Say "Ma-ma"

Vår helg har varit fantastisk (som vanligt)! :)
I fredags var det mys framför Idol. Alex var givetvis oxå med å skuttade å dansade till Idol. Det är han alltid. Fredagsmys är mysigare än lördagsmys – det tycker nog både han och vi. Å han är för jädra söt, när han sätter igång med sitt ”räjvande”.

lördagsförmiddagen hade vi adventsfika för (Alex) föräldragruppen (både mammor, pappor, barn å bebisar). Det var jättetrevligt – som alltid när vi ses!
Å det är riktigt kul att vi fortfarande får till våra träffar, det är ju trots allt 3½ år sedan vi fick våra (första) småttingar. Men vi blir bara fler å fler ;)
Nellie är det senaste tillskottet i ligan… men det dröjer nog inte länge förrän hon inte är yngst längre ;)

Vi hade dessutom en liten julklappsutdelning barnen emellan. Vi lade klapparna i en säck, å sedan fick barnen ”dra” en julklapp var – "pedagog-Frida" kom fram till bokstavsordnings-lösningen, så Alex var nog mäkta nöjd med sitt namn ;)
Först att dra blev han minsann å fick ett Spöket Laban-memory.
Lilleman blev jättenöjd - nästan för nöjd, då han prompt ville att de andra barnen skulle gå hem så han kunde få spela :)

På kvällen hade bästa Jessika 25 års fest! Först hade hon bokat poolhuset å sedan hade hon (harkel…Patrik..host) fixat god mat!
Jag åkte dock hem en snabbis vid 20-tiden å matade mitt barn. När jag klev in genom dörren hemma kom Nellie glatt springandes till mej i gåstolen å fick fram: ”Ma-ma”..Tätt följt av "Brrr"...å "Baaa".
Åh! Det var så att mitt mammahjärta smälte lite – även om jag naturligtvis vet innebörden av ”ma-ma” (att det inte betyder någonting – för henne!) Hon vet inte vad hon ”säjer”.
Men för mej betyder det massor! Även efteråt när hon började mumla ”Brrr” å ”Baaaaba” å spottade å fräste å hade sej – blev jag nästan tårögd. Min lilla flicka börjar tala ”gogogaga-språket” :D

Anyway, jag hade ”super-mega-feta-jättekul” ;) Tack fina, fina Jessika för allt! <3

Idag har vi spenderat tid (och pengar) på Allum! Lite julklappar fick vi köpt å karln min fick nästintill en helt ny garderob. Massa fina kläder!

Imorrn är ny vecka å nya tag (med Nellie, som helst plötsligt slutat äta vanlig mat? Mamma är visserligen bäst, I know – men till nån måtta?!)


/Ems


Kommentarer
Postat av: camilla

Ma-ma!! Tack för skjutsen igår! :)

Hoppas vi hinner ses i veckan! :)

2010-12-05 @ 19:42:16
Postat av: Bella

Å va underbart att få höra henne säga ma-ma även om hon kanske inte fattar vad hon säger!! =)

Hörs snart om en liten träff!

2010-12-05 @ 19:51:30
Postat av: Erika

Underbar läsning som vanligt!

Så kul när de börjar försöka prata..

Emil har också lyckats säga ma-ma o pa-pa.. fast som du säger fattar han nog inte heller att han säger "rätt".

2010-12-05 @ 20:44:20
Postat av: Frida

Jasså- Nellie inte yngst länge till...ska Åsa ha en tredje...eller Jenny...eller är det kanske ni som ska ha till en snabbis? ;-)

2010-12-06 @ 19:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0