En kvinnas list

Seriöst, vad är det med karlar å bilar egentligen? I fredags kom Mattias hem å bad mej följa med på en provtur i (ännu) en ny bil. En Volvo v70, 2008 års modell. Say whaaaat?! Black beuaty (v50:n) har vi ju bara haft sen oktober!?! Anyway, from som jag är, följde jag givetvis med. Sparkade tillåmed (ja, seriöst!) på däcken å muttrade något för mej själv – precis som män gör. Min plan med själva åkturen var dock inte att bli lika entusiastisk som Mattias, utan jag följde enbart med för att hitta småfel. Jag är helt betuttad i min v50!
Jag insåg dock ganska snabbt, att det är svårt att hitta fel på en 2 år gammal bil, som endast gått 3000 mil. Men lyckades iallafall hitta ett stenskott i framrutan. Haha!

Mattias har tydligen helt plötsligt fått för sej att v50:n kommer att vara för liten när bebis kommer. Hello?! Det frågade jag ju ändå honom om hundratals gånger innan vi köpte den i oktober (när jag VAR gravid) om den skulle vara. Nejnejnej, var svaret jag fick då. Han hade tillåmed mätt å grejat, för att försäkra sej om att barnvagnen fick plats i bagagen. Å det får den.
Så vad är då problemet? Jo, han tror att HAN inte får plats att köra med en liten barnstol bakom sej. Typ som att han har växt så mycket sen oktober då eller? I doubt it.
Jag tycker att vi åtminstone kan vänta å se. Jag föreslog tillåmed att då får väl jag köra hela tiden, så kan han sitta bredvid å bli alkis på heltid. Tydligen så var det erbjudandet lockande, för han verkade mer medgörlig efter det samtalet iallafall.
En kvinnas list ;)

Efter denna provtur åkte Mattias snällt tebax till jobbet å jag kunde återgå till mitt väntande. Syrran å jag skulle ju ha systerdag!
Efter att ha läst mitt senaste blogginlägg (om att jag egentligen inte visste vad jag skulle göra på Allum) verkade syrran oxå få kalla fötter. Hon ringde direkt när hon slutat jobba, å sa att vi kanske kunde gå till stan istället. Men när hon parkerade värstingen (Kangoon) här utanför hade hon uppenbarligen blåst liv i de kalla fötterna, för Allum blev det ändå. Som tur var, faktiskt! Shoppade en hel del.

På vägen ner stannade vi till på leksaksoutleten i Floda. Köpte två fotbollsmål till Alex. Smart drag av mej, då både sonen å karln blir sysselsatta. Mattias gnäller hela tiden om att han vill röra på sej mer. Så, vassego! ;) Köpte vattenspridare till Alex osså, så där kan dom ju få rört på sej ännu mer. Nu gäller det bara att sommarn infinner sej snart oxå! Dessutom köpte jag födelsedagspresent till Alvin som vi ska till på barnkalas ihelgen.

Anyway, på Allum hittade jag en ruskigt ful mammaklänning i sånt där studsigt skönt material ni vet, som jag kan lunka omkring i hemma. Å så blev det massor (som vanligt) till Alex, tröjor, linnen, t-shirts, shorts mm. En liten födelsedagspresent till Maxen oxå.  
Blev såå grymt sugen på att shoppa massvis med fina kläder! Det finns ju mängder för er normalstora! Syrran köpte tex skitsnygga leggings på Vero Moda (min favoritaffär, då jag fortfarande var i den sizen att jag kunde köpa kläder). Vill ha, vill ha, vill ha!
But one day, I will come back into my size too!

Kvällen avnjöts sedan på Musses. Mucho bravo! Sjukt gott, dock var det satans mycket folk där å syrran min har en tendens till att tjuvlyssna på andra – kom jag till insikt till i fredags. Men jag var ruskigt trött å allmänt gravid (med allt vad det innebär, ex nästäppa, trötthet, svullenhet etc) så det gör inget att hon inte lyssnade på vad jag hade att säja ;P

Åh sicken helg det har vart! En riktig ”hinna-med-grejer-helg”. Mattias har gjort ett ryck med uterummet. Å jag har bland annat hunnit med att packa BB-väskan, Alex-väska (till hans ”vänta-på-att-bli-storebror-övernattningar”) å satt ihop + bäddat spjälsängen. Mattias satte även ihop skötbyrån, så jag har tvättat å vikt bebiskläder. Naaaw! :)

Och jag har röjt ur datagarderoben – fan va mycket den rymde! Synd bara att vi inte var smarta nog att köpa en bokhylla sist vi var på Ikea. Så nu får det bli ännu en shoppingtur ner till Götet – snarast möjligt. Oh no! ;)

Datagarderobsutröjningen gav ju dessvärre massa merjobb; hitta plats till allt som låg där inne (allt kommer inte att få plats i vår kommande bokhylla), bokhylleköp, fixa iordning massa ”viktiga papper” mm. För att inte tala om alla jädra fotoalbum som ligger halvklara å helt i oordning.

Nu ska jag minsann avnjuta Marabous senaste tillskott, Polka, å se om den är nått att ha. Köpte naturligtvis Schweizernöt oxå – som backup ifall Polkan inte skulle vara god.  
Men jag undrar var min Amigo har tagit vägen? En sådan goding kan dom ju inte bara slopa?


/EMMA 


Kommentarer
Postat av: camilla

Polkan är fin!

I love it!

2010-05-09 @ 20:39:02
Postat av: Erika

Ja polkan e good-:)

2010-05-09 @ 20:50:31
Postat av: Bella

Herreguud vad du hinner med saker att göra då!!

Å min lilla fråga e varför du går o köper en mammmaklänning om du tycker den e såå ful??! hmmm

Men men snart kommer du att kunna ha på dig kläder i din sk normala siza igen =))

2010-05-11 @ 16:28:27
URL: http://issabellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0