Är tydligen lite låg..

Idag hände det!! Dagen jag fasat! Knappen i min jobbväst sprätte iväg all världens väg, men jag satte efter lika fort å hittade den minsann. Dock tänker jag inte sy fast den igen, det kan gott min efterträdare göra ;)
Jag rotade istället fram en "ny" het röd väst i jobbskåpet, strl 38/40 denna gång. Så nu tumlar den omkring i tvättmaskinen redo för att användas imorrn. Den luktade lite unket efter att Amanda hade lånat den i måndags när hon glömt sina jobbkläder hemma - eller oxå efter att ha legat i typ 3 år inknödd i en plastpåse i skåpet å väntat på att jag ska bli gravid igen. You choose! ;)

I eftermiddags var vi allihopa i familjen iväg å skulle lyssna på bebisen! Mys!
Fast först fick jag lämna iväg massa blod från min arm vilket inte var sådär jättemysigt. Mitt blodvärde är tydligen väldigt lågt å blodtrycket likaså, så jag måste tebax om 3 veckor för nya tester. Uscha!
Det förklarar ju iallafall mina yrselattacker - för att se det från den positiva sidan.

Sedan bar det iväg till Elisabeths rum. Väl förberedda var vi med 2 stycken pussel för att sysselsätta Alex. Skulle ju vara kul om man faktiskt hörde hjärtljuden oxå, å inte bara en massa Alex-tjat ;)
När Elisabeth tog fram "högtalargrejen" till magen för att lyssna på hjärtljuden blev Alex ögon stora som tefat. Spännande! Å bebisen blev alldeles vild å sparkade å grejade. Alex ropade glatt: "Bebisen hoppar! Bebisen hoppar!" 
Jag, för min del, tycker fortfarande att hjärtljuden mest låter som ett tåg.
Tuff, tuff, tuff, tuff...
148 hjärtslag i minuten tickades på iaf! <3


//E

Kommentarer
Postat av: Frida

så mysigt!!!

2010-01-28 @ 19:27:34
URL: http://fridz.blogg.se/
Postat av: camilla

Mysigt med en hoppande bebis! :)

Hoppas värdena bättrar på sig så du slipper yra omkring :)

Puss!

2010-01-28 @ 19:29:10
Postat av: MALIN(Guess Who? *SMACK*)

Gosse bebisen! Vill att den ska komma ut nu så jag kan lämna bort mina barn o vara moster heltid på kvällarna ;) PUSS på magen!

2010-01-28 @ 19:42:58
Postat av: Elli

Lovely!!!!!

underbart gosigt ju...

Måste bara få träffa er snart...är ju en evighet sedan...vill se tjocka magen som spräcker kläder :-)

Kram på dig

2010-01-28 @ 19:48:41
Postat av: Bella

Bästa idag asså..hahahaha

att du lyckas med det oxå!! =)) men förvånar mig lite att du inte bytt storlek tidigare på jobbkläderna.



Gosse då o höra hjärtljuden!!! plutte då!! :)

Ta hand om dig o hoppas värdena blir till d normala igen nu snaart!! :)

2010-01-28 @ 21:15:46
URL: http://www.bellan.bloggproffs.se
Postat av: Hanna

Låter väldigt mysigt dedär ju!

Hur mycke har magen växt sen vi sågs sist egentligen? Ha de underbart, puss

2010-01-28 @ 23:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0