Katastrofal gårdag

Gårdagen var katastrofal! Hade migränattack from hell!
Ett tag trodde jag på allvar att jag skulle stryka med! ;)
Å att ha denna helveteshuvudvärken med två ungar hemma dessutom. Jisses!
Att jag överhuvudtaget klarade mej igenom denna oerhörda prövning är för mej ett mysterium. Men here I am, livs levande!

Nellie tycktes känna av mitt mående igår å slocknade vid 13-tiden å vaknade inte förrän kl 16 (!) igen. Å Alex lekte först med sina Handy Manny-verktyg som gårdagens lucka i kalendern innehöll (jag orkade inte vänta till julafton) å sedan tittade han fromt på Nicke Nyfiken, medan jag låg fullkomligt däckad i sovrummet.
Usch! Jag var verkligen som ett kolli! Det var längesen jag mådde såå fruktansvärt dåligt!
Föder mycket hellre barn over and over again! Det är jag ju som gjord för ;)

Hemska, hemska migrän! Under mina två graviditeter har den lyckligtvis hållit sej borta. Någorlunda iallafall. Minns tidigt ibörjan av Alex-graviditeten att jag fick ett anfall. Riktigt hemskt, då Alvedon (som praktiskt taget är det enda man kan ta när man är gravid) hjälper ju ingenting. Nada. Zip. Zero.

Alex tyckte jättesynd om mej igår å när han kröp upp jämte mej i sängen när han skulle säja godnatt, berättade han varför jag hade ont i huvudet:
- Mamma, vet du varför du har ont i huvudet? Det är bara för att, kommer du ihåg när getingen slog dej i ögat? Då slog han dej jättehårt i huvudet oxå. Det är därför.

Han har fortfarande inte förstått att geting-drömmen bara var en dröm. Sötis!

Imorrn är det dags för mina pantertanter att göra ett besök på Ryttaråsen. Trevligt..både för min del å för Alex. He loves them! ...me too ;)

Nu får jag nog sätta fart, tänkte ta en sväng till modern.
Mattias ringde förut å frågade hur jag mådde idag och om han kunde stanna kvar på jobbet en stund i eftermiddag för att hjälpa min far med att sätta på nya däck.
Så följer Mattias med pappa hem sedan. Kanoners! :)


/Ems

Kommentarer
Postat av: Camilla das PanterTant

Stackare!

Skönt att du mår bra nu igen iaf! :)

Se till att hålla skallebanken borta imånn, för imånn är det dejtingtime!

Puss <3

2010-12-07 @ 15:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0