Nellies dop!

Igår var det dags för lillans dop! Allt blev superlyckat å vi hade tillåmed vädret på vår sida, dvs det höll upp under tipspromenaden!

Å som nån klok människa sagt, så säjer en bild mer än 1000 ord, så här kommer flera miljoner ord ;)





Häftet vi hade istället för psalmböcker.


                   


                   


Först sjöng vi "När lillan kom till jorden" å sen var det dags för Jockes egenskrivna dikt:


Här står jag i skjorta och kavaj,
och ska nu berätta sagan om barnet som föddes den 30 maj.
Det började med att det tidigt en morgon ringde i min lur,
morsan var så uppspelt att hon lät som Afrikas vildaste djur.
- Sansa dig kvinna, vad har hänt?
- Din brorsdotter är född och dom har dig som gudfar godkänt.
I bakgrunden skrek farsan: Vi drar till Borås stad!
..eh, han var glad.
Vi mötte där Mattias som var sliten och trött,
man kunde tro att det var han som ungen på 3,1 kilo fött.
Jag tänkte för mig själv, varför allt detta ståhej?
Idag kan man väl t.o.m. köpa ungar på Ebay?!
Men det kom en dag då mina fördomar dog,
det var den dagen då Du åt mig första gången log.
Förstår inte ens idag att jag haft sån tur,
att det den 30 maj ringde i min lur.
Det är en ära att vara Dig så nära,
mer kan man inte begära.
Nu har barnen i familjen Lundstedt/Jellryd blivit två,
nä nu ska jag nog gå.


Efter den var det dags för lite Gud-prat å sen sjöng vi "Du är det finaste jag vet" å efter lite mer Gud-prat var det hög tid för farmor Christines egenskrivna dikt:


Nu har jag köpt en rosa pyjamas med mumintroll
Ny avdelning, nya intryck, ny koll
Förut köpte jag blå pyjamasar med bilar
Men nu Farmor genast till tjejavdelningen ilar

Lilla Nellie har kommit till oss
Hon kommer att bli bortskämd förstås
En liten tjej bland alla våra goa killar
Men det är ju nå´t vi alla gillar

Generationer kommer och generationer går
Gud, se till så alla våra nära och kära det bästa i livet får
Stå fast, ni vuxna, trots prövningar och test,
stötta Nellie och använd erfarenheten när den är som bäst

Om Alex blev en liten Emil, kanske Nellie blir en liten Skrålla,
Astrid kan vilken unge som helst förtrolla!
Vill lämna orden omtanke, humor och glädje från sagans värld
Till Nellie på livets långa härliga färd!


Å efter vi sjungt "Tryggare kan ingen vara" kunde vi (äntligen) lämna kyrkan. 
Då hade vi tipspromenad med frågor om Nellie, från kyrkan till församlingshemmet.
Vann gjorde förvånansvärt Mattias kusin som aldrig nånsin träffat Nellie, tvåa kom Lars (min fasters kille) som heller aldrig träffat Nellie å trea kom iallafall Hanna - som faktiskt HAR träffat Nellie ;)
Lurig utslagsfråga som många åkte dit på ;)

Sedan var det mat å fika (pannkakstårtor till barnen, "festfat" till the grownups å så tårtor) :


                   


                   


Paketöppning:


         


         


Nellie fick massa fina saker!
Armband (både guld och silver), halsband (både guld och silver), Bumbo-stol med tillhörande bord, sparbössa, böcker, Converse-skor, presentkort på Smultronstället, kläder, tallrikset, prinsessfotoram, pengar med mera med mera!!

Some of the guests:


                   



                   


                      


Dagen blev som sagt väldigt lyckad!!.. å TACK till alla som kom å ville dela dagen med vår lilla flicka!





//Em


Kommentarer
Postat av: camilla

Superfint dop! Superfin bebisflicka! Underbar familj <3

2010-08-29 @ 19:10:38
Postat av: Mackan

De märks Christine é Jellans morsa :P Christines dikt var bättre =) Hoppas ni hade en underbar dag, hälsningar mack från africa

2010-08-29 @ 19:31:12
Postat av: Katja

Gud vilken fin och speciell dikt!!!! Tråkigt att jag inte kunde komma:( skönt att dagen blev lyckad!!! Å hon e så söt lilla sessan!!!!

2010-08-29 @ 19:49:21
Postat av: Anonym

det var ett underbart fint dop.. helt otroligt vad snäll hon är, sa ju inte ett ljud på hela tiden! tack för att vi fick dela dagen med er :)!

2010-08-29 @ 23:17:35
Postat av: Emma

Tack för att vi fick komma på det fina dopet!

2010-08-30 @ 08:34:23
URL: http://metrobloggen.se/frasselina
Postat av: MALIN

Oh my God!!

Alex kicks ass!! :D

2010-08-31 @ 19:55:31
Postat av: Bella

Tack själv för ett väldigt fint dop me en väldigt snäll flicka under hela tiden!! :D

<3

2010-09-01 @ 14:33:32
Postat av: camilla Johansson

Finfina kort och dikter, hur coola dikter som helst, skoj med lite annorlunda!

2010-09-01 @ 19:06:26
URL: http://zamillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0