Härliga, underbara..

..SEMESTER!! (?) Dock har den inte hunnit bli så underbar som jag hade föreställt mej - än. Vaknade upp som ett kolli på söndagsmorgonen vrålförkyld. Naturligtvis. Kul att man kunde vara lycklig i 2 timmar åtminstone :S
Alex är oxå jätteförkyld å har i skrivande stund över 39 graders feber.
INTE som jag trodde att min hett efterlängtade semester skulle börja.
Enda plusset är väl att man slipper vabba – det är ju som sagt inte jättepopulärt på mitt jobb.

Menmen, nu är semestern iallafall äntligen här! :) Alla kalla fötter är borta! ;) Å när väl förkylningen släppt taget om mej å Alex så kommer det att bli helt obeskrivligt gött!
Ett tag trodde jag aldrig att dagen D skulle komma, men nu så! Hatten är numera ett minne blott! ;) Wihoo, life is good!

Lördagen, min sista dag, bjöd på övertid. Fick minsann börja kl 07,00 istället för 08,00. Men hey, sista dagen – who cares? Dessutom var cheferna out of town, så den bjöd jag på! Så jag upp i ottan för att packa en jävla massa kanelbullar (200 st) som var beställda.
Dagen flöt på ganska snabbt faktiskt; soligt väder = fruktansvärt mycket folk = klockan går fort.

Efter jobbet stressade jag vidare hemåt, bytte till kalaskläder å familjebilen å åkte på 2 års kalas, som egentligen började kl 15. Men eftersom fint folk kommer sent (och för att vi inte stängde på jobbet förrän 15.00) så entrade vi kalajset kl 16. Alldeles precis lagom till mat å fika :)
Frida är såååå bäst på fika! Så nu har jag fått för mej att jag vill lära mej att baka. UTAN att bara tillsätta pulver å vatten ;)

Under tiden som jag slet för brödfödan i lördags så var Fredrik hemma å tapetserade sovrummet. Han sköter sej ;) Så nu är det bara lite fix å don kvar innan allt är återställt här hemma.
Ska bara se när vi hinner med en sväng till Ikea oxå, måste ju köpa lite nytt bös till sovrummet :)

Igår var jag hos barnmorskan. Bebis ligger å kikar med huvudet mot utgången men är fortfarande rörlig. Min vikt står kvar på stadiga +7 kg (var ju uppe i 8 kg ett tag, men efter magsjukeattacken gick jag ner 1 kg). Har inte gått upp ett enda kilo på över 5 veckor nu. Riktigt skumt, med tanke på hur jag äter.
Med Alex gick jag ju inte upp nånting förrän efter v.30 men därefter 1 kg i veckan.
Jaja.
Dessutom fick jag en remiss till arbetsterapeuten. Ska dit å prova ut skenor som jag ska ha på händerna. Dom är så feta så dom domnar bort hela tiden. Obehagligt!


/Emma - free like a bird!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0