Gott nytt år!

..såhär i efterskott! Hoppas 2010 blir ett kanoners år!
Det vet jag alldeles säkert att det blir, det är ju först å främst bebisens födelseår å därmed blir jag (mamma)LEDIG from work. Wihoo! Dessutom ska Mattias ha riktig semester i år, så husvagnen lär rulla många mil – förutsatt att bebis inte får för sej att få kolik ;)

Min nyår.
På nyårsafton infann jag mej först på arbetet mellan 7-14,30, medan kvällen tillbringades i myskläder hemma hos mor och far. Bland dom absolut bästa nyårar jag haft! Såå jädra skönt att bara kunna slappa på nyår liksom! Annars är det alltid det där ståhejet när man ska klura ut vad man ska göra, för att det är ju faktiskt nyår!! Hysteriskt det där!

Jag anser att, lika rätt som Ipren-reklamen har i att ”bli gravid, så slipper du mensvärken” (tycker att den reklamen är oerhört roande faktiskt), lika väl borde Systembolaget göra en reklam liknande ”bli gravid, så slipper du (bak)fyllan”. Super ju! Inte ofta annars som man vaknar upp den 1 januari å mår toppen ;) Ett hett tips till nästa nyår, folks! ;)

Hos mor och far serverades det massor med god mat (och jag behövde inte göra ett dyft), godis, chips i mängder. Sedan halvsov jag i soffan framför tv:n resten av kvällen. Somnade visst till vid 22-tiden men vaknade till liv vid 23,30. Perfekt! ;) (Varför gör man inte det till en vana? Man slipper all väntan till 12-slaget, då man äntligen kan gå å lägga sej ;) )

Då gick vi iallafall ut å tittade lite på raketer (vilket Alex fann högst facinerande) å sedan fick farsloken å Mattias för sej att åka snowracer å pulka i kapp nedför deras isbacke. Hujeda mej!
Ronja (mammas å pappas hund) sprang naturligtvis i vägen å det hela resulterade (självklart) i en krock mellan pappa å Mattias nedanför backen. Å där låg de mitt i svarta natten, i snön bland pulkorna å småfnittrade som små flickor innan jag fick sagt till att nu går vi in. Kunde ju inte lämna dom utan tillsyn, då vet ingen vad som hade hänt.


                                                                  


Denna vecka har Alex vart ledig från dagis oxå… jag börjar mer å mer inse hur otroligt bra dagis verkligen är. Alex har vart hemma sen 23:e december nu å trotset bara väller i honom. Å vårt tålamod håller på att ta slut. My God! Mattias har haft nöjet att ha honom på jobbet några dagar, något Alex däremot ÄLSKAR! Han blir överlycklig när han får ”jobba” (som han själv säjer). Då springer han snabbt till garderoben å sliter fram sina ”jobbarbyxor” (likadana som pappa har naturligtvis) å säjer stolt medan han tråcklar på sej sina byxor: ”Nu ska jag åka å jobba, mamma. Hejdå!”

Samtidigt oroar jag mej för när Alex åter börjar dagis igen, den 12 januari, för han har (på nått mycket underligt sätt) lärt sej massa nya fraser och ord under sin ”julsemester”. Fraser och ord som inte är så kul att han talar högt om.

- "Kärring”. (Som även kan utvecklas till ”Klant-kärring”.)
- "Mamma är full. Pappa är full…Alex är full”. (Que liksom?!)
- "My God! Jag blir trött på dej!!”
- ”Jädrar”. 
- ”Fasen”.

Å dessa är ändå inte värst ;)
Men på tal om ”fasen”, det var faktiskt lite roligt dagen innan julafton när vi skulle åka till mamma å pappa, tittade Mattias efter om granen behövde vatten. Alex var som vanligt hack i häl på sin storfavorit - pappa. Mycket riktigt, granen behövde vatten konstaterade Mattas. Då utbrast Alex:

- "Va? Fasen, va den dricker då!"

Ett under om inte dagis kopplar in socialtjänsten om han går runt å pratar såhär. :S

Nu blir det lite shopping på Maxi. Har bjudit in föräldagruppen på fika imorgon förmiddag å nått måste jag väl bju på ;) Är nämligen ledig pga att dagis har planeringsdag å är stängt. Underbart!
Sen blir det jobb fredag innan jag är åter är ledig lör-mån.


//E


Kommentarer
Postat av: camilla

Va fasen vad du bloggar då ;)

Underbart! Jag älskar när du bloggar vackra tjocka kvinna :D

2010 kommer bli ett superår!

Puss! <3

2010-01-06 @ 15:41:31
Postat av: Bella

Hahahahahahaaaa men lilla sööta o roliga Alex då!! hahaa... :D jaa undra nu hur det går när han kommer tillbaka till förskolan hihihi =))

2010-01-06 @ 17:54:02
URL: http://bellan.bloggproffs.se
Postat av: Lina

Håller med dig om Systembolaget ;)

2010-01-06 @ 20:36:14
URL: http://dadevil.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tur att han e söt alex :P

Ses imorgon.. Puss

2010-01-07 @ 00:43:20
Postat av: MALIN( Da sister)

Om du nu är så ledig jämt o ständigt, så tycker jag allt att vi ska ordna en date mellan oss, barnen och pulka i helgen. OM du nu inte redan har bokat in någon där ;) Kusinerna saknar sin kusin och jag saknar magen (och dig såklart) Kanske kan man känna lite fladder ;)

Påtala om reklamen för Ipren: Så sa jag till Mattias: "Kanske ska man pröva på att bli gravid igen? Mensvärken är inte nådig efter 2 barnuppehåll..=/" Men han var inte på samma linje. =(

Värken i pappas rygg berodde HELT på att Tiis präja han av backen, inte för att han hade lite innanför västen ;)

Kram

2010-01-07 @ 09:21:53
Postat av: camilla J

Skrattar högt av vad eran pöjk lärt sig under sin ledighet ;-)

2010-01-10 @ 07:28:12
URL: http://camilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0