Öltält!!

Tänkte dela med mej lite om min gångna vecka, men nu råder tillfällig (hoppas jag) minnesförlust. Det enda jag minns är min nästintill obetydliga shoppingtur i tisdags:

Tisdagens eftermiddag började med att himlen öppnade sej, just precis när jag slutade jobbet, å det började VRÅÅÅLREGNA! Hade bestämt träff med Frida på stan, så iväg fort till dagis, hämtade upp parveln å så järnet till stan igen. Alex tyckte det var jääättekul med allt vatten ("Titta mamma, vatten! Åh! Vatten på bilarna, mamma! Vatten, vatten, vatten"...) Jag var av helt annan åsikt däremot. 
Fly förbannad klampade jag iallafall in i Storken, aningens försenad, men med bara några få minuters marginal skulle jag tro!?
Å väl där blev stackars Frida omkringsläpad på shopping.


Vi började med en runda inne på Kicks, där jag hittade lite småkrafs: mascara å 2 nya ögonskuggor. Fick några tips av Frida, som ju faktiskt är blivande make-up artist ;)
Därefter var det hög tid för fika! ;) Kan ju inte gå för länge utan kaffe i k(r)oppen, så vi testade det "nya" stället, Taste it, eller vad det heter. Va la sådär, inget speciellt iallafall.

Därefter fortsatte vi min shopping - Frida gick ju bara snällt bredvid å tittade på, ty hon fick inte sin lön förrän dan efter. Illa att vara kommunanställd! ;)


Denna gång var det ju faktiskt inte så svårt att bestämma en dejt, Frida! ;) Gick ju på fem röda, andra gånger har det tagit veckor. Gick ju nästan lite för lätt! Slutsaten är att vi är nog inte så viktigt upptagna som vi tror ;)

Anyway, det var trevligt att få skvallra lite. Härligt att bo i Alingsås, alla (TROR att dom) känner alla så det finns ju alltid nytt skvaller :)


I onsdags var vi ute med jobbet, på Musses! En riktigt trevligt kväll, förutom det faktum att orsaken var Maries avsked.





Å nu är det torsdag kväll! En dag kvar, sen långledig helg! Gott! Å fint väder ska det ju bli osså, å så shopping! Me like..a lot!

Sedan bara 2 arbetsdagar kvar nästa vecka innan Kreta! Å sen direkt ankomst till potatisfestivalen, som verkar bli av ändå!

Tråden på facebook "Rädda ölen på Potatisfestivalen" skapare, Pelle, skrev idag:


"Vem i all sin dar hade trott det, men vi har passerat 2000 medlemmar!!!
En fantastisk siffra i lilla Alingsås.

Länsrätten har beslutat att häva socialnämndens beslut, så vi kan alla se fram emot
att återigen träffas i dom trevliga öltälten.
Vi visste ju att dom va enná riktiga gottegrisar i länsrätten.
Detta beslut har tagits angående ett av tälten, och tält nr. 2 ska upp i dagarna, men det lär bli ett beviljat tillstånd där med.
Nu har i och för sig socialnämnden 3 veckor på sig att överklaga till kammarrätten, men det får vi be till gud att dom inte gör"


Wohooo! HOPPAS!


BYE!

Kommentarer
Postat av: Frida

det är inte lätt att vara kommunanställd alla gånger ;)

2009-05-28 @ 21:16:25
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: MALIN(Who else?)

Håller tummarna..:-)

2009-05-31 @ 19:14:04
Postat av: Anna

Öltälten! here we come! :D

2009-05-31 @ 21:25:22
Postat av: Bella

Bra att du haft några bra dagar och även då shopping me mej på Allum!! även om det inte blev mycke shopping ändå!! :) hihi

2009-06-01 @ 03:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0