Min snutta är sjuk!

..feber, snorig å hosta. Lilla Bebis då!
Tänk att man kan va orolig över en förkylning? Men det är faktiskt lite läskigt när dom är så små. Det kan ju fort bli värre..

Pga att hon är under 3 månader ville läkarna på Borås barnmottagning titta på henne.
Så vi åkte dit igår kväll. Kom fram runt 21,30 å efter mycket väntan och en snabb undersökning åkte vi hemåt igen runt 00,30-tiden.
De trodde iallafall att det rörde sej om samma virusinfektion som Brallen har.
Vi ska se över hennes allmänstillstånd så att det inte blir sämre (hon är samma glada underbara lilla tjej fast att hon är sjukis). Å ge henne nässpray å febernedsättande. Så får vi hoppas att det snart går över!
Käraste syster kom förbi förut med Nellie-alvedon och näsdroppar. (Och en haklapp med Hello Kitty på ;) Nellie måste tro att den jädra katten förföljer henne :D )
Du är bäst, love ya big time!



          Sjukis


Så idag har jag å Nellie en hemma-dag alldeles själva. Alex är kvar ute hos farfar – Mattias ska hämta hem honom efter jobbet.
Gott med hemma-dagar ibland. Annars är jag (vi) alltid ute å flänger.
Veckan är ändå fullspäckad.

Imorrn ska jag först till tandläkarn, sen kommer prästen för dopsamtalet å på kvällen ska jag träffa finaste arbetskompisarna på Mangiamo, då vi ska ”fira” (?) att Amanda slutar på jobbet.
Onsdag ska jag klippa å slinga mej. Å på eftermiddagen ska även Alex friseras.
På torsdag skulle jag egentligen träffat Erika med lille Emil å Isabel med lilla Malva. Men jag sköt upp den dejten till nästa vecka istället. Även om Nellie säkert är frisk till på torsdag så vill jag ju inte riskera att hon smittar hennes bebiskompisar.
Dessutom kommer jag säkert ha fullt upp med de sista av dop-planerna då.


EMMA


Kommentarer
Postat av: Bella

Hoppas lilla sessan blir frisk nu så hon inte behöver va hostig å sjuk!! inte bra alls ju!!

<3

2010-08-23 @ 20:51:14
Postat av: camilla

Inte roligt att bebis är sjuk!

Hoppas hon mår bättre nu :)

2010-08-24 @ 11:55:10
Postat av: Erika

Söta Nellie!

skönt att hon mår bra nu!

Har Alex också varit dålig?



kram på er!

2010-08-25 @ 21:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0