Kära "fjortisbok"

Har ju glömt att skriva om min upptäckt på vinden! Men don't worry, here it comes:

I samband med att julsakerna kom ner från vinden, kom oxå en annan låda ner, en ”Emma-låda”. Stuff from my past.
Tanken var att hitta lite roliga, gamla leksaker till barnen – som jag haft när jag var liten. (Nostalgi!)
Det lyckades! Nellie fick tag i några skallror, lite klossar å andra bebisleksaker. Alex blev överlycklig när han fann en traktor med kärra å tillhörande bondgårdsdjur.
Vad jag däremot inte räknat med var att mina gamla dagböcker fanns i samma låda. Hahaha!
Eller så hade jag förträngt det. Mest troligt kanske.

Jag å Mattias blev som uppslukade av ”böckerna” (och min gamla filofax – the Bible – inte att förglömma!). Vi skrattade så vi grät!
Herregud, finner inga ord! Det låter verkligen som en parodi på en fjortis liv när man läser.
Shit asså, tragiskt – men tyvärr sant!

De första dagböckerna var helt oskyldiga. Dom påbörjades år 1991 då jag var 7 år gammal – och ännu oförstörd ;) Tex:

16 maj 1991
(Jag 7 år)
Fålåt, fålåt. Jag skrev så för att jag har inte skrivit på länge. Hejdå dagbok E,L

(E, L är mina initialer och så avslutade jag vackert (?) varje dagboksinlägg, haha)

Dagboksinläggen blev betydligt ”värre” ju äldre jag blev. Fast nån måtta får det faktiskt va, dom skriver jag inte här – då ni med all säkerhet kommer ha en helt annan syn på mej efteråt. Hahaha!
Däremot finns det bevis på min systerkärlek redan då. Omtänksam som få:

18 januari 1999
…För ungefär 10 minuter sen kom Malin hem. Hon hade vart med Katja. Och jag var jätteorolig över att det hade hänt nåt. För hon brukar alltid komma hem rätt tidigt, typ åtta. Max nio. Men idag kom hon inte förrän fem i tio! Och jag tänkte såhär: ”Om hon inte har kommit kl 10 så ringer jag till Katja”.
Men som tur var så kom hon ju fem i tio. 

Hahaha! Jag är la för go’ ;) Till saken hör den att syrran faktiskt var 18 år (jag 15)!
En annan grej man får läsa om är hur mån (?) jag är om familjelivet då…Hrmm..harkel, host..:

22 maj 1999
(Jag hemsk, upprorisk, 15åring)
Just nu är jag förbannad på min morsa..Jag skulle vara med Elli sen och då sa morsan att jag skulle stanna hemma med ”familjen”. Vad fan har jag gjort henne? Jag får la göra vad jag vill eller? Eller ja, kanske inte allting, men hon kan väl inte säja åt mej att stanna hemma?! Jag har ju inte gjort nåt!!! Jag vill inte sitta hemma och tråka!!

Mattias har nog rätt! Han säjer alltid att han har gjort mej till en bättre människa ;)
Stackars mammsen! Nåväl, nu är jag ju top notch iallafall ;)

Nä, nu får jag förbereda oss (med massor av kläder) för att åka å hämta hem Brallen!


Kommentarer
Postat av: Frida

HAHAHA!! Jag kommer faktiskt ihåg att du skrev dagbok när vi umgicks för 10 år sen.. haha, alltid varje gång innan vi somnade om man sov över. :D

2010-12-01 @ 14:50:24
URL: http://fridafallenius.wordpress.com
Postat av: camilla

HAHAHAHAA!!! Jag kräver ett inlägg om dagen från dina gamla dagböcker fram till jul!! :D

2010-12-01 @ 16:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0