Pink Lady

Om typ 2 veckor är vi bjudna på Mattes 30 års maskerad-fest. Will be nice! Kommer inte ens ihåg när jag var på maskerad sist. Kommer överhuvudtaget inte ens ihåg att jag nånsin har klätt ut mej. Å gått ut bland folk alltså ;) Men iförsej minnet är kort, men bra!


Tanken är att jag ska vara en Pink Lady-tös från Grease. Å därmed tänkt ha lockigt hår a’la 60-70-tal, men nu är det konstaterat:
Mitt hår är verkligen olockbart! Jag har nämligen (smart nog) preppat inför min utstyrsel; å försökt med både locktång å papiljotter till förbannelse, men lockarna sitter där i max 2 minuter innan håret förvandlas till ett stort fluff - UTAN lockar!

Weird! Mitt största bekymmer är dock inte maskeraden, utan hur jag ska se ut som pensionärstant? Alla tanter rullar ju i princip upp sitt hår, vad ska jag ha för friss då? Rastaflätor?

Såg en kille på stan häromdagen, som såg ut som ett får i huvudet! Han hade verkligen riktigt fårkrull! Aldrig sett nått liknande!
Å här går jag med mitt så olockbariga hår att jag inte ens får till en babylock å så har den där stackars killen mer lockar än sitt eget bästa. Orättvist!
Fast mest synd är det ju naturligtvis om honom, då han såg riktigt skum ut med sitt svintofårkrull.

Idag fick jag en virrigt telefonsamtal när jag precis slutat jobbet. Ja, naturligtvis var det från Bella. Who else is så virrig? ;)
Slutsumman av samtalet var att hon trodde att hon hade bjudit in mej på fika idag, men så var inte fallet. Det hade hon bara gjort i sitt egna huvud, utan att berätta för mej - som ju faktiskt va huvudpersonen i det hela.
Hur som helst, som tur var för henne å kakorna, hade jag ändå inget bestämt efter jobbet. Så jag kunde åka dit, glufsa kaffe å kakor, kika in her new place (efter typ 1½ månad) å rasta Alex.

Alex var tyvärr mer vild än tam å det blev inte bättre efter sockerkicken han fick av Bellas alla kakor.
Han gjorde allt han inte fick göra å hann bland annat slicka på både fönstret, tv:n å soffan innan vi drog oss hemåt igen.
Til next time, l’lI just say: ”målarblock Bella, målarblock” ;D

Ihelgen är jag ledig, å då har vi bestämt att vi ska minsann bojkotta Gästabudet (tro det eller ej!) å åka iväg en sista helg med husvagnen innan den går i ide. Destinationen är Ullared! ;D

Jepp, that’s right! Vi ska bo 2 nätter i paradiset! Lätt att man dissar Gästabudet för det va? ;P Shopping är en kvinnas bästa vän, även om det ”bara” är Gekås :D


 
BYE!

 


Kommentarer
Postat av: Hanna ex

Som du själv sa, lite gammelvaning på de där med att skippa gästabudet för ullared.. jaja vissa åldras snabbt efter 25 ;)

2009-09-02 @ 20:44:34
Postat av: Karin

Hahaha, jaa vad ska du ha för friss. En tant med rastaflätor eller dreadlocks hade vart tufft ;) Ha det så kul i Ullared, hur lyckas du förresten få med din karl dit under 2 hela dagar?! Kan knappt få med min på en supersnabb tripp dit... Ha det så bra!

2009-09-02 @ 21:04:59
Postat av: Frida

Jag fick lära mig att göra lockar igår på skolan.. så jag vet hur man gör nu.. såå, om du vill kan jag hjälpa dig? :))

2009-09-02 @ 23:15:35
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: camilla

Vi ska också ut med vagnen, blir Varberg & Getterön & ev ett besök förbi Ge-kås på söndagen när i åker hem.



2009-09-03 @ 08:20:47
URL: http://camilla.blogg.se/
Postat av: camilla

Det är en pulvermetod, men man FÅR äta också. Många är emot pulver, men jag vill ha ett snabbt resultat & under denna tiden har jag även lärt mig äta nyttigt & utesluta sockret.



Detta är gott också, innan har jag provat nutrillet, men det var ju som att spy vid varjemåltid.

2009-09-03 @ 08:32:12
URL: http://camilla.blogg.se/
Postat av: Jessika

Wohoooo!! Jag hade med skippat Gästabudet för en helg i paradiset! ;-)



Hoppas du få ordning på dina lockar och slipper gå som en tantig pink lady! hehe!

2009-09-03 @ 10:54:44
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Camilla

Åhh! Pink Lady!

I love it!

Köp en lockig peruk på Lekhörnan så är problemet ur världen ;)

2009-09-03 @ 11:46:10
Postat av: Bella

Det va ju ett bra förslag av Millan, köp en peruk!! =)

Åh du, jag e då inte virrig.. men var bara väldigt säker på att jag sagt till dig om fikat ;) :D hihihii

Hade nu så kul i helgen, din lilla tant ;)

=)))

2009-09-03 @ 13:18:55
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: malin

HAHA! Ditt hår är verkligen besvärligt, men om Frida har erbjudit sig om att försöka locka ditt platta hår :) GOOD LUCK ;) (till Frida asså) ;D



Jag älskar också ULLARED!



PUSS

2009-09-03 @ 13:49:44
Postat av: Johanna Sandgren

Gå till No 19 och locka håret, gjorde det i somras inför ett bröllop och det satt som berget hela dagen och mer därtill om jag inte förbrukat en hel flaska balsam :-) Kostade dessutom bara 150kr

2009-09-05 @ 07:54:38
Postat av: Linnea

heej, undrar bara vart köpe du din pink lady jacka? svara gärna i ett mail :D

2011-08-20 @ 03:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0