Nu är det snart dags igen..

..att barn(bebis)säkra hemmet. Man glömmer lätt (fort) hur det var när Alex var liten bebis, men Nellie börjar göra mej påmind nu ;)
Kom på henne förut i vardagsrummet  - i gåstolen – i full färd med att dra ner duken från vardagsrumsbordet. Med diverse tillbehör, så som ljusstake, blomma etc.
Jag fick göra ett stunttrick å slänga mej fram. Å jag lyckades faktiskt rädda både henne och sakerna från att ramla i golvet (och i huvudet på Nellie) och gå sönder. Puh! Det var dagens bedrift ;)
Gåstolen är fantastisk!..för barnen – värre för oss föräldrar som står handfallna över hur mycket dom faktiskt lyckas från den låga stolen.

När Alex var liten var han helt tokig i vår stora växt vi har i vardagsrummet, den sprang han fort fram till å gnagde i sej både blomblad å blomjord :/
Även om han så var ute å marcherade i hallen med gåstolen å fick syn på blomman i dörröppningen, tog han sats å hoppade han över tröskeln å flög fram över golvet i stolen fram till blomman.
Likt Ferdinand, faktiskt! ;)

Ska bli intressant att se vad Nellie kommer att göra för bus framöver. Storebrorsan lär nog hjälpa henne på traven oxå, skulle jag tro!

Nu har Nellie börjat åla oxå, sakta men säkert går det..bakåt, visserligen! :)
Men vem vet va den blöjtäckta baken kan åstadkomma! Säkerligen orsaka stor skada om hon backar in i högtalare, tv-bänk å annat dylikt hinder på vägen. Det gäller att hålla båda ögonen öppna på henne nu. Nu tar mammaledigheten slut å det riktiga arbetet börjar ta vid ;)

Nellie har sovit i snart 2 timmar å jag har passat på att plocka å dona inför "Jessika-Patrik-Alwin-besöket" senare idag. Å nu har jag läst gamla blogginlägg från mej själv, (ego) tex från när Nellie låg i magen.


/E


Kommentarer
Postat av: Linn

Hej! Gud vad roligt med en ny läsare!! = )

Jag köpte blomkrukorna på ett ställe här i Eskilstuna som heter "växtriket"! Vart bor du?

De fanns även med en liten tjej som motiv! Jättesöta!!

Tack så mycket! Dina barn är jättefina!!

2010-12-02 @ 18:21:57
URL: http://enstoltmamma.blogspot.com
Postat av: Linn

Okej! Ja det blir dyra krukor om du ska åka hit för dom! Hihi! = ) Säg till om du vill att jag ska skicka ner dom! = )

2010-12-02 @ 22:59:38
URL: http://enstoltmamma.blogspot.com
Postat av: camilla

Lilla blöjfian! Hon är söt! :)

När jag slutat snora vill jag träffa alla barnen!

Puss!

2010-12-05 @ 13:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0