Pigg, kry..och äldre!

Som tur är försvinner (oftast) magsjuka lika fort som den kommit. MEN vilken pest å pina det är när den är här! Euuw!
Denna gång var det jag som drabbades. Alldeles precis lagom till mitt ”flick-kalas” insjuknade jag på onsdagen och tillfrisknade som tur var redan på torsdagen. Men för säkerhets skull drog jag tillbaks kalasplanerna på fredagen. Vill ju inte riskera att föra över denna hemska sjukdom.
Å inte för att det nånsin är kul att vara sjuk, men det är så jädra typiskt att vara sjuk på sin födelsedag. Särskilt för mej som fortfarande är löjligt förtjust i födelsedagar. Dessutom är det absolut ingen höjdarkombination magsjuka+höggravid.
Men efter att ha lapat (Ja, lapat! Jag fick dricka med tesked för att det inte skulle komma upp lika raskt igen) i mej vatten å vilat å vilat å vilat så var jag redo för jobb på lördagen iallafall. 

Trots min avstyrning av kalas, så kunde varken min kära syster med sina barn eller mina underbara föräldrar hålla sej helt borta från sin älskvärda syster/dotter på dennes födelsedag, så dom kom förbi en sväng ändå <3
Mycket uppskattat då jag inte riktigt är en tjej som tycker om ensamhet ;)

Syrran å barnen kom förbi en snabbis med blommor å paket. (Tack!) Å så fick de passat på att kika på Alex rum oxå. Där Max kläcker ur sej:

- Åhh, Alex vilken snygg matta.

Haha, sicken fashionabel unge ;)

Alex var nämligen hemma från dagis med mej på min födelsedag. Vägrar ju sitta hemma å uggla alldeles själv på min dag, dessutom var jag ju nästintill top notch igen. Bara dumt att gå tillbaks till jobbet för tidigt – särskilt med mitt yrke. Kan ju bli ett jädra ramaskri!
Mattias hade hyrt film åt oss, så vi kunde ligga å mysa å titta på Mamma Mu och kråkan och Lilla spöket Laban.

När vi vaknade på fredagsmorronen å jag berättade att det minsann var lilla mammsens födelsedag trodde han mej inte.

- Nähä. Inte idag.
- Jooo!
- Men var är alla presenter då?

Ja, han var ju inte direkt ensam över att fundera över detta ;)
Men som Mattias sa, den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge.

På eftermiddagen fick jag den finaste buketten med 30 papegojtulpaner å lite annat grönt jox i, som Mattias – believe it or not – hade komponerat ihop alldeles själv! (Whaaaat?!) Imponerad! Det slog nästan hans andra present, presentkort på 2000 kr på Mio.

Av mamma å pappa fick jag en prenumeration på AT – precis som jag önskat! Ska bli underbart att bli tvåbarnsmamma MEN ändå hålla mej uppdaterad med omvärlden med hjälp av lokaltidningen. Lovely ;)
Jag tänker mej långa, härliga frukostar med kaffekoppen i ena handen å tidningen i andra, Alex på dagis å en sött sovande bebis. Hoppas bara att bebis tänker likadant ;)

Födelsedagskvällen avslutades med årets första grillning; kött och potatisgratäng. Sweet! Jag var hungrig som en varg, efter att inte ha ätit nått på två dagar. Så det gjorde sej gott i kistan. Bebisen har nog trivts bland allt utrymme där inne, men not for long ;)

Nu har Alex åter igen ändrat sej ang bebisen. Antalet är numera EN. Puh! Men en pojk denna gång. Ingen lillebror, nej nej, utan det är en kille. Han förstår inte riktigt att det är samma sak :)
Dessutom tror han att bebisen ska komma ut ur naveln – å kan den vidgas 10 cm så gärna för mej ;)

Idag packade vi en väska med filt, mackor, kaffe å Alex å åkte (gå är numera uteslutet för min del, eftersom jag måste kissa efter varje 100 m) till Nolhaga.





Tittade på djuren å gick å lekte vid lekplatsen. Solen sken å allt var frid å fröjd :) Härliga vår!
På lekplatsen var det ”dagisträff”, Alex träffade både Alva, Alicia C å Alicia R å lekte med. Dom lekte att Alex jagade honom å skrek så som bara tjejer (å Alex) kan, men det förstod inte Alex utan lekte med i tron att någon verkligen jagade dom. Om Alex är blond? Ja, hur så? :)

Eftermiddagen tillbringades ute i Näverhult, där vi var bjudna på middag för att fira MEJ! Så kan det gå, om man är sjuk så man är tvungen att ställa in sitt kalas. Då fixar svärmor det istället. Underbart! ;) Hon som dessutom gör världens goaste mat! Mumma! Där befann sej även Alex gammelmorfar å gammelfarmor.
Så det blev kalas after all. Fick mer presentkort på Mio – love it. Kontanter, blomma å en sorts lykta fick jag med.

När vi kom hem grejade vi lite med husvagnen som Mattias och Alex tog hem igår. Kommande helg är jag ledig å då bjuds det på premiärtur med husvagnen. Vart vi ska då? Gissa! ;D





Trevlig afton!


Kommentarer
Postat av: Frida

Ullared? :P

2010-04-11 @ 21:05:43
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: Bella

Gissar som Frida att ni ska till Ullared..eller!!?? =)) hihihi

Å Mattias e ju för gullig me så mkt blommor o att han fixat iordning det själv..inte illa :D

Bra att du blivit frisk nu min kära vän!!

Ta hand om dig :)

2010-04-11 @ 21:58:36
URL: http://www.bellan.bloggproffs.se
Postat av: camilla

Hahahahaaa!! Alex i väskan är ju så jävla rolig!

Tur att vi ska ses snart!

Börjar få Emma-Alex-Magen-abstinens!

Puss!

2010-04-12 @ 13:21:19
Postat av: MALIN

Säg fasen INTE att ni ska till Ullared!! Hur många gånger till INNAN bebben kommer ska DU dit? 10gng..? ;)

Go bild där du har packat ner allt inklusive Alex i väskan inför stundande fika i gröngräset..=)

Du glömde juh av mitt paket = Dumle OCH twistpåse OCH tulpaner! :D

Puss o Kram

2010-04-12 @ 20:43:00
Postat av: camilla Johansson

Som ALLA andra gissar jag på Ullared ;)

2010-04-12 @ 20:54:32
URL: http://camilla.blogg.se/
Postat av: Bella

Jaaa glömde ju kommentera det bääästa, sötis Alex i väskan!!! Som Millan säger, så jävla rolig!!! hahahahahahaa plutte han då!! :D

2010-04-12 @ 23:33:09
URL: http://www.bellan.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0