Insane!

-20 grader var det förut när jag lämnade Alex på dagis. Vansinne!
Segt att behöva pälsa på lilla Nellie lager på lager av kläder..tänkte först lämnat henne hemma sovandes medan jag åkte å lämnade Alex.. Haha! (kan nästan se mej era förskräckta miner framför mej ”Say whaaaat?!”)! Näää då, såklart inte!
Skämt åsido, men tanken slog mej dock väldigt mååånga gånger att låta Alex vara hemma denna veckan oxå. Men jag tror varken han eller jag skulle stå ut :S
Han har ju det mycket roligare på dagis å dom går ju inte heller ut å leker, i denna kyla! Så efter att ha skrapat både in- såväl som utsida av bilen (den har ju bara stått en hel vecka!), for jag sladdandes iväg å lämnade honom, å sen raka vägen hem till min brasa igen.

Gårdagen, Nellies 6 månaders dag, fortsattes att firas med buller å bång. Typ.
Nellie var dock inte bjuden ;) Haha! Hon sov medans jag å Alex ”halvårsfödelsedagsfikade”.
Helt å hållet min kloka sons idé.. å jag var ju inte direkt otacksam när det gällde kaffe å fika ;) Jag har uppfostrat honom bra! ;)
Senare på eftermiddagen kom han dessutom med den briljanta idéen att äta McDonalds-mat som fortsatt ”Nellie-firande”. Nån måtta får det ju faktiskt vara – men inte just ;)..
…så Mattias köpte med sej McD-mat hem från jobbet. Nellie lyckades dock sova sej igenom det ”firandet” oxå :) Sleeping beauty!

Igår vid läggdags sa Alex till Mattias:
- Pappa, vet du vad jag vill att vi ska göra, du, jag å Nellie. Som vi aldrig har gjort förut.
(Jag är tydligen bortglömd, trots att jag gick med på både fika å McDonalds)
- Nä?
- Jag vill flyga drake, åka tåg, gå till banken och tälta med dej, pappa.
(Mormors å Alex tältning från i somras räknas tydligen inte?)

Hmm..3 av 4 alternativen kan jag förstå mej på att en liten 3 åring vill göra med sin pappa å lillasyster. Men att gå till banken?
Kanske borde se över uppfostran, trots allt? ;)

Resten av min vecka ser ut såhär:
Torsdag: Dagisdags för Alex. På eftermiddagen kommer Jessika, Patrik å Alwin hit. Vi ska planera en Danmarksresa.
Fredag: Dagisdags för Alex. Fika med mina fina jobbarkompisar. ”Hejdå-fika” för Shkendije typ.
Lördag: Andra-adventsfika för föräldragruppen hemma hos oss. MASSA barn ;) Vi förökar oss som aldrig förr!
Å på kvällen är det dags för Jessikas 25 års fest! Jiihoo! Dock nyktert – mindre jiihoo kan tyckas. Men jag (har lärt mej att) kan ha roligt utan alkohol. (Ta vara på den kommentaren, för den lär ni aldrig höra igen) ;)
Söndag: Åka till Allum med la familia. Mattias frågade mej igår om vi skulle åka till Allum ihelgen. ”Jag tänkte vi kan göra nått som du tycker är kul. Tänkte att du ville det
Naaaw! Helt rätt tänkt! ;)


Auf wiedersehen!


Kommentarer
Postat av: MALIN

Din karl är allt hyvens :)

Alex kanske vet att man hämtar pengar på banken? Så han kan köpa ett tält, en drake o dyligt (Nog lik sin mor där..) ;)

Kallt like hell!!

Puss ses ikväll..

2010-12-01 @ 09:50:30
Postat av: emma

haha.. din son e ju ba för go :)

Så härliga kommentarer!!



Tack, ja jul jul:)

m Melvin fylle ju den 21.. lagom bra tajmning.. har man svårt för julklappar så ska man hitta födelsedagspresent me:) inte lätt..

2010-12-01 @ 10:20:00
URL: http://sylvenemma.blogg.se/
Postat av: lovisa

usch vad kallt :/

2010-12-01 @ 10:37:15
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: HAHA absolut:D shoppingberoendet tas nog hand om tjejerna:P

2010-12-01 @ 11:06:08
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0