Jomenvisst..

Polkan var himmelskt god (även om den får avdrag för att fastna i tänderna)! MEN den är ju ingenting jämförelsevis mot Amigo. Den är fan ingen skit, vart är den?

Var på Maxi häromdagen, å det är nog snart dags för bebis att ploppa ut innan den (å jag) blir för stor av allt sockerätande:
Köpte 2 st 200 g chokladkakor, maränger, strössel, glass, kakor, shake-and-bake-mix (alltid bra att ha, ifall man blir sugen. Vatten har man ju alltid hemma ;)), Vienetta-glass (med 50% extra gratis) ;D
Mattias verkade skämmas över alla mina godsaker, för när han plockade upp varorna på bandet var hans kommentar: ”Hur många är det som kommer egentligen?”
HAHA! Lurifax där! ;)

Å så måste jag ju berätta om Alex söta kommentar. När vi stod där i kön på Maxi, gick det förbi en tjej med sin lilla bebis – som gallskrek.
-Åh, såg du den lille, lille bebisen Alex?
-Va?
-Den lille bebisen som skrek. Uääuää..Såg du den?
-Vadå? Har den kommit ut nu?

Haha! Som jag tidigare sagt så verkar han åtminstone väldigt förberedd å införstådd med att det faktiskt ligger en bebis i magen. Han pussar ju å kramar magen dagligen. Å pratar om att bebisen inte får ta hans keps, jacka å leksaker hit å dit. Dock är han tydligen inte så införstådd med hur det blir när bebisen kommit ut. Om han inte tror att han lär märka av bebisen mer än den på Maxi menar jag ;)

I tisdags drog jag i några trådar å fick ihop 3 av mina flickor till frukost på stan. Sallys, såklart! ;) Mycket trevlisch! Det var (jag) Bella, Emma å Camilla.
Camilla var dock den enda som påpekade min anständiga klädsel. Jeans. Not myspants!
Tack för den ni andra! Här försöker man göra sej till, å va får man för det? Nada. Zipp. Zero.
Vet egentligen inte om det är så mycket bättre med jeans, då dom – naturligtvis – inte går att knäppa eller att stänga gylfen. Men att visa trosorna har änna blivit en del av vardagen min ;)
(Näää, näää så illa är det faktiskt inte – än. För den som inte förstod ironin bakom det hela. Men nästintill dock.)

Efter stadsfikan å dagishämtning var det dags för ännu en Alex-klippning. Alex lockar föll ganska friskt denna gång! Såhär korthårig har han inte vart sen han var runt året. Men det blir ju (förhoppningsvis) snart sommar å då kan det vara gott att slippa hårsvallet. Plus att bebisens ankomst gör väl kanske att man prioriterar annat än att ränna till frisören stup i kvarten. Det växer ju som ogräs!
Mattias hade dessutom gett mej strikta order att gå efter: SE TILL Å KLIPP UNGEN MER DENNA GÅNG! Han tycker att det knappt har synts de andra gångerna. Hallå?! Aldrig hört talas om att toppa håret?
Nu däremot ser Alex nästan inte ut som sej själv längre! :/ Min Alex ska ju vara lite långhårig a’ la Emil i Lönneberga. Så nästa gång lär det inte bli en sån dramatisk förändring.
Men fin – det är han ju alltid! <3

Idag lämnade jag Alex på dagis, sedan bar det iväg hemåt igen för min ”AT-frukost” å dusch. Därefter ett besök hos barnmorskan. Bebis var nu fixerad!..å mådde alldeles utomordentligt bra i magen. Who wouldn’t? ;)
144 hjärtslag/minuten. Magen min hade växt till 36 cm (1 cm mindre än med Alex-magen) å för första gången på över 1½ månad hade min vikt rört på sej med +1,5 kg. Finally! :)
Pratade lite förlossning oxå. Dumma frågor som ”Vad tänker du ang förlossningen” å sånt. Daaah? Att det gör dödens ont!?

Idag har jag även gjort något häpnadsväckande; BAKAT! Utan varken pulver eller nått annat hokus pokus – använde bara vanliga saker, såsom mjöl och socker.
Damn, I’m good! Kakorna blev alldeles bedårande goda! Nu skulle Berra sett mej. Ujujuj!
Nästan så man funderar på å göra ett karriärsbyte?
Eller inte.


Ha en trevlig kväll/helg!


Kommentarer
Postat av: Erika

Ja du Emma... va tänker du inför förlossningen :-D?

Ont? nej gör det det....

men men det fixar du! :-)



Marabou e sååå gott! har precis ätit marabou med passion/chili smak.. den e helt oki men tycker polkan e godare...



ha det gott Emma!

kram

2010-05-12 @ 20:33:47
Postat av: camilla

Hahaha!! Alex är ju för rolig! :)

Men jag hoppas verkligen att du slipper föda bebis på Maxi ;)

2010-05-12 @ 22:04:43
Postat av: jessika

hahaha!!! bästa kommentaren ever! alex e grymmast! ;-)



skönt att bebis mår bra och allt går som det ska... =)



kram

2010-05-14 @ 08:43:50
Postat av: Bella

Duktiga du som äntligen bakat..men vad blev det för slags kakor då?? spara så jag kan få smaka när jag anländer till asås igen den 24.e!! :D

hihih

2010-05-15 @ 18:26:21
URL: http://issabellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0