Åter igen..

..VAB! Inte klokt vad jag vabbar. Försäkringskassan måste tro att jag är värsta bedragaren ;) (Typ som om man hellre vill ha 80% av lönen än 100%. Daaah!). I själva verket skulle jag vilja påstå att det är Alex som är bedragaren! Boven i dramat.

Dom ringer mej från dagis å säjer att han är sjuk – febrig å slö. Åker dit å hämtar upp en livlig kille som blir gör-glad å ropar å stojar så mycket att jag nästan känner mej sjuk :S

- Åh mamma! Saknat dej idag!
Mycke! Sa lillgrabben och kramade mej jättehårt, sist jag hämtade upp honom ”utslagen” i en av dagisvagnarna ute på gården. (Haha, givetvis var personalen också ute ;P) Å sen var det full rulle när vi kom hem igen. Ack, dessa (underbara) barn! ;)

Detta är 3:e veckan som jag är hemma å vabbar, inte i sträck, men har vabbat minst 3 ggr/veckan. Det blir rena rama rånet i plånboken det här ;)

Idag tog vi dock tag i saken å besökte Farbror doktorn (vilken egentligen var en kvinnlig doktor med värsta ûberkrullet. Typ som om hon visste att mitt hår är olockbart :( ). Alex var jätteduktig hos doktorn å satt i väntrummet å väntade å väntade å väntade..

- Doktorn kommer snart mamma?
Sa han hela tiden med 5 sekunders mellanrum. Å mellan dom 5 sekundrarna hann han fråga vad varenda människa som var där skulle göra.

Alex hade lekt doktor med mej tidigare under dagen, så han visste precis va som skulle hända. Hon skulle kolla i munnen (halsen), titta i öronen, känna på halsen (lymfkörtlarna) å lyssna på lungorna.
Doktorn var mäkta impad av Alex där inne, nästan så att hon inte hade behövts ;)

Till slut mumlade hon en massa doktorstermer å gav mej en flaska pencillin för öroninflammation å en för hostan.
Känns bra, hoppas han blir av med allt elände nu!

Bojkottningen av Gästabudet ihelgen är faktiskt något jag är väldigt stolt över! Det är inte ofta som jag är stolt över mej själv, men att ha undvikit en (obligatorisk) kraftig baksmälla å istället spenderat över 7000 kr på massa bra-att-ha-saker (såklart) är fan ingen skit! ;)

Dessutom slapp jag regn, rusk å hårda vindar i fyllan å villan – det slutar ju alltid i garanterad kraftig förkylning. Åtminstone i mitt fylle-skick :S Särskilt eftersom jag ofta får för mej att vi minsann ska GÅ(!) hem mitt i natten. Tänk om man kunde vara berusad utan att tappa omdömet helt?

Köpte iallafall massa smått å gott på Ullared; 2 jackor till mej själv (surprisingly nog!!), vinterjacka till Alex + massa andra kläder till honom. Med mera, med mera.. listan kan göras tråkigt lång ;)

På fredag blir det mer familjeaktiviteter, då vi (ÄNTLIGEN) ska gå på circus! Jag har tjatat om circusbesök ända sen Wilma föddes för 4 år sen, för då skulle jag ju trots allt ha en anledning att gå, men det har inte blivit av. Men nu så! Mattias tycker jag är tokig, som tjatar om ”min circus” men vad vore man utan sitt barnasinne?! En oerhört tråkig människa.


//E


Kommentarer
Postat av: Camilla

Duktiga doktorBrallen!

Ni är så fina! <3

2009-09-10 @ 07:48:37
Postat av: camilla

Jisses, då hittade ni en heldel, våran nota hamnade bara på 1600, fanns inte alls det vi behövde. Men alltid skoj att vara där.



Ja cirkus är alltid skoj.



Min brukare ska dit med sin personal.



Trevlig helg!

2009-09-10 @ 10:37:18
URL: http://camilla.blogg.se/
Postat av: emma

Han går på de nya på stockslycke.. den där herrgården du vet ?;)



jaa vi ska sälja..e la tanken iaf =)

kram

2009-09-10 @ 11:44:51
URL: http://sylvenemma.blogg.se/
Postat av: Jessika

hoppas allebralle blir bra snart så du slipper vabba och bli snuskigt rik! ;-) ja, de här med tomten kan man undra... ett satans tjöt! hehe!

2009-09-10 @ 12:46:47
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0