpple fast. Å genom att jucka så skulle man knuffa en bandyboll framåt.

Den här grenen tog riktigt lång tid för vissa, dom hade helt enkelt inte jucket som krävdes. Mitt lag kom i alla fall i mål snabbt ;)


Efter femkampen var det dags för Hinderbanan!

Hinderbanan började med en liten kringelikrokig balansgång (då vi satt plankor över stubbar). Det gick upp å det gick ner å det gick åt sidan å rakt fram. Mycket lurigt det där!



                   
 


Jädra tur att det inte var långt till marken, då mestadelen ramlade ner å fick börja om från början igen. (Jepp, så är spelreglerna. Ni har väl sett Wipeout? ;) )


Bredvid balansgången fanns också Blomman (eller "the flower of danger", som Jocke utnämnt den till).

När man kopplade på den på vattenslangen, "svingades" den omkring i luften samtidigt som den sprutar vatten. "Inte ett öga var torrt" :D


Efter balansgången skulle man ta sej klättra upp å ner på en stege. Å därefter var det vidare till armgången. Då man skulle hänga i en stege, som var fastsatt mellan två träd, och med hjälp av armarna ta sej över till andra sidan.





Därefter var det däckhindret. Den där obligatoriska "hoppa-i-däcken".
Efter däcken skulle man egentligen svepa en öl, men eftersom minnet var lite bortsuddat av alkoholen, kom det aldrig fram några öl. Så man fick gå rakt på avslutningsgrenen istället; presenningen
Där skulle man kasta sej nerför en presseningsklädd backe, fylld med vatten å såpa. Å därefter dra sej upp med hjälp av ett rep för att slå i "gong-gongen" å då var man i mål!

Mitt lag utförde aldrig hinderbanan, jag förklarade oss diskade å gick istället å väntade på att vi skulle grilla. Men Johan körde visst hinderbanan själv istället, å lagets vägnar ;)


Lite mer pics:

                   


                   


                   


Lyckad gårdag med andra ord, som innehöll allt som har med fylla att göra: glädje, tårar, skratt å slagsmål ;)


Over and out!


Kommentarer
Postat av: husherren

helt galen!!!

men oj så sköj!!!

2009-05-17 @ 18:25:28
Postat av: Liisa

hej fan va skoj ni verkade ha igår...

fint hus ni har o tomten verkar vara stor hur stor??

kram på dej

2009-05-17 @ 19:04:54
URL: http://www.metrobloggen.se/liisa85
Postat av: Dilan Amin

Ha en trevlig kväll :)

Vad gör du ?



/ www.mramin.blogg.se



2009-05-17 @ 19:14:21
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Jessika

Verkar ha varit en riktig toppenkväll!! :-D Värsta seriösa aktiviteterna ju! Kram

2009-05-17 @ 20:49:28
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Bella

Jaa det va riktigt riktigt skoj igår...mer sånt, även om jag knappt kan gå o slagit upp min arm o grejer!! hahahahaha :P

Due, en sak e säker..höll mej kvar på balansgången utan att ramla!! :D hihi

2009-05-17 @ 21:53:26
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Maaaaaaaaahh!!!

Jag hade ju vunnit allt!!

MERA KAMP Emma!!! :)

2009-05-18 @ 15:38:26
Postat av: Anna

Tack för en aldtid lika rolig kväll emma!

2009-05-21 @ 11:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0