SUP(ER)helg

..har jag haft! Tack vare Anna å Hanna! Gulle er!


I går var det ju då dags för vår dejt. Landade hemma hos Hanna kl 18, med cykeln i beredskap - ty efter denna kväll skulle jag nog inte vara kapabel att köra min Vröl-70 hem. Det visade sej vara helt riktigt.


Hos Hanna bjöds det på supergoda tilltugg, made of Hanna herself, och "vindrinkar" med en touch of sprite i. Riktigt mumma! Sen blev det lite mer vin å lite till, tills vi (tydligen) skulle röra på påkarna.
Klockan 19 hade de bokat bord på Musses! Underbara dom!

Så vi promenerade dit i det fina vädret. Anna å Hanna i sina decimeterhöga skor å jag i mina "plattskor". Kände mej som en liten flicka bredvid dom två långa skönheterna.


Anyway, moving on..

På Musses beställdes det in mer vin å gott att äta. Tavuk Sis är ju en stående beställning, både för mej å Anna. Våghalsen Hanna vågar faktiskt prova på nya maträtter..  ;)
Åh! Musse kan verkligen laga mat han :) Underbart gott! Å helt fantastiskt kul hade vi!! Tjattrade om allt mellan himmel å jord, å lite till!

Strosade därifrån runt 22,30 tiden, genom stan - som för övrigt var helt död - tillbaks hem till Hanna igen. Där fyllde vi åter igen på vätskedepåerna ;) å fortsatte kacklandet.


Strax efter 01 kom Simon å hämtade oss å skjutsade hem mej. Så cykeln behövdes ju inte i alla fall - lucky me! ;)

Att cykla är ju ingen höjdare från början å min sida, och att cykla hem mitt i mörka natten UPPFÖR alla backar tillhör ju inte heller favoriterna. Minst sagt!

Simon, han är en bra lagkamrat som ställer upp för laget (lagkaptenen) även när tävlingen för länge sedan är avslutad :)


Idag har jag å Alex varit på "Småbarnsreunion". Ett mycket trevligt initiativ från Jessika. Hon slutar då aldrig att förvåna mej ;)

Kl 14 möttes vi fd. mammalediga i Nolhaga. Det var Jessika & Alwin, Johanna & Zion, Syrran & Wilma&Max, Jonna & Lava&Lex, Erika & Wilma och jag & Alex.

Riktigt kul att ses alla igen, då det var över ett år sen vi träffades sist! Barnen var smått förändrade om man säjer så! - det händer mycket på ett år! Dessutom skötte dom sej, för det mesta, exemplariskt å lekte för sej själva medan vi mammor satt å skvallrade - precis som förr.

Vädret var tillåmed på vår sida, inte en droppe regn fick vi på oss. Unbelievable!


Åter igen en ny arbetsvecka som börjar imorgon, men det känns faktiskt inte såå tungt denna gång.
Bara 7 arbetsdagar kvar till Kreta! ;) Å så är jag ju ledig helgen som kommer, då blir det nog lite shopping på Allum, eftersom det (kors i taket) inte blivit nått nu ihelgen :D
Fick ju faktiskt lönehöjning nu, å nått ska man väl ha det till ;) 



/E 


Kommentarer
Postat av: MALIN (The ONE and only)

Lika bra att sätta sprätt på löneökningen innan man märker den..:-)

Förresten har d pytte-rea på Lindex...Jag har varit där o shoppat till Wilma.

Pussis

2009-05-25 @ 12:08:52
Postat av: Anna

tack för en underbart trevlig kväll i lördags emma:D vi väntar oss 12 cm stilettklackar på dig nästa gång vi träffas ;) hehe!

2009-05-25 @ 16:11:25
Postat av: emma

du har det minsann rätt bra ibland due =)

2009-05-26 @ 06:36:01
URL: http://wft.blogg.se/
Postat av: Jessika

Ja, någon gång ska väl även jag få en bra idé! ;-)

2009-05-26 @ 16:22:16
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Carro

Kul att träffa alla mammor och barn från den "gamla goa tiden" =) Åh vad man kan sakna det, gå hemma med bebis!!!

Hoppas ni får det gott på er resa som närmar sig!!

Kram

2009-05-26 @ 20:00:56
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0