Ahh dessa sjukdomar!

Igår kväll var vi på jourcentralen med Alex. Jag ringde vårdcentralen (Sörhaga) under dagen då jag såg att det hade runnit gojs ur Alex öron. Tyvärr fanns det inga fler ”akuttider” kvar den dagen, så den snälla ”vårdcentraletanten” fixade en tid på jourcentralen åt oss istället.
Det var vårt första ”möte” med Sörhaga vårdcentral, efter bytet från Carema. Sååå mycket bättre! Enorm skillnad! Carema består ju bara av ett gäng inkompetenta surkärringar.

Dubbelsidig öroninflammation löd Alex dom. O jo! Å inte den vanliga sorten heller. Nej nej. En jobbigare variant.
Kureringen gick/går till så att på jourcentralen fick först vi försöka pilla ut så mycket jox det gick ur Alex öron, sedan fick dom suga rent öronen (vilket gör väldigt ont, förklarade doktorn innan. Jo, tjena. Alex skrek som en stucken gris!). Därefter pillade doktorn in en kompress med salva på – som skulle ligga kvar inne i örat över natten. Detta för att öronen var så svullna att själva medicineringen kanske inte skulle komma intill dit den skulle. Sedan skulle vi få åka till vårdcentralen dagen efter för att få hjälp att få ut den, samt se till att svullnaden gått över. Å DÅ kunde vi börja med själva medicineringen; örondroppar.
Yeah right. Eller hur? Vilken 3åring låter bli att pilla på en kompress fast inne i öronen? Särskilt när den hängde ut en halvcentimeter ur varje öra, som en vilsen svans.
Alex pillade ut båda två innan doktorn hann lämna rummet. Snabb som en vessla!

Jaja, vi gjorde ju ett försök i alla fall, sa doktorn. Så istället får vi hoppas på det bästa å strunta i kompressgrejen å gå rätt på dropparna istället. Lättast är det ju att göra på honom när han sover, eftersom han ska ligga still några minuter å låta dom ”rinna in”.
Men det går jättebra även i vaket tillstånd :) Han är väl livrädd för att behöva åka tillbaks till doktorn för att ”dammsuga öronen”.

På fredag är det dags att få mina knubbsälar (fingrar) undersökta. Kl 08,30 ska jag vara på när-rehab. Hello, förstår inte folk att jag har semester? Dvs INGA tidiga mornar! Menmen, jag får väl släpa iväg mej.

Apropå absolut ingenting, så insåg jag idag att disktrasor är fan underskattade alltså! Idag fick jag ett städinfall å tänkte hurtigt köra igång med the big städ of the week. Döm av min förvåning när jag öppnade skåpet för att ta fram en ny disktrasa å där inte låg några? Huh?! What to do now?
Till saken hör ju den oxå att jag hade ingen bil hemma så jag kunde inte åka å handla. Bilen var på vift ute med husvagnen som skulle besiktigas idag. Å GÅ till affären med en halv-sjuk Alex (hans vagn ligger i  bilen) å bautamage kommer inte på fråga! Jag hade ju hunnit kissa ner mej innan jag kommit ner för backen.

Jaja, städsuget kanske håller i sej tills imorgon? Ytterst tveksamt dock.


Bye!


Kommentarer
Postat av: camilla

Jag gillar att du är hemma på semester med dina knubbfingrar!

Du bloggar ju som aldrig förr ;)



Jag kikar gärna förbi och glor lite på fingrarna, magen, dig och Alex nån dag när ni blivit friska!



Puss!

2010-04-28 @ 16:43:59
Postat av: Bella

Lille brallen dåå...hoppas han blir frisk snart o du me från din förkylning!! Vill träffa er soon så hör av dig nu gamle vän!! :D

2010-04-28 @ 23:20:02
URL: http://www.bellan.bloggproffs.se
Postat av: MALIN

LÄNGTAR TILLS 7MAJ :D Vi ska ha det bäst!

2010-04-29 @ 15:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0