Think twice!

My God! We’re living in a dump! Think twice innan Ni börjar renovera I'll just say!

Nu är andra projektet i full gång. Fredrik var här idag å påbörjade renovering av sovrum. Spackling å målning av tak å grejer.
Det är fullständigt kaotiskt här hemma! Som tur är sover man iförsej mycket bra i bäddsoffan i datarummet – tack gode Gud att vi köpte en ”dubbelsängssoffa” - men nu har jag ju ingenstans att kicka iväg Mattias till när han snarkar för mycket ;)
Men för att se det positiva i röran så är det ju faktiskt jädrigt mycket bättre att få ordning nu medan bebis håller sej på plats än att göra det senare.
Tanken var dock att fortsätta med vardagsrummet efter Alex rum, men vi insåg att det var mer praktiskt för alla familjemedlemmar om sovrummet var iordning först. Vi är inte (alltid) så dumma som vi ser ut ;)
Sedan blir det till att leta fram spjälsäng, skötbord å andra diverse bebisprylar igen.
Mattias suckade ljudligt häromdagen när han kom på att ”jaha, då blir det till att byta blöjor igen då(?)”.
Ööö…No comment.

Helgen har som vanligt gått i rykande fart, men varit superbra! Den tillbringades på Ullareds camping. Å jaa, jag hittade massor med bra-att-ha-saker – as always! :) Alex fick ännu en vårjacka ;), kepsar, linnen, shorts, pool, sommarleksaker å lite mer ”storebrors-presenter” som kan vara bra att ha på lager hemma. Med mera, med mera!
Å på Sko-Boo utanför Gekås hittade vi små foppatofflor, Spindelmannen-sandaler och Spindelmannen-skor till hans stora förtjusning.

Denna veckan (SISTA ARBETSVECKAN!!) började soft å skönt med min lediga måndag – dock får jag sota för det på lördag. Men nu är nu :)
Dagen började med att Alex stod bredvid mej på morgonen å viskade sött: ”Gomorron mamma. Heeej. Gomorron. Heeeeje. Det var längesen.” Betydligt mycket lättare att gå upp, när dagen börjar så bra.
Vi gjorde iordning oss, åt frukost (Mattias hade kommit hem å lämnat färska frallor till oss) å sedan åkte vi till mammas jobb, hämtade upp tanten å begav oss hem till henne. Väl framme lämnade jag av både modern å Alex å åkte tillbaks till stan. Mötte upp Mattias vid Måleribolaget å kikade ut sovrumstapeter. (Vilket kan vara bra att ha när sovrummet redan är ”nedplockat”). Vi har faktiskt försökt innan, men alltid haft nått hinder i vägen; Alex, hunger, trötthet eller varit allmänt omotiverade. Nu hittade vi iallafall en hyfsad fondvägg å andra tapeter att ha runtom. Dessutom fanns båda tapeterna på lager. Not badly peed.

Eftermiddagen tillbringades bland mina tjejor å ûbersöta hundbebisar! Supertrevligt! Dels för att valparna är såå förbannat söta å dels för att det var riktigt skoj att träffa my girlies igen! Fick en försenad födelsedagspresent - eftersom jag tvunget skulle bli sjuk när jag fyllde år - Presentkort på Mio. Åhh, det änna kliar i fingrarna tills jag ska få sätta sprätt på dom!

Helt otroligt och riktigt svårt att fatta, men dagen D är snart här - efter månaders väntan! Jihoo! 5 arbetsdagar kvar – måtte de gå fort! Sen måste jag nog ställa in mej på att vi faktiskt ska få bebis oxå, nu har jag bara haft nedräkning till 24 april = semester!
Men vilket kramkalas det kommer att bli; måste ju ta ett tårdrypande farväl av mina fina arbetskamrater! They will be missed! Kanske tillåmed Berra kan få sej en kram? ;)

Förra veckan fick jag min ”Grattis & Hejdå”-present av mina kollegor. Den bestod av sånt där bra schampoo, balsam å mousse från frisören. ”Proffsschampoo” som jag kallar det :) Å så ett presentkort på 450 kr på Sallys. Haha, såå klockrent! Blev alldeles rörd, det är verkligen jag i ett nötskal! They know me way too well!
Jädrar va här ska fikas ;)

Senaste nytt: Igår när jag traskade (vaggade?) omkring på Bauhaus i Gbg insåg jag tragiskt nog att jag blivit en riktig slum-morsa. Jag är iklädd mysbyxor wherever I am :/ Riktigt scary! Me and the mysbralls has become one liksom!
På Ullared bodde jag i mina mysbrallor hela helgen, men det är ju ändå lugnt – det är ju praktiskt taget standard där ;) Men nu har det som sagt spridit sej utanför hemmet (och campingplatser) oxå. Igår på Bauhaus, å idag var jag tex å kikade ut tapeter på Måleribolaget iförd mina ”black beuaty’s”. Det är bara jobbet som har klarat sej ifrån dom – so far! EN lördag har jag kommit dit i mysbyxor..
Till mitt försvar är det verkligen det enda som är bekvämt just nu. Mammabyxor ratar jag, obehagligare klädesplagg får man leta (länge!) efter! Dessutom är mammakläder verkligen inte vackra. Antingen är det stora, konstiga tunikor med flower power-tryck på eller så är dem, om möjligt, ännu värre.


Bye!


Kommentarer
Postat av: camilla

Du är iaf en hot mama i dina black beauties;)

Tack för idag underbara kvinna!

Ser framemot att få sola på din altan när du får "semester" :D

Puss <3

2010-04-19 @ 19:59:48
Postat av: MALIN

Love mysbyxor, love U 2 :D En skönhet klär i allt!!

En sida att rekomendera ang mys: Missbella.se fina,´mjuka OCH olika färger på mysis + ej så dyrt!



Love U

2010-04-19 @ 20:08:47
Postat av: Bella

Det gör inget att du blivit en riktig slum-morsa..we love you any way!! :) <3

Å det blir säkert såå fint när eran renovering hemma är klar...som sagt så e d ju i alla fall huvudsaken att the master bedroom blir klar så bebben kan sova där me =))

å tack för igår..måste ses mer nu när du går på din semester :D

2010-04-20 @ 15:18:03
URL: http://www.bellan.bloggproffs.se
Postat av: Jessika

Jättekul att träffas igår!! Jag längtar tills bebisen trillat ner från himlen och jag får komma å titta!! ;-)

2010-04-20 @ 21:19:22
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0