Livet är slut..

..”vill inte leva såhär. Du var mitt allt, du var hela min värld”..
Jag måste nog se över mitt musikval i bilen, då Alex sa till mej häromdan: ”Mamma, jag ska pissa på din grat” (=grav). Woops! Låten handlar nämligen om en kille som är arg å lessen för att hans tjej gjort slut pga otrohet. Å på ett ställe sjunger han ”Jag hatar dej slyna, jag ska pissa på din grav tillsammans med min nya” HAHA!
Skyller helt å hållet på Jocke som på nått sätt smugit in en cdskiva i vår bil, med blandad musik. Varav en ”neger-hiphoplåt” (Mattias ordval) där dom sjunger så. Annars är det inte riktigt min kind of stile ;)

Igår skjutsade jag först ut min son till sin mormor så att jag i lugn å ro kunde äta frukost på jobbet med Anna å Marie. För att sedan åka vidare till NärRehab, för att mina tummar inte är bra. Har jätteont å ibland "låser sej" tummarna så att jag tappar allt jag har i händerna. Nicht gut! Tänkte att jag skulle få hjälp med dom innan jag tappar nått barn i backen :S

Sagt å gjort..tumproblemen hade nått tjusigt läkarord, vilket på vanlig svenska var detsamma som typ överansträngning av nån viss nerv å grejs. (Mattias tyckte att det var väldigt roligt med kombinationen ”Emma + överansträngning”. Huh?!)

Anyway, nu åkte jag på att använda några andra jädra skenor, i minst (!) 6 veckor, 24 timmar/dygnet. Hujeda mej! Dessutom är dom, om möjligt, ännu jobbigare/klumpigare än dom jag hade under graviditeten. Plus att ta hand om en liten bebis med dom på är ju stört omöjligt.
Sjukgymnasten sa faktiskt att om det verkligen inte funkar så skulle jag ringa henne, så att jag skulle få byta till några andra skenor. HOPPAS dom är bättre!

Idag har fröken Ulla från jobbet vart här på besök! Me like! Hon hade med sej fika (screw fat camp!) å presenter till barnen. Sötaste Ulla!

På lördag åker vi på semester! Först bär det av till Lidköping, därefter är planen Askersund, Vingåker (med dess stora märkesklädesoutlet) å Stockholm city. Shopping, oh yes! ;)
Sedan lever vi i nuet ;)

Svärmor tyckte att jag kunde skriva resedagbok så att hon kunde följa vår tripp. Men jag känner mej lite geeky om jag gör en resedagbok a la ”Runt om i Sverige”, MEN jag kan ju alltid förvandla bloggen till resedagbok under vårt äventyr ;) 


Auf wiedersehen!!


Kommentarer
Postat av: Bella

Hahahaa

Vilken musik du lyssnar på i bilen när dina barn kan höra! haha

Lycka till me skenorna

2010-07-07 @ 17:16:16
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: camilla

Tacka vet jag Emil och griseknoen! :)

"Pappa e full... mamma e full.. Alex e full.. ;)

2010-07-07 @ 23:27:45
Postat av: Da semester sista!

Va är det för låt val?! Får nog komma hem och lära han lite bra musik från moster. Lite mer barnvänligt! Max favvosång just nu är; när farfar Bertil viftar på sin svans : dansmannen Bertil svänger i en dans av Rolandz. Kanske bättre text iallafall ;) längtar efter er!

2010-07-08 @ 20:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0