I'm alive!

Har fått både klagomål å lovord om bloggen. Klagomål för att jag skriver för sällan, å lovord för att jag (tydligen) skriver så bra (?). Eller så är det bara rent å skärt fjäsk. Vad tror ni att ni får ut av det egentligen? ;)
Med andra ord är pressen på mej stor, men våghalsig som jag är ger jag mej ändå på ett försök:

Sen sist har det hänt en del, eller ja, för att vara en småbarnsmamma: så ja. För en vanlig 25 åring: nej.
Anyway here’s my story:

Circusen vi var på för 2 veckor var magisk ;) ..Eller inte.. Alex var mest impad av det stooora tältet, å det säjer väl egentligen allt om själva circusen? ;)
Jag däremot var eld å lågor över att äntligen få se en circus att jag inte tänkte så mycket på innehållet, utan mest njöt över att äntligen få sitta där med popcorn i näven å uppspärrade ögon..


Å så har ju Mattes 30 års maskerad ägt rum. Och här säjer nog bilder mer än ord:


                   


                   


                   


                  


Ilördags jobbade jag först från 8-16 å sen kl 17-23. Å därefter var det dags för SEN tjejmiddag hos Marie - tur att hon bor så nära ;) Hade supertrevligt hos Marie, som vanligt, med alla "mina" underbara flickor!! <3
Men när klockan drog sej mot 02,30 kände jag att jag var tvungen att bege mej hemåt eftersom det faktiskt finns en morgondag oxå. (Haha, det hörs att jag var nykter va?)

Dagen efter, igår, skulle vi ju nämligen vara pigga å glada på Ludvigs 4 årskalas, som hölls på Stures. Där var det nästan så att man fick kalla kårar först när man kom. Det var inte liiite kusligt där kl 12 en söndag, när man är van vid alla fyllos (Bella! ;)) på fredag-och lördagskvällarna.

Men jag gaskade upp mej å fann Stures oerhört trevligt en söndag!
Det var Alex första gång som bowlare å han tyckte det var jättekul! Klappade stolt händerna åt sej själv efter varje ”kast” och ropade ”Min tur? Min tur? Min tur?” hela tiden.
Det tragiska i det hela var att han (å alla andra barn oxå för den delen) använde sej av exakt samma klot som jag gör när jag bowlar - 7 kilos kloten. :S

Efter att barnen bowlat färdigt blev det hamburgare i restaurangen, Alex fick dock nått ryck om att bli vegetarian där en stund, så han plockade bort hamburgaren å åt bara brödet. Kids ;)

Mattias hade som plan idag att vi skulle åka å bowla. Men dom planerna gick snabbt i stöpet när dagis ringde jobbet imorses å sa att Alex var febrig. Så nu är man åter igen otroligt populär på jobbet (INTE) å hemma å vabbar för vilken dag iordning I dont know!

Segt när lilltrollet är sjukt, men det finns ju absolut ingenting varken jag eller han kan göra åt saken å har man haft eget företag i över 30 år så tycker man ju att dom ”högre hönsen” borde ha fattat det vid det här laget. Men den dagen kommer nog aldrig!


Tjipp tjopp!


Kommentarer
Postat av: Carro

HÄRLIGT med ny blogg!! Ja segt att vara hemma med sjuka barn, men det är ju så det är tyvärr.... Hoppas Alex blir bra snart så du kan jobba igen ;-)

Kram

2009-09-28 @ 17:15:29
URL: http://www.metrobloggen.se/carro07
Postat av: Bella

Vadå fyllos??! e då inget fyllo alls :P :D

hahaaa

Ja det va bra me en uppdatering..har kollat efter en men funderat på why why d inte kommit nån..men nu!! =))

Hoppas han blir frisk snart lille söten :)

2009-09-29 @ 18:58:06
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du har nog faktiskt lite rätt om Bella :P

Va tvungen att fråga Folk om hon va ovanligt full i fredags elle om de va ja som brukar va lika full ;) Ja brukade visst va på NÄSTAN samma nivå som våran fröken, eftersom hon brukade va såpass :P Hihi Bella!!

2009-09-29 @ 23:43:19
Postat av: Jessika

Den positiva med att Alex e sjuk är att du bloggar lite då! ;-)



Kan tro att Stures var kusligt sådär mitt på dagen... Kan itne ens föreställa mig det! hehe!

2009-09-30 @ 14:45:00
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Anna

på jobbet kommer de aldrig att lära sig att man kan bli sjuk.. kommer aldrig hända...

2009-10-04 @ 20:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0