Tokglad!

Ahh. Man blir ju alldeles tokglad när det är såå fint väder ute! Särskilt när man är ledig oxå ;) Det spritter i hela kroppen - i den mån jag kan röra mej iallfall ;P
Gårdagens väder var ju helt underbart å idag vaknade vi upp till SOL igen! Oerhört trevlig årstid att gå hemma å strosa i väntan på bebis måste jag säja. Sicken tajming! Det är ju inte klokt vad vi är bra! Två gånger om dessutom ;) Alex är ju född i slutet av juni å denna nya varelse beräknad till början av juni.


                   


Idag började Alex med sina 15 timmar/veckan på dagis, efter en veckas försening pga sjukdom.
Dagen började med lite morgonmys, sedan blev det frukost å därefter hade vi tillåmed lite tid över till att leka med bilar – till Alex stora förtjusning.
Kl 08,30 sladdade vi in på dagis, sen åkte jag hem, satte på kaffe å läste AT. Helt för mej själv.
Morgonstund har verkligen guld i mun!
Dock tog läsandet bara en kvart, trots noggrant läsande. Det tar visst inte längre tid när man är barnfri? Haha! Jösses, va barnlösa måste ha tid över!? De kan inte heller veta vad riktig stress innebär ;)

Efter några timmars lek å stoj på dagis var det dags att hämta hem Alex igen. Han blev väldigt förvånad (men faktiskt glad!) när jag kom å hämtade honom efter bara ”en stund” (3 timmar).
Medan Alex var på dagis hann jag förutom AT-läsandet med både datatid och vila. Hade tänkt att lämna in en Emil-i-Lönneberga-plansch (som jag beställt på internet) på Gallerix för inramning, men jag orkade inte. Får ta det imorrn. Den kommer verkligen att passa klockrent på hans rum. Han är ju ”vår lille Emil”.


                   


På tal om Emil, så propsade Alex häromdagen på att bebis skulle heta just Emil. Först var namnvalet dock Alfred, men när jag sa ifrån, frågade han lite vänligt: ”Men Emil då, mamma? Snälla.”
Men njae, två Emil i huset går ju inte ;)

Tänkte faktiskt chockartat bjuda på ännu mer bilder idag! Lite renovations pics, det har ju varit efterfrågat, så håll till godo!

Sovrum FÖRE:

           

Sovrum EFTER:

         

Alex rum FÖRE:



Alex rum EFTER:

         

         


Det är inte helt klart, men helheten är ju ganska så tydlig iallafall ;) Någon slags hylla å lite mer pill väntar i Alex rum. Vi har köpt en hylla på Mio, men jag är inte riktigt säker på om jag vill ha den än. Får suga lite på det först :)

Å i sovrummet måste vi ha nån slags bokhylla, till alla mina intelektuella böcker jag har som numera gömmer sej i datarumsgarderoben. Men den beslagtas ju snart av bebis, så jag får väl försöka röja ur den. Samt röja ur å ta bort byrån i datarummet, där skötbyrån ska ta plats istället...
Å spjälsängen ska ju monteras ihop å bäddas.. å bebiskläder ska plockas fram å tvättas.
Herrejösses, det är ju ett jädra hårt arbete INNAN ens bebisen är kommen! ;)
Kanske är dags att packa BB-väskan snart oxå. Å leta upp journalen som ska med. Mycket nu ;)

Resten av denna veckas schema består än så länge av torsdagsfrukost med Marie. Å möjligtvis Hanna? Mys! Eventuellt en fika med Lina på hennes nyrengjorda altan ;) Å på fredag ska jag ha en hel halvdag med systra mi! Först en tripp till Allum å sedan Musses på kvällen. Shit, nånting säjer mej att jag måste leta upp nånting annat to wear, än mina mysbyxor :/ 
Ja, det var väl egentligen dom enda planerna jag har, så ser ni en lucka som passar er, så shoot! :)

Under förutsättning att jag mår bra förståss. På senare tid har jag faktiskt mått lite sämre. Vill inte klaga, å jag vill heller inte att bebis ska komma ut precis än. Vill allt hinna med lite vila å annat jox innan tvåbarnsföräldralivet träder i kraft. Men illamående, supertrött, svullen å allmänt ont överallt är numera standard. För att inte ens tala om denna envisa förkylning/allergi/gravidnästäppa som förföljer mej.
Hujeda mej!
Men som sagt, jag klagar inte ;)


So long!


Kommentarer
Postat av: MALIN(Da sister)

För mig så räcker det om du hottar upp dina mysbyxor med ett snyggt halsband eller liknande!? Men jag är glad att jag hann "boka" dig innan alla skulle ha dig o fika mé :) Jag är TOKGLAD jamé ;)

Vi ska ha verkligen mysigt vi! Du duger gott i svarta plyschmys o Fleecetröja ;)

Puss

2010-05-03 @ 19:16:36
Postat av: camilla

Oj så fint det blev hos er! :)

Invigningsmöte snart kanske? ;)



Jag hoppas hus stannar ett tag till så vi hinner träffas innan bebis är utanför magen!



Puss älskade vän!

2010-05-03 @ 21:26:06
Postat av: Bella

Det blev riktigt snyggt i ert lilla hem!! =)

Å jag vill gärna boka in en liten träff imorn el på onsdag kanske??! :D

2010-05-03 @ 21:45:29
URL: http://www.bellan.bloggproffs.se
Postat av: Jessika

Nice!!! Blev ju superfint! Men jag gillade ju erat sovrum innan med, tyckte den blåa färgen var så behaglig! =)



Segt att du mår halvdant... Men passa på att vila ordentligt nu istället för att stressa runt! ;-)

2010-05-03 @ 22:35:40
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0